رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD از بالاترین رکورد در بحبوحه فشارهای تورمی ایالات متحده عقب نشینی می کند

  • با افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا، طلا از بالاترین سطح تاریخی خود عقب نشینی کرد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که XAUUSD همچنان در حالت بیش از حد خرید است.
  • فدرال رزرو تصمیمات سیاستی را اعلام خواهد کرد و طرح نقطه ای را این هفته منتشر خواهد کرد.

پس از افزایش تا رکورد هفته قبل، طلا این هفته اصلاحاتی را انجام داد که تحت فشار بازیابی بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بود. اعلامیه های سیاست فدرال رزرو و خلاصه اصلاح شده پیش بینی ها (SEP) در هفته آینده می تواند به بازارها کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا XAUUSD بالاترین قیمت های جدید تاریخی را هدف قرار می دهد یا اصلاح نزولی خود را ادامه می دهد.

با بهبود بازدهی ایالات متحده بر اساس داده های ایالات متحده، قیمت طلا کاهش یافت

بازارها هفته قبل را با سرعتی آهسته آغاز کردند و طلا برای رسیدن به حرکت جهت دار تلاش کرد و در روز دوشنبه با افزایش اندک بسته شد. روز سه‌شنبه، اداره آمار کار (BLS) اعلام کرد که تورم سالانه در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود، از 3.1 درصد در ژانویه به 3.2 درصد در فوریه افزایش یافت. بر اساس ماهانه، CPI و Core CPI هر دو 0.4 درصد افزایش یافتند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار بیش از 1 درصد افزایش یافت و باعث شد XAUUSD با از دست دادن بیش از 1 درصد در روز، یک سری برد 9 روزه را ثبت کند.

در غیاب انتشار داده های سطح بالا در روز چهارشنبه، طلا وارد مرحله روند دار شد و توانست بخشی از زیان روز سه شنبه را پاک کند.

BLS روز پنجشنبه اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده سالانه (PPI) در ماه فوریه 1.6 درصد افزایش یافته است، به دنبال افزایش 1 درصدی ثبت شده در ژانویه و پیشی گرفتن از انتظار بازار 1.1 درصدی با حاشیه وسیع. اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که خرده فروشی پس از کاهش 1.1 درصدی در ژانویه، 0.6 درصد به صورت ماهانه در فوریه افزایش یافته، در حالی که تعداد درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری از 210،000 به 209000 در هفته منتهی به 9 مارس کاهش یافت. پس از انتشار این داده ها، سرمایه گذاران شروع به ارزیابی مجدد زمان بندی محور سیاست فدرال رزرو کردند. با توجه به CME FedWacth Tool، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده 5.25٪ -5.٪ در ژوئن باقی بگذارد، از زیر 30٪ قبل از داده ها به 40٪ افزایش یافت. بازده 10 ساله آمریکا روند صعودی خود را افزایش داد و به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته در 4.3 درصد رسید. به نوبه خود، طلا تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت و به زیر 2.160 دلار سقوط کرد.

از آنجایی که بازدهی 10 ساله در اوایل روز جمعه یک اصلاح نزولی داشت، طلا دوباره قدرت خود را به دست آورد و به منطقه 2170 دلاری بازگشت. با این حال، بعداً در سشن دیگر، XAUUSD اصلاح روزانه خود را دوباره دنبال کرد تا هفته را در محدوده منفی به پایان برساند.

قیمت طلا برای هدف قرار دادن رکورد جدید به یک غافلگیری فدرال رزرو نیاز دارد

فدرال رزرو تصمیمات سیاست پولی را اعلام خواهد کرد و خلاصه اصلاح شده پیش بینی های اقتصادی (SEP) را که به اصطلاح طرح نقطه ای نامیده می شود، منتشر خواهد کرد. به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو تنظیمات سیاست پولی را بدون تغییر باقی بگذارد.

در دسامبر، نمودار نقطه نشان داد که سیاستگذاران فدرال رزرو در مجموع 75 واحد پایه (bps) کاهش نرخ در سال 2024 را پیش بینی می کنند. ابزار CME FedWatch نشان می دهد که بازارها با احتمال نزدیک به 70 درصد قیمت گذاری می کنند که نرخ سیاست کاهش می یابد. حداقل 75 واحد پس از نشست سیاست فدرال رزرو در دسامبر.

