رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

شاخص های تکنیکال پیش از رویدادهای کلیدی نزولی می شوند

  • قیمت طلا در این هفته با افزایش نرخ دلار آمریکا به شدت کاهش یافت.
  • تمرکز بازار ممکن است به انتشار داده های ایالات متحده در هفته آینده برگردد.
  • سوگیری نزولی XAUUSD می تواند تا زمانی که منطقه 1890-1900 دلاری به عنوان مقاومت حفظ میشود، دست نخورده باقی بماند.

علیرغم اینکه طلا در هفته گذشته در برابر چشم انداز فدرال رزرو انعطاف پذیر بود، قیمت طلا در بحبوحه تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به شدت آسیب دید. XAUUSD در روز جمعه جهش متوسطی را تجربه کرد اما در نهایت بیش از 2 درصد در هفته را از دست داد. تحولات سیاسی در ایالات متحده، نظرسنجی‌های ISM PMI و گزارش مشاغل سپتامبر می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث حرکت این جفت ارز شود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

جو بازار ریسک گریز در ابتدای هفته به دلار کمک کرد تا قدرت خود را حفظ کند و جذب XAUUSD را دشوار کرد. شرکت توسعه‌دهنده املاک و مستغلات چین، Evergrande، روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل تحقیقات در حال انجام در مورد زیرمجموعه اصلی داخلی خود با فروش در شاخص های جهانی سهام Hengda Real Estate Group Co Ltd، قادر به ایجاد بدهی جدید نیست.

داده‌های ایالات متحده در روز سه‌شنبه نشان داد که احساسات مصرف‌کننده در ماه آگوست به  ادامه دارد و شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس از 108.7 در ماه اوت به 103.00 در سپتامبر کاهش یافت. شاخص انتظارات مصرف کننده این نظرسنجی نیز از 83.3 به 73.7 کاهش یافت. در همین حال، عدم پیشرفت در مذاکرات بودجه ایالات متحده، نگرانی ها در مورد تعطیلی دولت ایالات متحده و تأثیر منفی احتمالی آن بر رتبه اعتباری ایالات متحده را زنده کرد.

پس از اینکه سنا لایحه ای را برای جلوگیری از تعطیلی در روز سه شنبه ارائه کرد، کوین مک کارتی سخنگوی جمهوری خواه‌ گفت که اگر شامل محدودیت های مرزی و مهاجرت نباشد، از این لایحه حمایت نخواهد شد. فروش اوراق قرضه همچنان ادامه داشت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از سال 2007 به بالای 4.6% رسید. در نتیجه، قیمت طلا در اواسط هفته به سقوط ادامه داد. هنگامی که XAUUSD به زیر 1900 دلار رسید، فروشندگان تکنیکال وارد عمل شدند و این جفت به ضعیف ترین سطح خود از ماه مارس به زیر 1870 دلار سقوط کرد.

در همین حال، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” تأیید کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی “GDP” با نرخ سالانه 2.1٪ افزایش یافته است. این گزارش با برآورد قبلی مطابقت داشت و مطابق با انتظارات بازار بود. اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که 204000 درخواست برای اولین بار برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به 23 سپتامبر وجود داشته است. اگرچه دلار یک اصلاح نزولی انجام داد و شاخص های اصلی وال استریت بخشی از نزول هفتگی را در روز پنجشنبه برگرداند، همچنین بن بست تامین مالی اجازه داد که بازده اوراق 10 ساله نزدیک به بالاترین حد چند ساله باقی ماند و XAUUSD را وادار کرد که در عقب بماند.

BEA در روز جمعه اعلام کرد، تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی PCE اندازه‌گیری می‌شود، از 3.4 درصد در ژوئیه به 3.5 درصد در ماه آگوست به صورت سالانه افزایش یافت. مهمتر از آن، شاخص قیمت سالانه Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، 3.9 درصد افزایش یافت، نسبت به 4.3 درصد در جولای. این داده ها با انتظارات تحلیلگران مطابقت داشت و نتوانست واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند. دلار برای یافتن تقاضا تلاش کرد زیرا جو بازار در آستانه آخر هفته بهبود یافت و XAUUSD بخش کوچکی از زیان هفتگی خود را پاک کرد.

