رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آمار تورم برای تایید یا رد مواضع فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا

  • فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا گزارشی ارائه کردند اما نتوانستند رسانه را تحت تاثیر قرار دهند.
  • سیاستگذاران تکرار کردند که سیستم های بانکی سالم و انعطاف پذیر هستند، اما منافع آنها باید متقاعد کننده باشد.
  • مرحله تثبیت یورو در بالاترین سطح نزدیک به سال، به تشکیل سقف در آینده اشاره دارد.

جفت ارز EURUSD پس از معاشقه با سطح 1.1100 برای دومین هفته متوالی، هفته را با کاهش اندک در حدود رقم 1.1000 به پایان رساند. آب زیادی در این هفته از زیر پل عبور کرد و به طور کلی، دلار آمریکا همچنان از مسیر عقب مانده و اما در روز جمعه جذابیت بیشتری پیدا کرد، در حالی که یورو تنها ارز اصلی بود که نتوانست از آن استفاده کند.

فدرال رزرو محافظه کار به دلار آمریکا ضربه زد

پس از اعلام سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده روز چهارشنبه، دلار بیشترین کاهش را داشت. همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه “bps” افزایش داد و به 5-5.25% رساند و راه را برای وقفه در انقباض باز کرد، زیرا از بیانیه ضمیمه این جمله حذف شد که “کمیته پیش بینی می کند که برخی سیاست های تثبیت کننده را ممکن است دوباره افزایش دهد.»

بانک مرکزی برای تعیین تصمیم‌های آتی نرخ‌ها به رویکردی وابسته به داده‌ها روی آورد و خاطرنشان کرد که سیاست‌گذاران آماده هستند تا در صورت بروز خطر، موضع سیاست‌های پولی را به‌طور مناسب تنظیم کنند.

با این حال، پیام رئیس جروم پاول مناقشه آمیز بود. او کنفرانس مطبوعاتی خود را با گفتن اینکه فدرال رزرو روی دستیابی به حداکثر اشتغال و نرخ تورم 2 درصد تمرکز دارد آغاز کرد. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که کاهش نرخ روی میز وجود ندارد، اگرچه فعالان بازار برای قیمت گذاری در حالت توقف در ماه های ژوئن و ژانویه و کاهش احتمالی نرخ در سپتامبر عجله داشتند.

در مورد بازار کار، پاول کاملاً محافظه کار بود و گفت که این بازار همچنان بسیار محدود است و برخی نشانه های ضعیف ظاهر می شود. او خوشبین بود که می تواند بهبود یابد و به جلوگیری از رکود کمک کند.

پاول در پایان خاطرنشان کرد که سیستم بانکی سالم و انعطاف پذیر است، اگرچه بازارهای مالی در باور او مشکل داشتند.

در روز پنجشنبه، شایعاتی مبنی بر اینکه وسترن آلینس بانک در حال بررسی فروش احتمالی است، سهام آن را بیش از 50 درصد کاهش داد، اگرچه مقامات بانک بعداً آن را تکذیب کردند. همچنین، سهام First Horizon پس از توافق برای خاتمه ادغام TD Bank، 40 درصد سقوط کرد، در حالی که بانک منطقه ای دیگر، PacWest Bank، روز پنجشنبه تایید کرد که به دنبال راه نجات مالی است. با کاهش موقت نگرانی ها، سهام بانک ها در روز جمعه کمی بهبود یافتند.

سیاست مناقشه‌ی کریستین لاگارد نتوانست یورو را تقویت کند

سیاست پولی بانک مرکزی اروپا “ECB” روز پنجشنبه اعلام شد و همچنین مطابق با انتظارات بازار، بانک مرکزی نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد. کریستین لاگارد گفت که برخی از سیاستگذاران حرکت 50 واحدی را ترجیح می دهند، اما واضح است که آسیب پذیری های سیستم بانکی باعث شده آنها از محافظه کارانه ترین موضع خارج شوند. او همچنین گفت که سیستم بانکی اروپا سالم و انعطاف‌پذیر است و برخی نظرات مناقشه آمیز را ارائه کرد که نتوانسته است یورو را تقویت کند.

بیانیه بانک مرکزی اروپا نشان داد که “فشارهای اساسی قیمت ها همچنان قوی هستند” و “افزایش نرخ های گذشته به شدت به شرایط مالی و پولی منطقه یورو منتقل می شود، در حالی که تاخیر و قدرت انتقال به اقتصاد واقعی نامشخص است.”

لاگارد خاطرنشان کرد که یک موضع توقف هرگز روی میز نبود و با توجه به اینکه تورم بسیار بالا است، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. تا پایان این رویداد، فعالان بازار برای حداقل دو یا سه افزایش نرخ دیگر عجله کردند.

اشتغال و کسب سود به دلار آمریکا در کوتاه مدت کمک می کند

از نظر داده ها، شایان ذکر است که برآورد اولیه تورم آوریل منطقه یورو “EU” بیش از حد انتظار افزایش یافته است. شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده “HICP” با سرعت سالانه 7 درصد افزایش یافت، بالاتر از 6.9 درصد قبلی. همچنین، خرده فروشی در آلمان و اتحادیه اروپا در ماه مارس به شدت کاهش یافت که به ترتیب 2.4 درصد و 1.2 درصد کاهش یافت.

