رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

2100 دلار در رادار اما بدون ریسک

  • قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید اما نتوانست بالای 2050 دلار تثبیت شود.
  • پس از فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و NFP، توجه به داده های تورم ایالات متحده معطوف شد.
  • در حالی که منطقه 2100 دلاری هنوز در معرض دید است، در میان نوسانات بالا، ممکن است اصلاح عمیق تری امکان پذیر باشد.

قیمت طلا در اوایل پنجشنبه گذشته پس از نشست FOMC به بالاترین سطح خود رسید و به 2075 دلار قبل از آخرین اصلاح کاهش یافت و پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده “NFP” این کاهش شتاب گرفت. در حالی که XAUUSD در ابتدا از محدوده دو هفته قبل خود به سمت صعودی خارج شد سپس به سرعت عقب نشینی کرد و چشم انداز تیره و تار و نوسان بالایی را در پی داشت. با جلسات بانک مرکزی و داده های شغلی در این هفته، چشم ها به سمت تورم ایالات متحده معطوف می شود.

سیاست های نه خیلی سریع

فدرال رزرو روز چهارشنبه با افزایش ۲۵ واحد پایه نرخ بهره و نشان دادن یک توقف، مطابق انتظارات عملکدر خود را تحویل داد. با این حال، تحولات بانکی مجدد، سرفصل‌ها را از فدرال رزرو ربود و ریسک گریزی و همچنین شرط‌بندی کاهش نرخ‌ها را در نیمه دوم سال آغاز کرد که منجر به کاهش بازدهی ایالات متحده شد. این زمینه، همراه با برخی عوامل تکنیکال، منجر به افزایش قیمت XAUUSD به 2075 دلار شد. منطقه ای که نقدینقی بالایی داشت، اما به سرعت عقب نشینی کرد و نتوانست به طور محکم بالای 2050 دلار تثبیت شود.

در روز جمعه، احساسات بازار بهبود یافت، نگرانی های بانکی کاهش یافت و بازدهی ایالات متحده به شدت افزایش یافت، همچنین پس از یک گزارش شغلی خوش بینانه دیگر از ایالات متحده به خوش بینی های بیشتر افزود. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه آوریل 253000 افزایش یافت که از انتظار 179000 فراتر رفت و نرخ بیکاری از 3.5% به 3.4% کاهش یافت. داده ها حاکی از آن است که بازار کار همچنان ضعیف است، که تا حدی توضیح می دهد که چرا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده است. دلیل دیگر تورم بالا است.

قیمت طلا در روز جمعه سقوط کرد زیرا بازار نرخ بهره کاهش نرخ بهره را برای نیمه دوم سال نشان میدهد، که این یک ریسک کلیدی برای فلز زرد بود. اگر تغییر در انتظارات ادامه یابد، طلا ممکن است آسیب بیشتری ببیند و در عین حال فضا را برای بازگشت شدید مطابق با روند اصلی باقی بگذارد.

در طول هفته، بانک مرکزی اروپا “ECB” نیز نرخ بهره را افزایش داد و نشان داد که به این کار ادامه خواهد داد. با این حال، تأثیر بر بازدهی محدود بود زیرا نتیجه قیمت گذاری شده بود. انتظار می رود دو یا سه افزایش نرخ دیگر از بانک مرکزی اروپا انجام شود. بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نزدیک به اوج نرخ‌های خود هستند و انتظار می‌رود به زودی تعداد بیشتری به «گروه توقف» بپیوندند. با این حال، همیشه جایی برای شگفتی وجود دارد، مانند آنچه از بانک مرکزی استرالیا “RBA” که به طور غیرمنتظره ای با افزایش تورم شروع به افزایش نرخ کرد.

سهام بانکی و تورم

پس از یک هفته شلوغ با خارج شدن طلا از محدوده خود و افزایش نوسانات، اقدام قیمت در هفته آینده باید با وجود تقویم اقتصادی سبک تر، نوسانات جالبی را ارائه دهد.

رویداد کلیدی انتشار اعداد تورم ایالات متحده در ماه آوریل خواهد بود. انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” در ماه آوریل 0.4 درصد و نسبت به سال گذشته 4.4 درصد افزایش داشته باشد که نسبت به 5 درصد در مارس کاهش یافته است. با این حال، دیده می شود که CPI اصلی از نرخ سالانه 5.6٪ به 5.8٪ افزایش می یابد. یک تایید به کاهش قابل توجه تورم اصلی اشاره می کند، اما هسته مرکزی همچنان به طرز ناراحت کننده ای بالا خواهد بود.

تحولات پیرامون بحران بانکی و تأثیر آن بر احساسات برای طلا حیاتی خواهد بود. این فلز تاکنون به خوبی به نگرانی‌های جدید پاسخ داده است که با بازدهی پایین‌تر دلار آمریکا حمایت می‌شود. هیچ خبری از شرکت بیمه سپرده فدرال “FDIC” نمی تواند خبر بدی برای طلا باشد. اما اگر داده های اقتصادی حاکی از فشارهای تورمی مداوم باشد، با اعداد بسیار بالاتر از انتظارات، می تواند در کوتاه مدت برای خریدار‌های طلا ویرانگر باشد. برعکس، ارقام مطابق با انتظارات، XAUUSD را نسبت به پیش‌بینی‌های فدرال رزرو حساس نگه می‌دارد و آن را در معرض نوسانات بزرگ قرار می‌دهد.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نمودار هفتگی یک جهش و سپس یک عقب نشینی به محدوده غالب را نشان می دهد، که هشداری درباره یک تصحیح نزولی عمیق تر، پس از شکست کاذب است. با این حال، XAUUSD همچنان از حمایت قوی بالای 1970 دلار برخوردار است. در حالی که در بالای آن، گسترش قیمت محدود به نظر می‌رسند، برعکس، یک شکست به پایین می‌تواند باعث ریزش شود و راه را برای افت قیمت های بیشتر باز کند، در ابتدا منطقه 1950 دلار و سپس 1910 دلار را هدف قرار دهد.

در روند صعودی، برای معاملات روزانه، اگر طلا سطوح بالای 2020 دلار را بازیابی و تثبیت کند، فشار نزولی فعلی را کاهش خواهد داد. اگر بتواند بالای 2050 دلار تثبیت شود، قیمت 2100 دلار را خواهد دید.

اگرچه این روند رو به افزایش است، اما عقب نشینی شدید از 2075 دلار – در صورتی که با حرکت به سطح زیر 2000 دلار تأیید شود – می تواند نشان دهد که مرحله بعدی ممکن است یک روند نزولی باشد.

Gold price technical outlook

نظرسنجی احساسی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به چشم‌انداز کوتاه‌مدت متفاوتی اشاره می‌کند و ۷۰ درصد از کارشناسان قیمت طلا را بالای ۲۰۰۰ دلار می‌دانند. چشم انداز فصلی صعودی باقی می ماند، اما در حال حاضر، اکثر کارشناسان روند پایدار بالای 2100 دلار را نمی بینند.

Gold sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-2-100-on-the-radar-but-not-risk-free-202305051528

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.