رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

ادامه روند صعودی به داده های تورم آمریکا بستگی دارد

  • قیمت طلا برای اولین بار در سال بالای 2000 دلار بسته شد.
  • داده های تورم ماه مارس از ایالات متحده می تواند یک سرنخ جهت دار برای XAUUSD ارائه دهد.
  • سوگیری صعودی در چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت دست نخورده باقی می ماند.

طلا برای شروع هفته جذابیت بیشتری پیدا کرد و پس از کاهش قیمت 2000 دلاری، روند صعودی خود را افزایش داد. اگرچه XAUUSD در نیمه دوم هفته از بالاترین سطح یک ساله خود به بالای 2030 دلار عقب نشینی کرد، اما موفق شد یک زنجیره باخت دو هفته ای را پشت سر بگذارد و اولین هفته خود را بالای 2000 دلار ثبت کرد. هفته آینده، داده های تورم ماه مارس از ایالات متحده و ارقام تراز معاملاتی چین می تواند بر ارزش این فلز گرانبها تأثیر بگذارد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

پس از آن که گزارش ماهانه PMI منتشر شده توسط ISM نشان داد که فعالیت اقتصادی در بخش تولید در ماه مارس با سرعتی شتابان به انقباض ادامه داده است، دلار آمریکا “USD” در سشن آمریکا تحت فشار فروش قرار گرفت. علاوه بر این، مؤلفه تورم این نظرسنجی، زیرشاخص قیمت‌های پرداختی و زیرشاخص اشتغال هر دو به زیر 50 رسیدند که نشان‌دهنده کاهش اشتغال تورمی این بخش است. XAUUSD از ضعف دلار سرمایه گذار جذب کرد و صعود روزانه ثبت کرد.

روز سه شنبه، قیمت طلا شتاب صعودی داشت و از 2000 دلار گذشت. خریداران تکنیکال به دنبال این حرکت علاقه نشان دادند و XAUUSD تقریباً 2 درصد به صورت روزانه افزایش یافت. کاهش شدید بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده باعث رشد این جفت شد. اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” گزارش داد که تعداد فرصت‌های شغلی در آخرین روز کاری فوریه به 9.9 میلیون نفر رسید، در مقایسه با 10.5 میلیون در ژانویه، و باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت خروجی فدرال رزرو آمریکا تمایل پیدا کنند ونرخ سیاست در ماه می بدون تغییر بماند.

اگرچه قیمت طلا در اوایل روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از مارس 2022 در 2032 دلار رسید، اما تلاش کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند و روز را در قیمت ثابت بست. علیرغم گزارش ناامیدکننده ISM Services PMI، که بر کاهش شتاب در رشد کسب و کار بخش خدمات تاکید داشت، دلار آمریکا در میان ریسک گریزی جای پای خود را پیدا کرد. انتشار داده‌های ناامیدکننده نگرانی‌ها را نسبت به سقوط اقتصاد ایالات متحده به رکود و محدود کردن رشد XAUUSD احیا کرد.

قیمت طلا در روز پنجشنبه اصلاحات تکنیکال را انجام داد زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از 3.3 درصد از پایین ترین سطح چند ماهه خود در 3.25 درصد در اوایل هفته بهبود یافت. وزارت کار ایالات متحده “DOL” اعلام کرد که در هفته منتهی به اول آوریل 228000 مورد ادعای اولیه بیکاری در مقایسه با انتظار بازار 200000 مورد وجود داشته است. با این حال، DOL خاطرنشان کرد که آنها عوامل تعدیل فصلی را تجدید نظر کرده اند و بازارها از واکنش به این داده ها خودداری کرده اند.

در روز جمعه، BLS گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ماه مارس 236000 افزایش یافت و نرخ بیکاری به دلیل افزایش به 62.6 درصد در نرخ مشارکت نیروی کار به 3.5٪ کاهش یافت. علاوه بر این، تورم دستمزد، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری شد، از 4.6 درصد در فوریه به 4.2 درصد در سال کاهش یافت. با واکنش اولیه به این داده ها، بازدهی 10 ساله آمریکا در سشن کوتاه شده بیش از 1 درصد افزایش یافت.

هفته بعد چه خواهد شد؟

بسیاری از بازارهای بزرگ جهانی و سهام در روز دوشنبه عید پاک بسته خواهند بود و XAUUSD احتمالاً در ابتدای هفته آرام خواهد ماند.

