رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار آمریکا در بحبوحه شرایط حاکم بر بازارها افزایش می‌یابد.

  • مسئله سقف بدهی ایالات متحده و مشکلات بانکی، احساسات بازار را تضعیف کرد.
  • مقامات بانک مرکزی اروپا تکرار می کنند که در مسیری محتاطانه ای قرار گرفته اند.
  • EURUSD نزول خود را با 1.0745 به عنوان حمایت نهایی برای خریدارها رساند.

جفت ارز EURUSD قدرت صعودی خود را از دست داد و به زیر منطقه قیمت 1.0900 سقوط کرد، جایی که در پایان هفته ایستاده بود. دلار آمریکا در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد آینده اقتصادی ایالات متحده افزایش یافت. بحران بانکی که در ماه مارس آغاز شد و موضع غیرقابل قبولی که توسط فدرال رزرو آمریکا اتخاذ شد، روحیه بازار را تضعیف کرد و تقاضا برای دارایی های امن را افزایش داد.

سقف بدهی نگران کننده است

علاوه بر این، نگرانی با موضوع سقف بدهی ایالات متحده تقویت شد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، اگر کنگره ابتدا سقف بدهی را که در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است، افزایش ندهد، دولت آمریکا ممکن است تا اول ژوئن قادر به پرداخت به موقع صورت حساب های خود نباشد.

رِئیس جمهور آمریکا بایدن از قانونگذاران جمهوری خواه خواسته است که به افزایش محدودیت ها رأی مثبت دهند، اما بحث ها بین دو حزب حاکم ادامه دارد. نشست برنامه ریزی شده برای این جمعه برای دوشنبه آینده به تعویق افتاد، زمانی که رئیس جمهور بایدن و قانونگذاران ارشد هر دو حزب درباره یک توافق احتمالی گفتگو کنند. اگر بایدن با کاهش هزینه های دولت موافقت کند، جمهوری خواهان رای مثبت خواهند داد.

با کاهش تورم در آوریل، مشکلات بر داده های دلگرم کننده ایالات متحده سایه انداخت. شاخص بهای مصرف کننده “CPI” 0.4 درصد در ماه گذشته و 4.9 درصد در سال گذشته افزایش یافت که کمی کمتر از حد انتظار بود. همچنین، شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” در سال منتهی به آوریل 2.3 درصد افزایش یافته است که نسبت به 2.7 درصد سال قبل در ماه قبل کاهش یافته است. این اخبار باید روحیه را تقویت می‌کرد، زیرا آن‌ها نشان می‌دهند که فدرال رزرو در نشست‌های آتی معطل می‌ماند و به اقتصاد در فرار از رکود کمک می‌کند.

یک کلمه در مورد سقف بدهی: ایالات متحده از اوایل دهه 70 هر ساله با این مشکل مواجه است. و هر بار، بازارهای مالی محتاط می شوند، فقط برای اینکه مشکل در آخرین لحظه حل شود. اخطار این است که راه حل به نگرانی های قبلی منجر نمی شود. و با توجه به این زمان خاص، شایان ذکر است که شکنندگی سیستم بانکی در بحبوحه تصمیم فدرال رزرو برای تخلیه نقدینگی برای مهار تورم است.

نرخ بدهی ها

ستیزه جوی غیر قابل توجه بانک مرکزی اروپا

در آن سر اقیانوس، اوضاع بهتر از این نیست. داده های اقتصاد کلان منطقه یورو کمتر از زیربنای یورو بود. آلمان تأیید کرد که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده “HICP” در ماه آوریل 7.6 درصد افزایش داشته است، در حالی که تولید صنعتی در این کشور در ماه مارس 3.4 درصد کاهش یافته است. همچنین، اتحادیه اروپا Sentix Investor Confidence در ماه مه به -13.1 سقوط کرد که پیش بینی بازار را از دست داد.

