رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها به دلیل کاهش احتمال مواضع فدرال رزرو، به مقابله با آن می‌پردازند.

  • نشانه‌های بازار کار انعطاف‌پذیر ایالات متحده، نگرانی‌هایی را در میان علاقه‌مندان به ترید را برانگیخت.
  • کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، با سخنان مناقشه‌آمیز خود، یورو را حفظ کرد.
  • یورو/دلار آمریکا برای بازیابی قدرت صعودی بلندمدت خود پیش از تصمیمات بانک های مرکزی مبارزه می کند.

جفت ارز EURUSD در نیمه اول هفته سقوط کرد و در روز پنجشنبه پس از ادامه سقوط در روز چهارشنبه در 1.0634 تغییر مسیر داد که کمترین میزان در بیش از دو ماه گذشته بود. دلار آمریکا از یک محیط ریسک گریز سود می برد، که بیشتر به دلیل ترس از احتمال تعطیل شدن ایالات متحده بود. با محو شدن این نگرانی ها، EURUSD بهبود یافت و در پایان هفته تغییر کمی در حدود 1.0720 داشت.

معامله سقف بدهی انجام شد

حتی پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که روز یکشنبه بر سر سقف بدهی به توافق رسیده اند، بازارهای مالی همچنان نگران هستند. با این حال، در آن مرحله، توافق در انتظار تصویب کنگره بود. با این حال، با گذشت روزها و گذراندن لایحه مراحل مختلف، لحنشان شروع به بهبود کرد. سرانجام، روز پنجشنبه، سنای ایالات متحده به تصویب لایحه ای رای داد که سقف بدهی را تا ژانویه 2025 به حالت تعلیق در می آورد. توافق دو حزبی شامل هزینه های نظامی تا سقف 886 میلیارد دلار در سال 2024، با افزایش 1 درصدی در سال آینده و 704 میلیارد دلاری است. مخارج اختیاری با توجه به اینکه افزایش های برنامه ریزی شده کمتر از تورم است، تفاوت کاهش هزینه ها خواهد بود.

در همین حال، یورو با اظهار نظر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا “ECB” تقویت شد. لاگارد در کنفرانسی در بانک‌های پس‌انداز آلمان در روز پنجشنبه گفت که تورم بسیار بالاست و قرار است برای مدت طولانی باقی بماند، و افزود هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که تورم به اوج خود رسیده است. او سپس خاطرنشان کرد که سیاست گذاران هنوز زمینه ای برای پوشش نرخ ها دارند و به حداقل دو افزایش دیگر در سند اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو “HICP” در ماه می 6.1 درصد افزایش یافت و از 7 درصد در آوریل کاهش یافت. HICP اصلی در مدت مشابه 5.3 درصد افزایش داشت که نسبت به 5.6 درصد قبلی کاهش یافت.

بازار کار انعطاف پذیر ایالات متحده

داده‌های ایالات متحده تا پایان هفته در میان نشانه‌هایی از بازار کار قوی هنوز سر و صدا ایجاد کرد. کاهش مشاغل چالش برانگیز نشان داد که کارفرمایان مستقر در ایالات متحده 80089 کاهش در ماه مه اعلام کردند که 20 درصد افزایش نسبت به 66995 کاهش در ماه قبل است. همچنین، بررسی ADP نشان داد که بخش خصوصی 278 هزار شغل جدید اضافه کرده است که بسیار بیشتر از 170 هزار شغل مورد انتظار است.

علاوه بر این، مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 26 می 232 هزار افزایش یافت، در حالی که بهره وری غیرکشاورزی سه ماهه اول به -2.1٪ بهبود یافت. در مقابل، هزینه های نیروی کار واحد در سه ماهه منتهی به مارس 4.2 درصد افزایش یافت، که نسبت به 6.3 درصد قبلی کاهش داشت. در نهایت، این کشور PMI تولیدی ISM را منتشر کرد که بیش از پیش‌بینی‌ها از 47.1 در آوریل به 46.9 کاهش یافت.

بازارهای سهام در ابتدا به دلیل گمانه زنی هایی که فدرال رزرو ممکن است با افزایش نرخ بهره ادامه دهد، سقوط کردند، اما کاهش فشار دستمزدها بر تورم در نهایت باعث تقویت روحیه و سهام شد. دلار آمریکا روز پنجشنبه پس از آمارهای مربوط به اشتغال و تصویب لایحه سقف بدهی، بیشترین کاهش را داشت. همچنین، نتیجه ضعیف PMI تولید، توانایی فدرال رزرو را برای افزایش نرخ ها محدود می کند. اوایل روز جمعه، CME FedWatch Tool نشان داد که شرکت‌کنندگان در بازار با احتمال کمتر از 30 درصد افزایش قیمت در ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند.

پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه می ایالات متحده، علاقه گمانه زنی ها دوباره در روز جمعه شوکه شد. این کشور 339 هزار شغل جدید اضافه کرد که بسیار بیشتر از 190 هزار شغل مورد انتظار است. نرخ بیکاری به 3.7 درصد افزایش یافت در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار در 62.6 درصد ثابت ماند. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی با 4.3% افزایش در سال، اندکی کمتر از 4.4% قبلی بود. دلار آمریکا پس از انتشار افزایش یافت و EURUSD از بالاترین سطح هفتگی 1.0778 عقب نشینی کرد، اما افزایش هفتگی متوسط را حفظ کرد.

بازار کار انعطاف پذیر خبر خوبی برای فدرال رزرو نیست. این می تواند منجر به فشارهای دستمزد بالاتر شود که می تواند تورم را دوباره بالا ببرد. در عین حال، اگر بانک مرکزی تصمیم به افزایش بیشتر نرخ بهره بگیرد، خطر رکود اقتصادی را نیز از بین می برد و حتی بحران بانکی تندتر را از بین می برد.

با نزدیک شدن به پایان هفته، ابزار CME FedWatch تقریباً 68 درصد احتمال عدم افزایش نرخ در ژوئن و 32 درصد احتمال افزایش 25 واحد پایه “bps” را نشان می دهد.

هفته پیش رو PMI خدمات ISM می ایالات متحده را که در 51.5 پیش بینی شده بود، از 51.9 قبلی کاهش می دهد. اتحادیه اروپا فروش خرده فروشی آوریل و برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد. پیش از نشست بانک‌های مرکزی در اواسط ژوئن، سیاست‌گذاران اروپایی و آمریکایی وارد دوره خاموشی خواهند شد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD درست زیر 61.8% اصلاحی رکود سالانه 2022 در 1.0745 معامله می شود. در عین حال، نمودار هفتگی نشان می‌دهد که شاخص‌های تکنیکال به طور متوسط از خطوط میانی خود جهش می‌کنند و ادامه روند صعودی را نشان می دهند. با این وجود، این جفت در زیر تمام میانگین‌های حرکت خود باقی می‌ماند، با میانگین حرکت 20 روزه ساده”SMA” در حدود 1.0800 ثابت است، در حالی که پایین‌تر از میانگین‌های بلند مدت تر است، که به نوعی شانس برگشت سریع را محدود می‌کند.

نمودار روزانه، برعکس، نشان می دهد که فروشنده ها همچنان کنترل EURUSD را در دست دارند. شاخص Momentum از حدود 100 خود عقب نشینی می کند، در حالی که شاخص “RSI” در حدود 42 تثبیت می شود و جهت را به سمت نزول حفظ می کند. علاوه بر این، میانگین 20 روزه به شدت نزولی است و در حال عبور از زیر میانگین 100 روزه بدون جهت است، هر دو در منطقه 1.0810، با پیش بینی فشار فروش هستند.

EURUSD باید منطقه 1.0810 را بشکند تا کشش صعودی خود را دوباره به دست آورد و فضا برای گسترش اصلاح به سمت منطقه قیمتی 1.0900 وجود داشته باشد. افزایش قیمت‌های فراتر در این مرحله نامشخص به نظر می رسد، اگرچه ناحیه مقاومت مربوطه بعدی در 1.0940/60 است.

تجدید فشار فروش به زیر 1.0700 باید جفت را به سمت پایین ترین حد چند هفته ای که پنجشنبه گذشته در 1.0634 ثبت شده بود سوق دهد، در حالی که کاهش بیشتر باید ناحیه 1.0507 را نشان دهد، یعنی اصلاح فیبوناچی 50 درصدی رکود سالانه 2022.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD احتمالاً سوگیری صعودی خود را به دست خواهد آورد. انتظار می‌رود این جفت ارز در کوتاه‌مدت خنثی بماند، زیرا به صورت هفتگی، میانگین 1.0732 است. با این حال، خریدارها در چشم انداز ماهانه 81 درصد از کارشناسان نظرسنجی را به خود اختصاص می دهند و میانگین هدف آن 1.0869 است. خریدارها نیز اکثریت بزرگی را در نظر سه ماهه تشکیل می دهند، به طوری که تنها 9 درصد از کارشناسان نظرسنجی روی یک اسلاید شرط بندی کرده اند و دیده می شود که این جفت در حال بازیابی سطح 1.1000 است.

نمودار نمای کلی همچنین به بهبود احتمالی اشاره می کند. سه میانگین حرکت شیب نزولی خود را از دست داده‌اند، و در حالی که میانگین‌های کوتاه‌تر صاف می‌مانند، میانگین‌های طولانی‌تر به آرامی قدرت صعودی خود را نزدیک به اوج‌های چند ماهه بازیابی می‌کنند. به نظر می رسد که خریدارها در کوتاه مدت تردید دارند، زیرا اکثر اهداف در چشم انداز ماهانه بین 1.0600 و 1.1000 جمع می شوند، اما محدوده در دید سه ماهه تا 1.0900/1.1200 است.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bulls-fight-back-as-chances-of-a-fed-hike-remain-subdued-202306021521

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.