رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها با تغییر تمرکز به مذاکرات بدهی ایالات متحده از حمایت کلیدی دفاع می کنند

  • قیمت طلا برای یافتن مسیر تلاش کرد اما بالای 2000 دلار باقی ماند.
  • مشکلات بانکی ایالات متحده، اخبار مربوط به سقف بدهی میتواند چاشنی برای حرکت در هفته آینده باشد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت XAUUSD به از دست دادن شتاب صعودی اشاره دارد.

به دنبال شروع صعودی هفته، قیمت طلا کشش خود را از دست داد و در آستانه پایان هفته به سمت 2000 دلار کاهش یافت اما توانست بالاتر از این سطح کلیدی تثبیت شود. سرمایه گذاران هفته آینده عناوین مربوط به مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده و سهام بانکی را زیر نظر خواهند داشت.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

به دنبال فروش سنگینی که در جمعه گذشته شاهد بودیم، XAUUSD روز دوشنبه یک اصلاح تکنیکال انجام داد. نظرسنجی وام دهی فدرال رزرو ایالات متحده نشان داد که پاسخ دهندگان به نظرسنجی، ایالات مشکل دار تر و تقاضای ضعیف تر برای وام های تجاری و صنعتی “C&I” به شرکت های بزرگ و متوسط و همچنین شرکت های کوچک را برای سه ماهه اول گزارش کردند.

اوایل روز سه‌شنبه، داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، نشان داد که مازاد معاملات در ماه آوریل به 90.2 میلیارد دلار افزایش یافته است. این آمار بسیار بالاتر از انتظار بازار 71.6 میلیارد دلار بود و به XAUUSD کمک کرد تا صعود های تکنیکال روز دوشنبه را افزایش دهد. با این حال، پیش از انتشار گزارش تورم ماه آوریل از ایالات متحده در ماه آوریل، سرمایه گذاران از گرفتن موقعیت های بزرگ خودداری کردند و معاملات در نیمه دوم روز کاهش یافت.

اداره آمار کار ایالات متحده روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” اندازه گیری می شود، از 5 درصد در ماه مارس به 4.9 درصد در ماه آوریل کاهش یافت. جزئیات بیشتر این نشریه نشان می‌دهد که تورم اصلی CPI، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را در بر نمی‌گیرد، از 5.6% که انتظار می‌رفت، به 5.5% کاهش یافت. دلار آمریکا “USD” در اواسط هفته تحت فشار نزولی قرار گرفت و قیمت طلا رشد خود را به سمت 2050 دلار افزایش داد. از آنجایی که عدم پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده باعث شد سرمایه گذاران موضع محتاطانه ای اتخاذ کنند، با این حال، دلار جایگاه خود را پیدا کرد و روند صعودی جفت را محدود کرد.

روز پنجشنبه، PacWest، یکی از بانک های منطقه ای که تحت تاثیر بحران بانکی منفی قرار گرفت، در یک پرونده اوراق بهادار در روز پنجشنبه گفت که سپرده های این بانک در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است. میانگین صنعتی داوجونز آن روز نزدیک به 0.7 درصد از دست داد و دلار همچنان از ریسک گریزی سود می برد و XAUUSD را مجبور کرد در قلمرو منفی بسته شوند.

با افزایش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا در روز جمعه، قیمت طلا همچنان به سمت 2000 دلار کاهش یافت اما توانست بالاتر از این سطح کلیدی باقی بماند. گزارش هفتگی دانشگاه میشیگان “UoM” نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 63.5 در ماه آوریل به 57.7 “مقدماتی” در ماه می کاهش یافته است. مولفه تورم بلندمدت این نظرسنجی به 3.2 درصد رسید که بالاترین میزان از سال 2011 است.

