رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

توافق سقف بدهی می تواند خریدارها را نجات دهد

  • نگرانی‌ها در مورد سقف بدهی ایالات متحده، بازارها را در حالت بدون ریسک نگه داشت.
  • داده های ایالات متحده نشان می دهد که فدرال رزرو می تواند چرخه انقباض را گسترش دهد.
  • روند نزولی EURUSD عمیق تر می شود، اما احساسات حرف آخر را می زند.

جفت ارز یورو/دلار برای سومین هفته متوالی سقوط کرد و با افزایش تقاضا برای دلار آمریکا تا پایان هفته، با سطح 1.0700  بسته شد.

بازارهای مالی در چند روز اخیر با تمرکز بر سقف بدهی ایالات متحده احساساتی بوده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری چند هفته پیش زنگ خطر را به صدا درآورد و گفت که اگر کنگره با تمدید موافقت نکند، کشور ممکن است به زودی از اول ژوئن تعطیل شود. در سطوح دیگر در صورتی که دولت با کاهش هزینه ها سازش کند، جمهوری خواهان مخالف با سقف بدهی بالاتر موافقت خواهند کرد.

این هفته گزارش‌های منتشر شد، با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، عمدتاً اعلام میکند که پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما همچنان برخی اختلاف‌ها وجود دارد، در حالی که تأیید می‌کند که ایالات ها در حالت تعطیل قرار نخواهد گرفت. حال و هوای بازار در روز جمعه پس از اینکه معاون وزیر خزانه داری والی آدیمو از پیشرفت مذاکرات خبر داد، به طور متوسط بهبود یافت، اما قدرت یورو کوتاه مدت بود.

داده ها همه رو شگفت زده می کنند

دلار آمریکا از داده‌های محلی قوی‌تر نسبت به پیش‌بینی‌ها، دریافت کرد، که همچنین تردیدهایی را در مورد گام‌های بعدی فدرال رزرو ایجاد کرد. تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول نسبت به برآورد قبلی 1.1 درصدی به 1.3 درصد افزایش یافت. رشد محکم تر به بانک مرکزی اجازه می دهد تا چرخه انقباض پولی خود را برای یک یا دو جلسه دیگر تمدید کند.

در واقع، صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” نشان داد که سیاست گذاران آمریکایی در مسیر نرخ بهره تقسیم شده اند و برخی از آنها همچنان به دنبال افزایش بیشتر هستند. علاوه بر این، این کشور شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی “PCE” را منتشر کرد که در آوریل از 4.2 درصد در ماه مارس 4.4 درصد به صورت سالانه افزایش یافت، در حالی که تورم اصلی PCE 4.7 درصد سالانه افزایش یافت که بالاتر از 4.6 درصد قبلی بود. شاخص قیمت PCE معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای سنجش تورم است و ارقام رو به افزایش از افزایش نرخ بهره دیگر حمایت می کند، به خصوص اگر اقتصاد با سرعت دلگرم کننده به رشد خود ادامه دهد.

از سوی دیگر، داده های اروپایی نشان دهنده موضع اقتصادی شکننده تر است. تولید ناخالص داخلی آلمان پس از برآورد اولیه 0 درصد به کاهش به -0.3٪ QoQ بازبینی شد. رشد سالانه 0.5-% بود که بدتر از -0.1% بود که قبلا محاسبه شده بود. سایر داده‌های آلمان که این روزها منتشر شد نیز بر یورو تأثیر گذاشت، زیرا نظرسنجی IFO در ماه می در مورد شرایط تجاری قبل از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت و به 91.7 رسید، در حالی که نظرسنجی ژوئن Gfk Consumer Confidence در -24.2 چاپ شد که بدتر از انتظار -24 بود.

