رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

اصلاح برای رویارویی با برخی موانع قبل از 2000 دلار

  • ارزش دلار آمریکا در بحبوحه بهبود جو بازار کاهش یافت.
  • داده های ایالات متحده ترس از رکود را از خود دور نگه داشته و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو را زنده می کند.
  • طلا باید 1980/85 دلار را بشکند تا راه به سوی 2000 دلار باز شود.

قیمت طلا با بهبود جو بازار و کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا به یک نزول منفی سه هفته ای پایان داد. XAUUSD پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح از اواسط مارس، نزدیک به 1930 دلار، بازگشت.

در هفته آینده، هیچ گزارش بحرانی وجود ندارد، زیرا توجه بازار به سمت نشست 13-14 ژوئن فدرال رزرو معطوف شده است.

اطلاعات خوب بیش از حد

بهبود وضعیت بازار، با پشتوانه داده های مثبت از چین و بازار کار قوی ایالات متحده، و همچنین حل مشکل محدودیت بدهی، قیمت سهام و دارایی های پرریسک تر را افزایش داد. شاخص دلار آمریکا پس از سه هفته افزایش متوالی، به طور معکوس نسبت به قیمت طلا که از پایین‌ترین حد دو ماه گذشته بازگشت کرد و طلا کاهش یافت.

داده های اقتصادی از ایالات متحده اعداد ضعیفی را در مورد فعالیت های تولیدی “ISM Manufacturing PMI” و بازار کار قوی نشان می دهد. گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده با افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به میزان 339000 نفر در ماه مه و تجدید نظر مثبت در ارقام آوریل از 253000 به 293000 فراتر از انتظارات بود. از سوی دیگر، نرخ بیکاری به 3.7 درصد افزایش یافت. به طور کلی، این یک گزارش مثبت بود، مطابق با آنچه ADP در روز پنجشنبه نشان داد. داده های شغلی شواهدی را برای کسانی که می خواهند نرخ ها را بیشتر افزایش دهند فراهم می کند.

هیچ نشانه ای از رکود قریب الوقوع در ایالات متحده وجود ندارد. با این حال، قیمت های بازار همچنان برخی از انتظارات را نشان می دهد که فدرال رزرو باید قبل از پایان سال کاهش نرخ بهره را آغاز کند. با توجه به CME Fed Watch Tool، این شانس کمتر از یک ماه پیش است.

نشست فدرال رزرو در حال انجام است

هفته آینده از نظر داده های اقتصادی نسبتاً آرام به نظر می رسد و می توان آن را “هفته قبل از نشست FOMC” دانست. تنها دو گزارش مرتبط در هفته آینده در ایالات متحده وجود خواهد داشت: PMI خدمات ISM “دوشنبه” و ادعاهای بیکاری هفتگی “پنجشنبه”.

فدرال رزرو در تاریخ 13 تا 14 ژوئن نشست سیاست پولی خود را برگزار خواهد کرد و فعالان بازار انتظار توقف در چرخه انقباض را دارند. دری که چند روز پیش رئیس پاول با پیشنهاد توقف دو باره باز کرد، احتمالاً با اظهارنظرهای اخیر مقامات فدرال رزرو مبنی بر وقفه باز شد. فعالان بازار با ورود به دوره خاموشی در روز شنبه، نظرات بیشتری از اعضای FOMC نخواهند شنید.

برای جلسه بعدی فدرال رزرو، بازارها انتظار توقف دارند، اما تضمینی نیست. برخی از تحلیلگران احتمال افزایش مجدد نرخ را، به ویژه پس از آخرین آمار شغلی، می بینند.

در حالی که داده ها باعث افزایش انتظارات شد، رئیس پاول و سایر اعضا با اعلام تمایل خود به “عدم نشست” این تاثیر را جبران کردند. حرف نهایی احتمالاً از شاخص قیمت مصرف کننده ماه می خواهد بود که قرار است در 13 ژوئن منتشر شود.

فراتر از ایالات متحده، هفته نسبتاً آرامی نیز وجود خواهد داشت. داده‌های چین برای نشانه‌های بیشتری از عملکرد اقتصاد این کشور به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. انتشار شامل PMI خدمات Caixin “دوشنبه”، داده های معامله‌گری “چهارشنبه”، و شاخص قیمت مصرف کننده “جمعه”. اگر فعالیت‌ها همچنان نشانه‌های رکود را نشان دهد، گمانه‌زنی‌ها درباره برخی اقدامات بانک خلق چین افزایش می‌یابد، به‌ویژه اگر تورم شرایط منفی دیگری را برای ماه می تأیید کند.

بانک مرکزی استرالیا “RBA” و بانک کانادا “BoC” جلسات سیاست پولی خود را برگزار خواهند کرد، اما هیچ تغییری در نرخ ها انتظار نمی رود. بانک‌های مرکزی تا اعلام پیروزی در مبارزه با تورم فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد چرخه انقباض به پایان خود نزدیک شده است. این بدان معناست که دیگر افزایش نرخ ها وجود ندارد و به نفع تقاضا برای اوراق قرضه دولتی است، که می تواند منجر به کاهش بازدهی شود که یک سناریوی مثبت برای طلا است.

اگر بهبودی که در جلسه اخیر در جو بازار مشاهده شد ادامه یابد و بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد، XAUUSD می‌تواند افزایش دیگری دریافت کند. برای خریدارها بسیار مهم است که بازدهی خزانه داری به روند کاهشی خود ادامه دهد یا اصلاح محدودی را تجربه کند. مسیر صعود برای طلا پیچیده است. ممکن است به نشانه های بیشتری از کند شدن تورم و کاهش آمارهای اقتصادی ایالات متحده نیاز داشته باشد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

بازگشت مجدد XAUUSD از منطقه 1930 دلاری با مقاومت در نزدیکی منطقه 1985 دلاری مواجه شد، جایی که میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA” قرار دارد. تا زمانی که فلز زرد زیر این سطح معامله می‌شود، به نظر می‌رسد که در برابر اصلاحات شدید آسیب‌پذیر است که می‌تواند در 1950 و 1930 دلار حمایت شود.حرکت به بالای 1985 دلار برای ری تست 2000 دلار کلید خواهد بود و هدف بعدی 2010 دلار است.

نمودار هفتگی چشم انداز مثبتی را ارائه می دهد زیرا XAUUSD موفق می شود بالای میانگین 20 هفته ای باقی بماند که در 1935 دلار در حال نزول هست. بسته شدن کندل هفتگی زیر آن خط، نشانه نزولی قوی خواهد بود.

چشم انداز تکنیکال طلا در حال حاضر سرنخ های متفاوتی را نشان می دهد. پس از سقوط برای سه هفته متوالی، بازگشت شدید قیمت نشانه هایی از خستگی رو به پایین هست. یک شکست محکم  به بالای 1985 دلار برای صعود مورد نیاز است و قیمت باید بالای 1945 دلار باقی بماند تا از فشار نزولی اضافی جلوگیری شود.

چشم انداز فنی قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet تصویری متفاوت را برای XAUUSD در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد، با واگرایی در روند. هدف یک ماهه در حدود سطح قیمت فعلی است. با این حال، در یک چشم انداز سه ماهه، اکثر کارشناسان نظرسنجی طلا را به بالای 2000 دلار می بینند.

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-recovery-to-face-some-hurdles-before-2-000-202306021535

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.