هفته بعد چه می شود؟

سرفصل های سیاسی آخر هفته از ایالات متحده می تواند بر افتتاحیه هفتگی XAUUSD تأثیر بگذارد. اگر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به توافقی دست یابند و از تعطیلی پیش از روز یکشنبه جلوگیری کنند، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده می‌تواند در ابتدای هفته به سمت پایین حرکت کند و به این جفت کمک کند تا در روز دوشنبه حرکت صعودی داشته باشند. از سوی دیگر، تعطیلی دولت به احتمال زیاد باعث حرکت به منطقه امن خواهد شد و بر قیمت طلا تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

سند اقتصادی ایالات متحده در روز دوشنبه دارای شاخص PMI تولید ISM خواهد بود که پیش بینی می شود از 47.6 در ماه آگوست به 47.8 در ماه سپتامبر بالاتر رود. در صورتی که این داده ها به بالای 50 برسد و برای اولین بار از اکتبر به بعد به گسترش فعالیت های تجاری بخش تولید اشاره کند، واکنش اولیه می تواند باعث تقویت دلار شود. سرمایه گذاران، با این حال، بسته به نتیجه مذاکرات بودجه، احتمالاً بر روی فعالیت در بازارهای اوراق قرضه متمرکز خواهند بود.

در همین حال، پس از اخباری مبنی بر تحقیق مقامات چینی از مدیر و رئیس اجرایی Evergrande، هوی کا یان، در مورد جرایم مشکوک، بازارها به دقت شاخص های سهام آسیایی را زیر نظر خواهند داشت.

در روز چهارشنبه، انتظار می‌رود شاخص PMI خدمات ISM سپتامبر در 54 باشد. آمار نزدیک یا کمتر از 50 می‌تواند به دلار آسیب برساند. اگر شاخص قیمت‌های پرداختی این نظرسنجی – جزء تورم – نزدیک به 60 باقی بماند، تأثیر منفی احتمالی PMI ناامیدکننده PMI خدمات بر ارزش دلار می‌تواند کوتاه‌مدت بماند.

سرانجام، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل سپتامبر را در روز جمعه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” به دنبال افزایش 187000 نفری ثبت شده در ماه اوت، 150000 نفر افزایش یابد. انتشار NFP در 200000 یا بالاتر می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران احتمال یک افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو را دوباره ارزیابی کنند و به دلار کمک کند تا قبل از آخر هفته قدرت بیشتری پیدا کند. CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها همچنان با احتمال 66 درصدی می بینند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ سیاستی را برای بقیه سال بدون تغییر نگه دارد. رشد شغلی کمتر از حد انتظار می تواند قیمت طلا را با شرط بندی های فدرال رزرو برای تسلط بر عملکرد بازار افزایش دهد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه سقوط کرد و به شرایط فروش بیش از حد XAUUSD اشاره کرد. اگرچه این جفت می‌تواند در کوتاه‌مدت اصلاحی صعودی داشته باشد، اما باید ناحیه 1900-1890 دلاری ” فیبوناچی 38.2% اصلاحی روند صعودی بلندمدت، سطح ایستا، سطح روانی” را به حمایت برگرداند تا دوباره صعودی شود. در این سناریو، میانگین 200 روزه “SMA” را می توان به عنوان هدف صعودی بعدی قبل از 1940 دلار “میانگین 100 روزه” و 1950 دلار “23.6% اصلاح فیبوناچی” تعیین کرد.

از جنبه نزولی، به نظر می رسد حمایت اساسی در 1860 دلار شکل گرفته است. اگر این سطح به عنوان مقاومت تایید شود، یک گام دیگر رو به پایین یعنی سطوح 1840 دلار “فیبوناچی 50% اصلاحی” و 1810 دلار “سطح استاتیک” دیده می شود.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-technicals-turn-bearish-ahead-of-key-events-202309291431

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.