رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

هنوز هیچ نشانه ای از افزایش قیمت در XAUUSD وجود ندارد

  • قیمت طلا در طول هفته به کاهش خود ادامه داد.
  • XAUUSD به طور خطرناکی نزدیک به حمایت کلیدی 1935 دلار معامله می شود.
  • گزارش مشاغل ماه می در ایالات متحده و اخبار محدودیت‌های بدهی، فعالیت این جفت ارز را در هفته آینده هدایت خواهد کرد.

قیمت طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته زیر 1940 دلار رسید که در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و تقویت مداوم دلار آمریکا “USD” بود. در هفته آینده، گزارش مشاغل می از ایالات متحده و تحولات پیرامون مذاکرات محدودیت بدهی ایالات متحده به بازارها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا XAUUSD فشار نزولی را از بین می برد یا خیر.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

جو بازار ریسک گریز در بحبوحه عدم پیشرفت در مذاکرات محدودیت بدهی ایالات متحده، به دلار آمریکا کمک کرد تا در روز دوشنبه جایگاه خود را حفظ کند و اجازه نداد XAUUSD پس از کاهش شدید هفته قبل، بازگشتی داشته باشد. علاوه بر این، اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو با افزایش بازدهی ایالات متحده، بر قیمت طلا تأثیر بیشتری گذاشت. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که فدرال رزرو می خواهد در حالی که بازار کار قوی است، با تورم مبارزه کند و افزود که نرخ سیاست باید امسال بالاتر برود، شاید تا 50 واحد پایه بیشتر.

به دنبال اقدام متلاطم روز سه‌شنبه، XAUUSD در اواسط هفته تحت فشار نزولی شدیدی قرار گرفت، زیرا بازدهی ایالات متحده همچنان به بالاتر رفتن ادامه می‌دهد. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت: «من از توقف افزایش نرخ بهره حمایت نمی‌کنم مگر اینکه شواهد واضحی مبنی بر کاهش تورم به سمت هدف 2 درصدی ما بدست آوریم.» این اظهارات بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا را برای اولین بار از اواسط مارس به 3.8 درصد رساند.

در روز پنجشنبه، داده های دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” نشان داد که نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی “GDP” برای سه ماهه اول از 1.1 درصد برآورد اولیه به 1.3 درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه این داده ها انتظارات برای افزایش نرخ بهره دیگر فدرال رزرو در ژوئن را احیا کرد، بازدهی 10 ساله بالاتر رفت و باعث شد که XAUUSD دارای همبستگی معکوس به زیر 1940 دلار سقوط کند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه دارد در ماه ژوئن از نزدیک به 80 درصد در اوایل هفته به کمتر از 60 درصد رسید.

در این بین، مذاکرات محدودیت بدهی در طول هفته بدون هیچ پیشرفتی ادامه یافت و سرمایه گذاران را مجبور به اتخاذ رویکرد محتاطانه کرد. به نوبه خود، دلار از جریان های امن سود برد و بازگشت قیمت طلا را دشوار کرد.

تلاش برای بازیابی XAUUSD در آخرین معاملات روز هفته پس از گزارش BEA ایالات متحده مبنی بر اینکه شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، در ماه آوریل سالانه 4.7 درصد در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران افزایش یافت.

هفته بعد چه خواهد شد؟

در روز سه‌شنبه، هیئت کنفرانس داده‌های شاخص اعتماد مصرف‌کننده را برای ماه می منتشر خواهد کرد. در آوریل، مؤلفه انتظار تورمی یک ساله نظرسنجی از 6.3 درصد در ماه مارس به 6.2 درصد کاهش یافت. در صورت کاهش محسوس در آن ماه مه، USD ممکن است برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه شود. با این حال، هر گونه واکنش بازار باید کوتاه مدت باقی بماند زیرا سرمایه گذاران احتمالاً از انجام شرط بندی های بزرگ قبل از انتشار داده های سطح بالا در اواخر هفته خودداری می کنند.