مقامات بانک مرکزی اروپا “ECB” در جریان بودند، اما چیز جدیدی به آنچه بازارها قبلاً می دانستند اضافه نکردند. به طور کلی، مقامات لحن مناقشه‌آمیز را حفظ کردند، اگرچه تصمیمات شفاف سازی جلسه به جلسه اتخاذ خواهد شد و گمانه زنی ها در مورد هر اتفاقی که ممکن است در ماه سپتامبر رخ دهد را کاهش می دهد. در حال حاضر، شرکت کنندگان بازار متقاعد شده است که بانک مرکزی اروپا در ماه‌های ژوئن و ژوئیه دیگر نرخ را افزایش نخواهند داد.

برای هفته آینده، توجه به سقف بدهی ایالات متحده و سلامت بانکی باقی خواهد ماند. تقویم اقتصاد کلان اطلاعات چندانی برای ارائه ندارد، اگرچه ایالات متحده فروش خرده فروشی آوریل را منتشر خواهد کرد، در حالی که اتحادیه اروپا تخمین دوم از تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول و برآورد نهایی HICP آوریل را منتشر خواهد کرد. کمیسیون اروپا گزارش پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی را منتشر خواهد کرد، در حالی که آلمان نظرسنجی می ZEW در مورد احساسات اقتصادی را ارائه خواهد کرد. به احتمال زیاد، خلق و خوی بدش باقی می ماند.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD توانست از پنج روز گذشته تنها یک پیشرفت داشته باشد و هفته را در پایین ترین سطح یک ماهه به پایان برساند.

با توجه به گزارش تکنیکال در نمودار هفتگی، ادامه روند نزولی در روزهای آینده قوت می گیرد. شاخص ممنتوم در سطوح خنثی کاهش می یابد و درست بالای سطح 100 نگه می دارد. از سوی دیگر، شاخص RSI به شدت از سطوح بیش ار حد خرید عقب نشینی کرد و در حالی که هنوز بالای خط وسط خود باقی مانده است. در همان زمان، این جفت بر میانگین حرکت ساده SMA نزولی 100 فشار می آورد و میانگین 200 روزه بسیار بالاتر از سطح فعلی قرار دارد. در نهایت، میانگین 20 روزه شیب صعودی را زیر سطح فعلی حفظ می کند و به عنوان حمایت دینامیک در حدود 1.0790 عمل می کند.

EURUSD طبق نمودار روزانه قرار است کاهش خود را عمیق تر کند. این جفت برای چهارمین روز متوالی زیر سطح نزولی میانگین 20 روزه قرار دارد و میانگین حرکتی اکنون مقاومت دینامیک را در حدود 1.0985 ارائه می دهد. میانگین حرکتی بالاتر به زیر سطح فعلی کشیده میشوند، اما بخش خوبی از قدرت صعودی خود را از دست دادند. در نهایت، شاخص های تکنیکال بسیار پایین تر از خطوط میانی خود و بدون نشانه هایی از خستگی رو به پایین به سمت جنوب حرکت می کنند.

سطح 1.0800 حمایت فوری طبیعی است، در مسیر رسیدن به 1.0745، یعنی اصلاح 61.8 درصدی کاهش سالانه 2022. شکستن زیر آن باید نزول بیشتری به همراه بیاورد. منطقه 1.0980/1.1000 اکنون نواحی سختی برای شکستن خواهد بود، اگرچه اگر این جفت موفق شود بالای آن بازگردد، 1.1100 یک هدف احتمالی است.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

در چشم انداز ماهانه، بیشتر اهداف بالقوه در منطقه 1.0800/1.1200 جمع می شوند، در حالی که محدوده در نمای سه ماهه به 1.0900/1.1400 افزایش می یابد. تعداد متخصصانی که برای اسلایدهای زیر 1.0800 شرط بندی می کنند کم است، به این معنی که هر اسلاید دیگری می تواند اصلاح شود و خریداران مایلند در سطوح پایین تر اضافه کنند.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-set-to-extend-its-advance-amid-ruling-risk-off-mood-202305121524

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.