سرانجام، روز جمعه، ایالات متحده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آوریل را منتشر کرد که باعث افزایش بیشتر دلار و کاهش EURUSD به زیر 1.1000 شد. این کشور 253 هزار موقعیت شغلی جدید اضافه کرد که بسیار بهتر از 179 هزار مورد انتظار بود. علاوه بر این، نرخ بیکاری به 3.4 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار به 62.6 درصد افزایش یافت. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی 0.5 درصد در ماه گذشته و 4.4 درصد سالانه افزایش یافت که بالاتر از انتظارات بازار بود.

دلار آمریکا همراه با این خبر، به دلیل کسب سود از یودو و بازدهی بالاتر خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت. با این حال، لحن مثبت سهام و چشم اندازهای اقدامات آتی بانک های مرکزی، صعود را در کوتاه مدت محدود کرد.

هفته پیش رو ارقام تورم درجه اول را نشان می دهد. آلمان تخمین نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” ماه آوریل خود را منتشر خواهد کرد که قبلاً 7.6 درصد در سال برآورد شده بود. در روز چهارشنبه، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” آوریل را منتشر خواهد کرد که 4.4 درصد پیش بینی شده است که از 5 درصد در ماه مارس کاهش یافته است. برعکس، انتظار می‌رود که CPI اصلی در همان دوره 5.8 درصد باشد که نسبت به 5.6 درصد قبلی افزایش یافته است. ایالات متحده همچنین از شاخص قیمت تولید کننده “PPI” آوریل که در سال 1.4 درصد پیش بینی شده است، رونمایی خواهد کرد. سرانجام، روز جمعه، این کشور برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان را منتشر خواهد کرد.

calender

چشم انداز نکنیکال EURUSD

جفت EURUSD برای سومین هفته متوالی تغییر چندانی نکرده است و تثبیت آن در بالاترین حد یک ساله قرار دارد. نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت به کاهش شتاب خود ادامه داده است، اما در عین حال، احتمال یک روند نزولی تازه متولد شده خارج از تصویر باقی می ماند. این جفت بالاتر از میانگین حرکتی ساده 100 نزولی “SMA”، در حال حاضر در حدود 1.0910 قرار دارد، در حالی که میانگین 20 همچنان به سمت شمال حرکت می کند، بسیار پایین تر از آن. در همان زمان، شاخص ممنتوم به سمت خط وسط خود در سطوح خنثی، کاهش می‌یابد، در حالی که شاخص RSI نزدیک به مقادیر بیش از حد خرید با شیب نزولی کم باقی می‌ماند.

گزارش های تکنیکال در نمودار روزانه یک موضع خنثی ارائه می دهد. این جفت ارز حول میانگین 20 روزه خود دست و پنجه نرم می کند. در همین حال، شاخص ممنتوم به طور متوسط از سطح 100 خود در حال بازگشت است، و همچنان فاقد قدرت کافی برای تأیید حرکت صعودی محکم تر است. در نهایت، شاخص RSI در سطوح مثبت کاهش می‌یابد که به جای اشاره به ادامه روند نزولی، آخرین کاهش اخیر را منعکس می‌کند.

این جفت می تواند حمایت را در 1.0940 پیدا کند، در حالی که در پایین تر از آن، سطح مربوطه بعدی برای در نظر گرفتن 1.0830 است. ریزش های اضافی بعید به نظر می رسد، اگرچه سطح حمایت بعدی 1.0745 است، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8٪ از ریزش سالانه 2022.

مقاومت را می توان در ناحیه 1.1040 و سپس در 1.1100 یافت. هنگامی که دومی تثبیت شد، 1.1160 بعدی می آید.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، جفت EURUSD احتمالاً هفته آینده فاز تثبیت خود را ادامه خواهد کرد، اگرچه اکثر کارشناسان نظرسنجی به دنبال سطوح کمی بالاتر هستند. این جفت احتمالاً در محدوده 1.0900/1.1100 باقی خواهد ماند. به طور کلی، خریدارها بر صحنه تسلط دارند زیرا 60 درصد از کارشناسان نظرسنجی به دنبال سطوح بالاتر در کوتاه مدت هستند. در چشم انداز ماهانه همه چیز نزولی است، با کاهش خریداران به 37٪ و افزایش فروشنده ها به 46٪. این جفت به طور متوسط در 1.0954 دیده می شود. در نهایت، این جفت در نمای سه ماهه خنثی و با میانگین 1.1024 دیده می شود.

نمودار نمای کلی نشان می دهد که خریداران مکث کرده اند، اما هنوز تسلیم نشده اند. میانگین‌های حرکتی در سه بازه زمانی مورد مطالعه خنثی هستند.EUR/USD Sentiment Poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-inflation-figures-to-confirm-or-deny-feds-and-ecbs-stances-202305051519

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.