رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD بیش از 2000 دلار پایین میاید

  • قیمت طلا بدترین کاهش هفتگی خود را در چند ماه اخیر متحمل شد و احتمالاً در حالی که زیر 1975 دلار معامله می شود، نزولی باقی می ماند.
  • تقویت دلار آمریکا و بازدهی بالاتر بر فلز زرد تاثیر گذاشت.
  • رویدادهای کلیدی هفته آینده شامل جلسات FOMC و داده های تورم PCE ایالات متحده است.

طلا نه تنها از سطح 2000 دلار در طول هفته پایین‌تر آمد، بلکه از منطقه حمایتی کلیدی نیز در 1970 دلار عبور کرد. پس از کاهش بیش از 60 دلاری در سه روز، تثبیت شد و حمایت به بالای 1950 دلار رسید. این حرکت به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه دولتی بود. در نتیجه، فلز زرد به پایین‌ترین سطح خود در شش هفته گذشته رسید و این اصلاح را از بالاترین سطح خود در ماه می کاهش داد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

از نظر داده‌های اقتصادی، مهم‌ترین گزارش در ایالات متحده مربوط به خرده‌فروشی آوریل بود که رشد ماهانه 0.4 درصدی را نشان داد و کمتر از اجماع بازار 0.8 درصد بود. با این حال، جزئیات گزارش بیشتر مثبت بود. غافلگیری منفی روز دوشنبه با کاهش شاخص تولید امپایر نیویورک از 10.8 به -31.8 رسید. با این حال، بعداً با شاخص تولید فیلی فدرال رزرو که در ماه می از 31.3- به 10.4- افزایش یافت، جبران شد. مطالبات بیکاری نسبت به هفته گذشته بهبود یافته است. به طور کلی، داده ها قوی بودند.

سقف بدهی همچنان یک عامل مرتبط در بازارها است. پس از ملاقات بین بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و قانونگذاران، احتمال یک توافق بیشتر شد که به افزایش ریسک پذیری کمک کرد. با کمال تعجب، جریان‌های ریسک‌پذیر باعث تضعیف دلار آمریکا نشد، همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد.

یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت طلا، افزایش بازده اوراق قرضه دولتی، هم در اروپا و هم در ایالات متحده بود. بازدهی 10 ساله آمریکا برای پنج روز متوالی افزایش یافت و از 3.45 درصد به 3.70 درصد رسید که بالاترین سطح در دو ماه گذشته بود. به طور مشابه، نرخ طلایی 10 ساله بریتانیا به 4.05٪ افزایش یافت، بالاترین رقم از نوامبر، در حالی که بازده Bund 10 ساله آلمان به 2.50٪ رسید. این افزایش قابل توجه بازدهی بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.

این حرکت در خزانه داری ناشی از کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تا پایان سال بود. داده های قوی اقتصادی، امید به توافق سقف بدهی، و نظرات اعضای FOMC منجر به ری‌تست انتظارات سیاست پولی شد. در نتیجه، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن به میزان قابل توجهی افزایش یافت. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش در ماه ژوئن در حال حاضر 37 درصد است در مقایسه با 15 درصد یک هفته قبل.

نظرات مقامات فدرال رزرو به اقدامات بالقوه بانک مرکزی کمک کرد. صداي چند نفر از اعضاي مناقشه‌آمیز بود و در را براي انقباض بيشتر باز نگه داشتند. در حالی که بازار همچنان انتظار توقف دارد.

هفته آینده: جلسات FOMC، صحبت های فدرال رزرو، درام سقف بدهی و داده های تورم مصرف کننده

با توجه به داده‌های اقتصادی، عدد مهم در هفته آینده، شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی ماه آوریل ایالات متحده خواهد بود، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو. این رقم قرار است روز جمعه منتشر شود و انتظار می‌رود افزایش ماهانه 0.4% و افزایش نرخ سالانه از 4.6% به 5% را نشان دهد. چنین سناریویی نشان می دهد که نبرد با تورم به پایان نرسیده است. ترکیبی از داده‌های فعالیت قوی و تورم همچنان بالا، احتمالاً فدرال رزرو را در سمت مناقشه‌آمیز نگه می‌دارد.

جلسات FOMC روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. از جلسه 2 و 3 مه، صحبت ها و گمانه زنی های زیادی انجام شده است، بنابراین صورتجلسه می تواند یک خبر قدیمی باشد. با این وجود، این هنوز رویدادی است که باید در نظر گرفت که می تواند شگفتی هایی را به همراه داشته باشد.

حماسه سقف بدهی تا رسیدن به توافق همچنان به سرفصل اخبار ادامه خواهد داد. فقدان توافق و تعطیلی احتمالی ایالات متحده به دلیل عواقب چشمگیر آن، سناریویی غیرقابل تصور است. امیدها به توافق اخیرا افزایش یافته است، اما تا کنون، هنوز هیچ لایحه ای آماده رای گیری وجود ندارد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

کاهش شدید قیمت طلا، قیمت را به زیر مناطق کلیدی حمایت تکنیکال رسانده است. پیکربندی فعلی نشان می دهد که کاهش قیمت ممکن است تمام نشده باشد، و اصلاح از سطوح بالای این HH جای بیشتری برای اصلاح دارد.

در نمودار هفتگی، شاخص RSI به سمت پایین چرخیده و از 70 فاصله گرفته است و مومنتوم نیز به سمت جنوب حرکت می کند. حمایت فوری طلا در منطقه 1950 دلار است. شکستن زیر این سطح می‌تواند باعث زیان‌های بیشتر شود و محدوده حمایتی قوی را که با یک خط روند صعودی و میانگین حرکت ساده 20 هفته‌ای “SMA” بین 1920 تا 1930 دلار مشخص شده است، نشان دهد. بسته شدن کندل هفتگی زیر آن ناحیه نشان دهنده ضعف بیشتری در آینده است. با این حال، اگر طلا بالاتر از این سطح باقی بماند، می‌تواند زمینه را برای بازگشت مجدد فراهم کند.

برگشت به بالاتر از 1975 دلار فشار نزولی را در کوتاه مدت کاهش می دهد. بسته شدن کندل روزانه بالای 2005 دلار برای تقویت چشم انداز فلز زرد مورد نیاز است، در حالی که بسته شدن کندل هفتگی بیش از 2020 دلار زمینه را برای رکوردهای جدید در قیمت طلا فراهم می کند.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به یک سوگیری اندکی نزولی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که هدف یک هفته‌ای دقیقاً زیر 1950 دلار است. اکثر کارشناسان نظرسنجی بعداً شاهد بازگشت مجدد طلا و بازپس گیری 2000 دلار تا جولای هستند.

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-loses-more-than-the-2-000-mark-202305191534

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.