رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها تلاش می‌کنند تا XAUUSD را بالای 2000 دلار نگه دارند

  • پس از کاهش شدید روز جمعه، قیمت طلا یک برد متوالی دو هفته ای را پشت سر گذاشت.
  • سطح حمایت کوتاه مدت کلیدی برای XAUUSD 1940 دلار است.
  • داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات متحده توسط فعالان بازار در هفته آینده به دقت بررسی خواهد شد.

قیمت طلا در اکثر هفته در کانالی نسبتاً فشرده در نوسان بود اما در روز جمعه پس از اینکه خریداران نتوانستند 2000 دلار را پس بگیرند، کاهش یافت. انتشار داده‌های کلان اقتصادی سطح بالا از ایالات متحده می‌تواند باعث حرکت XAUUSD در هفته آینده شود و دوره خاموشی فدرال رزرو از 22 آوریل آغاز شود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

بهبود مشاهده شده در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده که از پایان هفته گذشته آغاز شد، در روز دوشنبه ادامه یافت، زیرا بازارها به سمت یک افزایش دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می متمایل شدند. با افزایش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته در 3.6 درصد، قیمت طلا به سمت جنوب رفت و در اولین روز هفته به زیر سطح کلیدی 2000 دلار بسته شد.

در روز سه‌شنبه، داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلای جهان، نشان داد که اقتصاد با نرخ سالانه 4.5 درصد در سه ماهه اول رشد کرد که بسیار قوی‌تر از رشد 2.9 درصدی ثبت‌شده در سه ماهه آخر سال 2022 بود. انتظار بازار برای رشد 4 درصدی. علاوه بر این، خرده‌فروشی در مقایسه با برآورد تحلیلگران 7.4 درصدی، 10.6 درصد در سال افزایش یافت. به نوبه خود، XAUUSD قدرت خود را بازیافت و به بالای 2000 دلار صعود کرد. علاوه بر این، بهبود روحیه ریسک باعث شد تا دلار آمریکا “USD” نتواند بر اساس دستاوردهای اخیر خود ادامه دهد و به این جفت ارز کمک کرد تا یک سری باخت دو روزه را پشت سر بگذارند.

داده‌های قوی‌تر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده “CPI” از بریتانیا به سرمایه‌گذاران این احتمال را یادآوری کرد که بانک‌های مرکزی بزرگ می‌توانند برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار به سیاست‌های سختگیرانه پایبند باشند در میان تورم چسبنده جهانی. به نوبه خود، بازده اوراق قرضه جهانی بالاتر رفت که منجر به افزایش شدید بازده طلای بریتانیا در اواسط هفته شد. در نتیجه، XAUUSD تحت فشار نزولی شدید قرار گرفت و برای اولین بار از اوایل آوریل به زیر 1970 دلار سقوط کرد. با این حال، با تلاش دلار برای حفظ قدرت خود در نیمه دوم روز، این جفت ارز بخشی از افت روزانه خود را جبران کرد.

انتشار اطلاعات ناامید کننده اقتصاد کلان از ایالات متحده به دلار آمریکا اجازه نداد تقاضای روز پنجشنبه را پیدا کند و قیمت طلا بار دیگر از 2000 دلار عبور کرد. ادعای اولیه بیکاری هفتگی در ایالات متحده از 240000 به 245000 افزایش یافت و شاخص تولید بانک فدرال رزرو فیلادلفیا از -23.2 به -31.3 در آوریل کاهش یافت. در نهایت، فروش خانه های موجود در ماه مارس 2.4 درصد کاهش یافت، که انتظار بازار برای افزایش 1.5 درصدی را از دست داد.

قیمت طلا در روز جمعه مسیر خود را معکوس کرد و فشار تکنیکال فروش پس از شکستن آن به زیر 2000 دلار افزایش یافت. با توجه به اینکه داده‌های S&P Global PMI از ایالات متحده نشان می‌دهد که فعالیت‌های معاملاتی با سرعتی قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت در اوایل آوریل گسترش یافت، دلار آمریکا به سمت پایان هفته حرکت کرد و باعث شد XAUUSD هفته را در محدوده منفی به پایان برساند.

هفته بعد چه می‌شود؟

شاخص اعتماد مصرف کننده کنفرانس “CB” برای آوریل در روز سه شنبه اولین اطلاعات مهم منتشر شده از ایالات متحده در هفته آینده خواهد بود. هفته گذشته، افزایش شدید مؤلفه انتظار تورمی یک ساله در نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان به دلار کمک کرد تا قدرت بیشتری پیدا کند و XAUUSD را مجبور به کاهش شدید کرد. از این رو، واکنش مشابهی به نظرسنجی مصرف کنندگان CB قابل مشاهده است.

روز چهارشنبه، اداره سرشماری ایالات متحده اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام را برای ماه مارس منتشر خواهد کرد. در دو هفته گذشته، بازارها به انتشار داده های سطح بالا از ایالات متحده به روشی مستقیم با ارقام ناامیدکننده ای که بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد و بالعکس واکنش نشان داده اند. با این حال، قبل از اینکه دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده اولین برآورد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول را در روز پنجشنبه منتشر کند، تأثیر بازار گزارش سفارشات کالاهای بادوام ممکن است کوتاه مدت باقی بماند.

پیش بینی می شود که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 2.7 درصد در سه ماهه اول رشد کند که اندکی کمتر از رشد 2.6 درصدی ثبت شده در سه ماهه آخر سال 2022 است. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نسبت به سقوط اقتصاد ایالات متحده به رکود در اواخر سال نگران هستند، به خصوص. پس از بحران بانکی پرده برداری از شرایط مالی سخت تر. از این رو، نرخ تولید ناخالص داخلی 2 درصد یا کمتر از آن می تواند انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در پایان سال بازگرداند و باعث شود دلار تحت فشار فروش سنگین قرار گیرد. از سوی دیگر، تأثیر مثبت رشد تولید ناخالص داخلی قوی‌تر از حد انتظار باید اثر معکوس داشته باشد، دلار را بالاتر برده و بر XAUUSD تأثیر بگذارد.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

با کاهش روز جمعه، XAUUSD برای اولین بار از اوایل ماه مارس به زیر میانگین حرکت ساده 20 روزه SMA بسته شد. علاوه بر این، شاخص RSI اندکی به زیر 50 کاهش یافت که منعکس کننده تغییر نزولی در چشم انداز کوتاه مدت است.

در جهت نزولی، 1940 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند صعودی” به عنوان حمایت کلیدی همسو می شود. اگر XAUUSD در کندل روزانه کمتر از آن سطح بسته شود، نزول بیشتری به سمت 1920 دلار “SMA 50 روزه” و 1900 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” مشاهده می شود.

حرکت قیمت این هفته بار دیگر ثابت کرد که 2000 دلار مقاومتی سخت در برابر شکست است. در صورتی که قیمت طلا بالاتر از آن سطح افزایش یابد و از آن به عنوان حمایت استفاده کند، ممکن است قبل از تست 2040 دلار “نقطه پایان آخرین روند صعودی اخیر” با مقاومت موقت در 2020 دلار “سطح استاتیک” روبرو شود.

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

علیرغم عملکرد غیر الهام بخش XAUUSD، نظرسنجی FXStreet Forecast به یک سوگیری بسیار صعودی در کوتاه مدت اشاره می کند. میانگین هدف یک هفته ای کارشناسان نظرسنجی 2015 دلار است.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bulls-struggle-to-keep-xau-usd-above-2-000-202304211510

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.