هفته پیش رو داده های اقتصاد کلان جالب تری به همراه خواهد داشت. آلمان برآورد اولیه شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده “HICP” و خرده فروشی آوریل را گزارش خواهد کرد. منطقه یورو همچنین تخمین اولیه HICP ماه می را منتشر خواهد کرد که 6.3 درصد در سال پیش بینی شده است، در حالی که بانک مرکزی اروپا “ECB” حساب های جلسه سیاست پولی را منتشر خواهد کرد. در نهایت، ایالات متحده PMI تولید ISM و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود این کشور در ماه می 180 هزار شغل جدید اضافه کند، در حالی که انتظار می رود نرخ بیکاری در 3.4٪ ثابت بماند.

هنوز مشخص نیست که آیا دلار آمریکا می‌تواند آخرین قدرت خود را در یک سناریوی ریسک‌پذیر حفظ کند یا خیر. یک توافق بالقوه بر سر سقف بدهی ایالات متحده احتمالاً باعث خوش بینی خواهد شد. احتمال زیادی وجود دارد که قانونگذاران ایالات متحده در آخر هفته درباره تمدید سقف بدهی به توافق برسند، چیزی که در چند سال گذشته چندین بار اتفاق افتاده است. این می تواند احساسات بازار را در آستانه هفته جدید تقویت کند. در صورت تایید این سناریو، می‌توان انتظار داشت که در بازارها با گپ شروع شوند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD در زیر 61.8% اصلاح فیبوناچی کاهش سالانه 2022 در 1.0745 قرار دارد و شکست واضح زیر آن به اعتقاد خریدارها آسیب می رساند و منجر به کاهش شدیدتر در روزهای آینده می شود. نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت در زیر تمام میانگین های حرکت خود در حال توسعه است، میانگین حرکت 20 ساده “SMA” اکنون در حدود 1.0805 ثابت است و مقاومت دینامیک ارائه می دهد.

در همان زمان، 100 SMA به سمت جنوب شتاب گرفته که نشان دهنده افزایش علاقه فروش بود. در نهایت، شاخص Momentum در آستانه عبور از زیر سطح 100 خود است، اگرچه فاقد قدرت جهت‌گیری است، در حالی که شاخص “RSI” در حدود 50 به‌طور محکم به سمت جنوب حرکت می‌کند وکاهش قیمت را پیش بینی میکند.

حالت نزولی در نمودار روزانه مشهودتر است، زیرا این جفت ریزش خود را به زیر 20 و 100 SMA کشیده.

هنگامی که از قیمت از 1.0700 پایین تر رود، این جفت می تواند حمایتی در حدود 1.0660 پیدا کند، در حالی که در زیر آن، ریزش احتمالا به سمت منطقه قیمتی 1.0500/40 ادامه یابد. این جفت اکنون باید 1.0800 را دوباره به دست آورد تا فروشندگان بترسند، در حالی که بسته شدن کندل روزانه بالای 1.0805 می تواند ادامه حرکت صعودی به سمت منطقه 1.0900 را پیش بینی کند.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که دلار در این نبرد شکست خواهد خورد، زیرا EURUSD در سه بازه زمانی مورد تحلیل صعودی دیده می‌شود. خریداران 55 درصد از کارشناسان نظرسنجی را به صورت هفتگی تشکیل می دهند، اما به 86 درصد در دیدگاه ماهانه و 81 درصد در چشم انداز سه ماهه افزایش می یابند. به طور متوسط، این جفت در پایان دوره به بالای 1.1000 بازگشته است.

در همان زمان، نمودار نمای کلی نشان می‌دهد که میانگین حرکت کوتاه‌مدت شیب نزولی خود را از دست داده و در حدود 1.0800 تثبیت می‌شود، در حالی که میانگین‌های طولانی‌تر نیز شیب خنثی ارائه می‌دهند. به اندازه کافی جالب توجه است که این جفت در نمای ماهانه بیشتر بین 1.0600 و 1.1000 دیده می شود، اما در سه ماهه بین 1.1000 و 1.1400 مشاهده می شود که نشان می دهد بازیگران بازار انتظار یک اصلاح نزولی را قبل از یک صعود جدید دارند.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-a-debt-ceiling-deal-can-save-bulls-202305261526

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.