هفته بعد چه خواهد شد؟

اگرچه طلا یکی از پناهگاه‌های ترجیحی سرمایه‌گذاران در زمان تشدید ترس از بحران بانکی در ایالات متحده بود، اقدام اخیر XAUUSD نشان می‌دهد که فلز زرد بخشی از جذابیت خود را از دست داده است. با این وجود، سرمایه گذاران ممکن است از شرط بندی علیه فلز زرد خودداری کنند، در صورتی که تحولات جدیدی وجود داشته باشد که به مسائل جاری در بانک های کوچک یا متوسط ایالات متحده اشاره دارد.

فعالان بازار همچنین به عناوین پیرامون مذاکرات سقف بدهی در ایالات متحده توجه زیادی خواهند کرد. اگر قانون‌گذاران ایالات متحده نتوانند سقف بدهی را افزایش دهند، بنا بر گزارش ها، ایالات متحده می تواند بدهی فدرال خود را از اول ژوئن به دلیل جمع آوری مالیات ضعیف تر از حد انتظار در آوریل، پاک کند. از این رو، مذاکرات احتمالا تا پایان ماه ادامه خواهد یافت. با این حال، اگر در اوایل هفته آینده توافقی حاصل شود، ممکن است شاهد افزایش ریسک کوتاه مدت باشیم. در نتیجه، احتمالاً دلار آمریکا در برابر رقبای خود ضعیف می شود. شایان ذکر است که بازده اوراق قرضه T ایالات متحده احتمالاً در این سناریو بالاتر می رود و کسب شتاب صعودی را برای XAUUSD دشوار می کند. از سوی دیگر، موضع محتاطانه بازار در بحبوحه عدم پیشرفت در مذاکرات باید از دلار حمایت کند و بر این جفت ارز تاثیر بگذارد.

روز سه شنبه، داده های خرده فروشی از چین و ایالات متحده در تقویم اقتصادی نشان داده می شود. رشد قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده در خرده‌فروشی در چین باید واکنش مثبت XAUUSD و بالعکس را ایجاد کند. در ایالات متحده، انتظار می رود فروش خرده فروشی در ماه آوریل 0.7٪ افزایش یابد. از آنجایی که بعید است این داده ها تأثیر معنی داری بر چشم انداز نرخ فدرال رزرو داشته باشد، واکنش بازار باید خاموش شود.

درخواست های اولیه بیکاری هفتگی و مجوزهای ساختمانی آوریل، دیگر انتشار داده های سطح متوسط از ایالات متحده در هفته آینده خواهد بود.

calender

چشم انداز تکنکیال قیمت طلا

شاخص “RSI” در نمودار روزانه به سمت 50 عقب‌نشینی کرد و XAUUSD هفته را در نیمه پایینی کانال صعودی که از نوامبر شروع می‌شد به پایان رساند و منعکس کننده کاهش حرکت صعودی بود.

از جنبه منفی، 2000 دلار “سطح روانشناسی، سطح ایستا” به عنوان حمایت کلیدی همسو می شود. با بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح، قیمت طلا به احتمال زیاد با حمایت بعدی در 1975 دلار / 1980 دلار “حد پایین کانال صعودی، SMA 50 روزه” پیش از هدف قرار دادن 1950 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاحی آخرین روند صعودی” روبرو خواهد شد.

اگر XAUUSD بتواند به بالای 2030 دلار “نقطه میانی کانال صعودی” صعود کند و در آنجا تثبیت شود، می تواند خریداران را جمع کند و به سمت 2050 دلار “سطح استاتیک” و 2080 دلار “بالاترین حد، حد بالای کانال صعودی” حرکت کند

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی FXStreet به یک سوگیری اندکی صعودی در کوتاه مدت اشاره می کند که هدف یک هفته ای کمی بالاتر از 2020 دلار است. اکثر کارشناسان نظرسنجی به دیدگاه صعودی در مورد چشم انداز یک ماهه نیز پایبند هستند.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bulls-defend-key-support-as-focus-shifts-to-us-debt-talks-202305121529

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.