اواخر دوشنبه یا اوایل سه‌شنبه، با بازگشت حجم معاملات به سطح عادی، واکنش تاخیری به گزارش مشاغل مارس ایالات متحده مشاهده شد. بهبود نرخ مشارکت نیروی کار، کاهش تورم دستمزدها و از دست دادن شتاب در رشد NFP، که همگی به ملایم‌تر شدن شرایط در بازار کار اشاره می‌کنند، می‌توانند به بازدهی پایین‌تر در ایالات متحده تبدیل شوند و به قیمت طلا اجازه دهند که کشش بیشتری پیدا کند. با این حال، ارزش آن را دارد که افزایش بازدهی در روز جمعه را به خاطر بسپاریم. بازارها همچنان می توانند آن گزارش را «به اندازه کافی خوب» ببینند تا یک افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو در ماه مه ایجاد شود. در این صورت، یک بازگشت طولانی مدت در بازدهی باید XAUUSD صعودی باشد.

BLS ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” را برای ماه مارس در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. CPI اصلی، که قیمت‌های نوسانات انرژی و مواد غذایی را در نظر نمی‌گیرد، با افزایش ماهانه 0.5 درصدی در ماه فوریه در 5.5 درصد ثابت ماند. انتظار می رود در ماه مارس به ترتیب 5.6 و 0.4 درصد افزایش یابد. در صورتی که نرخ تورم ماهانه کمتر از حد انتظار باشد، 0.3% یا کمتر، بازارها می توانند در قیمت بدون تغییر در نرخ سیاست فدرال رزرو در ماه مه تجدید نظر کنند که بر بازده اوراق قرضه آمریکا تاثیر می گذارد. تورم اصلی ماهانه داغ، 0.7 درصد یا بالاتر، احتمالاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به شرط‌بندی روی افزایش 25 واحدی ادامه دهند و تأثیر معکوس بر عملکرد این جفت داشته باشد.

در ساعات معاملاتی آسیایی در روز پنجشنبه، داده‌های تراز معاملاتی چین از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد. بازارها پیش بینی کردند که مازاد معاملاتی از 116.8 میلیارد دلار در ماه فوریه به 91.72 میلیارد دلار در ماه مارس کاهش یابد. اوایل این هفته، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول “IMF” گفت که آنها پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد جهانی در سال 2023 کمتر از 3 درصد رشد کند که از 3.4 درصد در سال 2022 کمتر است. گزارش معاملاتی ناامیدکننده از چین می‌تواند نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی را احیا کند. کاهش سرعت و فشار بر قیمت طلا و بالعکس.

سرانجام، خرده‌فروشی مارس و شاخص احساسی مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه آوریل در فهرست اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه نمایش داده می‌شوند. کاهش شدید خرده‌فروشی می‌تواند به دلار آمریکا آسیب برساند و به XAUUSD کمک کند هفته را با شرایطی محکم به پایان برسانند، اما دیدن این داده‌ها که تأثیر طولانی‌مدت بر ارزش دلار دارد، شگفت‌آور خواهد بود.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

به نظر می رسد عقب نشینی XAUUSD در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یک اصلاح تکنیکال پس از صعود این جفت به خارج از کانال صعودی از نوامبر باشد. شاخص RSI در نمودار روزانه نزدیک به 60 است، که نشان می دهد سوگیری صعودی در کوتاه مدت دست نخورده باقی می ماند.

در صورتی که این جفت اصلاح خود را ادامه دهد، 2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” به عنوان حمایت اولیه تراز می شود. با بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح، نزول های بیشتر به 1980 دلار “میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA”، نقطه میانی کانال صعودی” و 1960 دلار “سطح استاتیک” قابل مشاهده است.

اگر 2000 دلار دست نخورده باقی بماند، قیمت طلا می تواند در اوایل هفته آینده در مرحله تثبیت باقی بماند و سپس 2020 دلار “سطح ایستا”، 2032 دلار “بالاترین قیمت یک ساله در 5 آوریل” و در نهایت 2050 دلار “سطح ثابت از مارس 2022” هدف گذاری شود.

Gold price technical outlook

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-continuation-of-rally-depends-on-us-inflation-data-202304071523

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.