رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

به روز رسانی تورم می تواند بازارها را تکان دهد

  • ارقام ناامیدکننده اقتصاد کلان ایالات متحده نگرانی های مرتبط با رکود را برانگیخت.
  • ارقام کم رشد نشان دهنده مشکلات جهانی است و بر خوش بینی بازار تاثیر می گذارد.
  • EURUSD موضع صعودی خود را حفظ می کند، اما حرکت مثبت از بین می رود.

جفت EURUSD در روز جمعه در حدود 1.0910 معامله می شود که برای سومین هفته متوالی افزایش یافته است. بازارهای مالی نگرانی‌های بانکی را در بحبوحه فقدان سرفصل‌های تازه در این مورد که به هر حال در پس‌زمینه پنهان باقی می‌ماند، کنار می‌گذارند. در عوض، تمرکز بر رشد اقتصادی است و بار دیگر، گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا بانک های مرکزی با انقباض پولی بیش از حد پیش رفته اند یا اینکه آیا فضایی برای انقباض دادن بیشتر به آن دارند.

سرمایه گذاران از ارقام اقتصاد کلان ایالات متحده کاملاً ناامید بودند که نشان می داد اقتصاد در حال رفتن به سمت رکود است. PMI رسمی ISM در ماه مارس در مقایسه با فوریه کاهش یافت و در نتیجه بدتر از حد انتظار بود.

خبر خوب یا بد؟

بدتر از آن، ارقام مربوط به اشتغال نشان داد که بخش کار شروع به سست شدن کرده است، که ممکن است خبر خوبی برای فدرال رزرو آمریکا باشد، زیرا به معنای کاهش فشار تورمی از آن طرف است. با این حال، این به معنای احتمال افزایش رکود اقتصادی است و در عین حال نمی‌تواند بر موضع بدخواهانه بانک‌های مرکزی فعلی تأثیر بگذارد.

فرصت های شغلی JOLTS در ماه فوریه برای اولین بار در دو سال گذشته به زیر 10 میلیون رسید، زیرا تعداد فرصت های شغلی در بیشتر بخش ها کاهش یافت. علاوه بر این، نظرسنجی ADP نشان داد که بخش خصوصی تنها 145 هزار شغل جدید در ماه مارس اضافه کرد که انتظارات را از دست داد. در نهایت، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه مارس عنوانی 236 هزار نفری را منتشر کرد که کمی کمتر از 240 هزار مورد انتظار بود. با این حال، نرخ مشارکت به 62.6 درصد افزایش یافت در حالی که نرخ بیکاری 3.5 درصد کاهش یافت که بیشتر نشان از شل شدن بازار دارد. رشد دستمزدها کمتر از حد انتظار بود که کاهش فشارهای تورمی را تایید کرد.

تورم در آینده

چهارشنبه آینده، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده ماه مارس “CPI” را منتشر خواهد کرد که 6.1% در سال پیش بینی شده است که بالاتر از 6% قبلی است. انتظار می رود که گزارش اصلی در 5.5٪ ثابت بماند. روز پنجشنبه، آلمان شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده “HICP” را برای همان ماه منتشر خواهد کرد که قبلاً 7.8 درصد سالانه برآورد شده بود.

علاوه بر این، منطقه یورو و ایالات متحده فروش خرده فروشی ماه مارس را منتشر خواهند کرد، در حالی که دومی شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را برای همان ماه و برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان آوریل را منتشر خواهد کرد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت EURUSD نشان می دهد که در جهت سمت صعودی باقی می ماند، اگرچه پتانسیل صعودی کاهش یافته است. شاخص Momentum صاف است، درست بالاتر از سطح 100 خود و شاخص RSI  شیب رو به بالا خود را نزدیک به مقادیر بیش از حد خرید حفظ می کند. در همان زمان، میانگین حرکتی 100 روزه “SMA” صعودی را در حدود بالاترین قیمت هفتگی ذکر شده پوشش می‌دهد، در حالی که میانگین صعودی ثابت 20 روزه  با بالا رفتن از سطح فعلی، مسیر صعودی را طی می‌کند.

تصویر تکنیکال در نمودار روزانه مشابه است. EURUSD بسیار بالاتر از میانگین‌های حرکت صعودی قرار دارد و میانگین 20 روزه  را در حدود 1.0800 ارائه می‌کند. با این حال، شاخص‌های تکنیکال رو به پایین محدود هستند و بسیار بالاتر از خطوط میانی خود هستند.

جفت EURUSD اکنون با مقاومت در حدود 1.1000 مواجه است، با افزایشی فراتر از آن، منطقه 1.1060 و سپس مسیر منطقه قیمتی 1.1120/40 قرار دارد. در زیر آستانه 1.0800، این جفت می تواند لغزش خود را به سمت 1.0745 افزایش دهد، یعنی 61.8% اصلاحی کاهش سالانه 2022.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی EURUSD احساسی

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD فاز تثبیت خود را گسترش می‌دهد اما در نهایت به بالاترین سطح خود می‌رسد. چشم انداز هفتگی خنثی است، در حالی که فروشنده ها بر نمای ماهانه غالب هستند. با این وجود، این جفت ارز با میانگین 1.0833 دیده می شود که به سختی کمتر از منطقه قیمت فعلی است. خریداران برآورد سه ماهه را به عهده می گیرند، به طوری که 42٪ از کارشناسان نظرسنجی به دنبال پیشرفت هستند و تنها 21٪ انتظار کاهش دارند. سپس انتظار می رود EURUSD در حدود آستانه 1.1000 معامله شود.

EUR/USD Sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-inflation-updates-could-shake-financial-boards-202304071527

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.