ISM گزارش PMI تولید را برای ماه می در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. احتمالاً بازارها به بررسی تورمی PMI، یعنی شاخص قیمت پرداختی، توجه زیادی خواهند کرد. در ماه آوریل، این شاخص از 50.4 در ماه مارس به 53.2 صعود کرد که نشانه ای از تقویت تورم نهاده در بخش تولید است. افزایش بیشتر در این مولفه می تواند با کمک به دلار آمریکا در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند. گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP نیز در سند اقتصادی ایالات متحده ارائه خواهد شد. سرمایه‌گذاران می‌توانند قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا شرایط بازار کار از توقف چرخه افزایش نرخ فعلی در ماه آینده حمایت می‌کند یا خیر، منتظر گزارش مشاغل ماه می باشند، مگر اینکه تفاوت قابل‌توجهی با انتظارات بازار وجود داشته باشد.

پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ایالات متحده در ماه می به دنبال افزایش بهتر از انتظار ۲۵۳ هزار نفری در آوریل، ۱۸۰ هزار نفر افزایش یابد. سیاستگذاران فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، گفته اند که شرایط بازار کار در ایالات متحده همچنان سخت است. حتی اگر رشد ماهانه NFP همانطور که در ماه مه انتظار می‌رفت کاهش یابد، همچنان به اندازه کافی خوب در نظر گرفته می‌شود تا فدرال رزرو به تمایل خود برای محکم نگه داشتن این سیاست برای باقیمانده سال پایبند باشد. از این رو، گزارش NFP در سطح یا بالاتر از اجماع بازار احتمالاً باعث می‌شود که XAUUSD قبل از آخر هفته به سمت جنوب حرکت کند.

از سوی دیگر، نرخ زیر 100000 می تواند سرمایه گذاران را وادار کند که چشم انداز نرخ فدرال رزرو را ری‌تست کنند و باعث کاهش بازدهی ایالات متحده شود. در این سناریو، قیمت طلا باید بتواند در آخرین روز معاملاتی هفته، سودهای قوی ثبت کند.

در این میان، فعالان بازار بر تحولات جدید پیرامون مذاکرات محدودیت بدهی متمرکز خواهند ماند. طبق گزارش ها، اول ژوئن آخرین مهلت جمهوری خواهان و کاخ سفید برای دستیابی به توافقی برای افزایش سقف بدهی است. همانطور که بدون پیشرفت به ضرب الاجل نزدیک می شویم، بازارها می توانند ریسک گریز باشند. اگرچه دلار احتمالاً بهتر از ارزهای حساس به ریسک عمل می کند، تقاضای قوی تر برای اوراق قرضه دولتی امن ایالات متحده می تواند بازدهی را پایین بیاورد و به XAUUSD کمک کند تا شتاب صعودی داشته باشد. اگر توافقی در اوایل هفته حاصل شود، افزایش کمک‌ها می‌تواند باعث فروش دلار شود. با این وجود، سرمایه‌گذاران احتمالاً قبل از شرط‌بندی روی ضعف ثابت دلار منتظر انتشار داده‌هایی هستند که در بالا ذکر شد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

XAUUSD روز پنجشنبه پس از تست چندین بار این حمایت در اوایل هفته، به زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% آخرین روند صعودی، که در حال حاضر در 1950 دلار قرار دارد، بسته شد. علاوه بر این، شاخص “RSI” در نمودار روزانه بسیار پایین‌تر از 50 باقی می‌ماند که سوگیری نزولی را تأیید می‌کند.

از جنبه منفی، میانگین حرکت 100 روزه SMA به عنوان حمایت کلیدی در 1935 دلار قرار می گیرد. بسته شدن کندل روزانه کمتر از این سطح می‌تواند فروشندگان را جذب کند و راه را برای نزولی طولانی‌تر به سمت 1900 دلار “سطح روانی” و 1890 دلار “فیبوناچی 38.2% اصلاحی” باز کند.

برای جذب خریداران، قیمت طلا باید بالای 1950 دلار تثبیت شود. در آن سناریو، XAUUSD می‌تواند با مقاومت موقت در 1980 دلار “سطح استاتیک” قبل از هدف قرار دادن 2000 دلار “SMA 20 روزه، SMA 50 روزه، سطح روانی” مواجه شود.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet تصویر متفاوتی را برای XAUUSD در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد و میانگین هدف یک هفته‌ای نزدیک به 1940 دلار است. چشم انداز سه ماهه به شدت صعودی باقی می ماند زیرا اکثر کارشناسان نظرسنجی می بینند که قیمت طلا در آن بازه زمانی 2000 دلار خواهد بود.

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-no-signs-of-recovery-yet-in-xau-usd-202305261522

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.