در صورتی که SEP نشان دهد که سیاست گذاران در سال جاری به سمت کاهش نرخ 50 واحدی تمایل دارند، موقعیت بازار نشان می دهد که واکنش اولیه می تواند باعث تقویت دلار شود. سرمایه گذاران نیز توجه زیادی به پیش بینی های تورم خواهند داشت. اگر پیش‌بینی تورم برای سال 2024، که در سپتامبر دسامبر 2.4 درصد بود، بدون تغییر باقی بماند یا علی‌رغم تغییر به سمت کاهش 50 واحدی، بالاتر بماند، این می‌تواند تأثیر مثبت بر دلار آمریکا بگذارد.

از سوی دیگر، اگر نمودار نقطه‌ای نشان دهد که سیاست‌گذاران همچنان از کاهش 75 واحدی در سال 2024 حمایت می‌کنند، ممکن است دلار دوباره تحت فشار فروش قرار گیرد. در این سناریو، کاهش مداوم در بازدهی 10 ساله ایالات متحده می تواند باعث افزایش قیمت XAUUSD شود.

image 638461079031491156 image 638461079031491156

هنگامی که واکنش تند به بیانیه سیاست فدرال رزرو و SEP محو شد، سرمایه گذاران به نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه توجه زیادی خواهند کرد. در این مرحله، بازارها نسبتاً مطمئن هستند که نرخ سیاست در ماه می بدون تغییر باقی خواهد ماند. با این حال، در مورد اقدام احتمالی در ژوئن ابهام وجود دارد. اگر پاول درها را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن باز بگذارد، دلار آمریکا ممکن است در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر بماند، حتی اگر SEP به یک شیب تند در چشم‌انداز سیاست کوتاه‌مدت اشاره کند. در صورتی که پاول لحن محتاطانه ای را در مورد چشم انداز تورم اتخاذ کند و از نشان دادن یک چرخش سیاست در ژوئن خودداری کند، XAUUSD احتمالاً تحت فشار نزولی باقی خواهد ماند.

بانک ژاپن (BoJ) و بانک انگلستان (BoE) نیز تصمیمات سیاسی خود را در هفته آینده اعلام خواهند کرد. اگرچه بعید است که این رویدادها تأثیر مستقیمی بر ارزش طلا داشته باشند، اما می‌توانند با افزایش تقاضای دلار بر عملکرد کوتاه‌مدت XAUUSD تأثیر بگذارند. گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه BoJ می تواند به سیاست نرخ بهره منفی پایان دهد. افزایش نرخ بهره توسط BoJ در اوایل روز سه‌شنبه می‌تواند باعث خروج سرمایه از دلار شود و کمک کند XAUUSD در سشن معاملات آسیایی بالاتر رود.

ارزیابی تأثیر بالقوه تصمیمات BoE بر XAUUSD کمی دشوارتر است زیرا آنها در روز پنجشنبه پس از رویداد فدرال رزرو منتشر خواهند شد. اگر هر دو بانک سورپرایزهای مناقشه‌آمیز ارائه کنند، XAUUSD احتمالاً در مسیر نزولی باقی می‌ماند. در صورتی که فدرال رزرو آمریکا لحن محتاطانه تری را در خصوص تمدید بیشتر سیاست محدودکننده اتخاذ کند، این می تواند به عنوان یک واگرایی در سیاست تلقی شود و موجب تقویت بیشتر دلار شود. با این حال، در این سناریو، طلا می تواند خروج سرمایه از پوند را نیز جذب کند.

image 638461080380759597 image 638461080380759597

چشم انداز تکنیکال طلا

علیرغم اصلاحات اخیر، شاخص روزانه (RSI) بالای 70 باقی می ماند و نشان می دهد که طلا همچنان از نظر تکنیکال در حالت بیش از حد خرید است.

از جنبه نزولی، به نظر می رسد حمایت ثابت در 2150 دلار شکل گرفته است. در صورتی که XAUUSD به زیر آن سطح سقوط کند و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، یک اصلاح گسترده به سمت 2100 دلار (نقطه میانی کانال صعودی که از اکتبر می آید) قابل مشاهده است.

از نظر صعودی، مقاومت اول در 2180 دلار (حد بالای کانال صعودی) قبل از 2200 دلار (سطح روانی) قرار دارد. بسته شدن کندل روزانه بالای 2200 دلار می تواند خریداران بیشتری را جذب کند، اما تعیین یک هدف صعودی بعدی دشوار است.

image 638461086035205145 image 638461086035205145

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-backs-off-from-record-highs-amid-still-hot-us-inflation-pressures-202403151358

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.