رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD در هفته فدرال رزرو با خطرات دو طرفه مواجه است

  • قیمت طلا در هفته پیش نتوانست حرکت جهت دار را بدست آورد.
  • چشم انداز تکنیکال سطوح کلیدی را نشان می دهد که XAUUSD برای صعود باید بشکند.
  • داده‌های تورم ماه می از نشست سیاست‌گذاری ایالات متحده و فدرال رزرو از نزدیک بررسی می‌شود.

قیمت طلا همچنان در محدوده سه هفته گذشته خود به نوسان ادامه داد زیرا سرمایه گذاران از گرفتن موقعیت های بزرگ در آستانه رویدادهای اقتصادی کلان هفته آینده خودداری کردند. داده های شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” ایالات متحده برای ماه می در روز سه شنبه و اعلامیه های سیاست فدرال رزرو در روز چهارشنبه می تواند به XAUUSD کمک کند تا جهت بعدی را پیدا کند.

این هفته چه اتفاقی افتاد؟

قیمت طلا در ابتدای هفته به زیر 1950 دلار سقوط کرد زیرا سرمایه‌گذاران به هضم گزارش مشاغل ماه می از ایالات متحده ادامه دادند که نشان می‌داد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 339000 افزایش یافت و با اختلاف زیادی از انتظار بازار 190000 فراتر رفت. با این حال، در نیمه دوم روز، دلار آمریکا “USD” تحت فشار فروش قرار گرفت، زیرا نظرسنجی PMI خدمات ISM نشان داد که فعالیت بخش خدمات از دست رفته است. علاوه بر این، این نشریه نشان داد که شاخص قیمت های پرداخت شده از 59.6 به 56.2 کاهش یافته است، در حالی که شاخص اشتغال از 50.8 به 49.2 کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش تورم ورودی و کاهش حقوق و دستمزد این بخش است. داده های ضعیف باعث شد که XAUUSD دوباره کشش را به دست آورد و طلا روز را در محدوده مثبت بسته است.

در غیاب انتشار داده های سطح بالا، قیمت طلا در روز سه شنبه قبل از چرخش به سمت جنوب در آن روز در محدوده بسیار تنگ معامله شد. در تصمیمی غیرمنتظره، بانک مرکزی کانادا “BoC” نرخ سیاستی خود را 25 واحد پایه افزایش داد و به 4.75 درصد رساند که باعث افزایش بازده اوراق قرضه جهانی شد. از آنجایی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده تقریباً 4 درصد در اواسط هفته افزایش یافت، XAUUSD با همبستگی معکوس بار دیگر به زیر 1950 دلار سقوط کرد.

به دنبال یک جلسه آرام اروپا در روز پنجشنبه، قیمت طلا شتاب صعودی گرفت و به سمت 1970 دلار پیش رفت. ادعاهای اولیه بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به 3 ژوئن از 233000 یک هفته قبل به 261000 افزایش یافت که نشان دهنده شرایط ضعیف تر بازار کار و جلب شرط های فدرال رزرو بود. نشانه های افزایش سطح بیکاری به معنای کمبود نیروی کار کمتر است، عاملی کلیدی در پشت افزایش دستمزدهای اخیر که به تورم به ویژه در بخش خدمات دامن زده است. معاملات قبل از آخر هفته کاهش یافت و XAUUSD در کانالی باریک در حدود 1960 دلار در روز جمعه بالا و پایین رفت.

هفته بعد چه می شود؟

احتمالاً بازارها به رقم ماهانه CPI اصلی واکنش نشان خواهند داد، زیرا این رقم توسط اثرات پایه ناشی از قیمت انرژی تحریف نشده است. مهمتر از آن، فدرال رزرو بیشترین نگرانی را در مورد تورم در خدمات اصلی به استثنای مسکن دارد و این معیار هنوز به میزان قابل توجهی کاهش نیافته است. موقعیت فعلی بازار حاکی از آن است که افزایش قابل توجهی در CPI اصلی لازم است تا سرمایه گذاران نظر خود را نسبت به تغییر نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه تغییر دهند. از ژانویه 2022، CPI ماهانه ماهانه 0.6 درصد سه بار افزایش یافت که آخرین مورد در سپتامبر 2022 بود. جهش 0.6 درصدی یا حتی بالاتر می تواند راه را برای افزایش 25 bps بیشتر فدرال رزرو باز کند و باعث افزایش ارزش دلار و فشار سنگینی بر آن شود. XAUUSD از سوی دیگر، یک رشد کمتر از پیش‌بینی‌شده باید توقف در چرخه انقباض فدرال رزرو را تایید کند و به افزایش قیمت طلا کمک کند.

ارزیابی تأثیر بالقوه تصمیم فدرال رزرو بر روی قیمت طلا قبل از دیدن اینکه چگونه داده های تورم ماه می بر قیمت گذاری بازار تأثیر می گذارد، دشوار است. در این مرحله، CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال بیش از 75٪ قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در محدوده 5-5.25٪ ثابت نگه دارد.

در صورتی که داده‌های تورم هیچ تغییری در نرخ‌های بهره را تأیید نکند، افزایش ۲۵ واحدی به‌عنوان یک غافلگیرکننده تلقی می‌شود و باعث افزایش بازده دلار و اوراق قرضه ایالات متحده می‌شود که منجر به کاهش شدید XAUUSD می‌شود. از سوی دیگر، اگر فدرال رزرو با وجود ارقام قوی CPI در ماه می، نرخ بهره را تغییر ندهد، قیمت طلا احتمالاً افزایش خواهد یافت.

در خلاصه پیش‌بینی‌های ماه مارس فدرال رزرو “SEP”، به‌اصطلاح نمودار نقطه‌ای، دید متوسط نرخ سیاست در پایان سال ۲۰۲۳ برابر با ۵.۱ درصد بود. اگر فدرال رزرو نرخ سیاست را ثابت نگه دارد، اما نرخ پیش بینی پایانه را بالاتر بازنگری کند، این نشان می دهد که سیاست گذاران برای افزایش نرخ کار خود را تمام نکرده اند و این امر باعث می شود قیمت طلا کاهش یابد. پیش‌بینی نرخ پایانه بدون تغییر باید اثر معکوس داشته باشد و به XAUUSD کمک کند تا بالاتر رود.

فعالان بازار همچنین به نظرات جروم پاول، رئیس FOMC در مورد چشم انداز سیاست توجه زیادی خواهند داشت. پس از نشست ماه مه، پاول تکرار کرد که کاهش نرخ بهره در سال جاری مناسب نیست و توضیح داد که پیش‌بینی اینکه چقدر تنگ‌تر شدن اقتصاد جایگزین نیاز به افزایش بیشتر نرخ خواهد شد، دشوار است. اگر پاول به عقب نشینی در برابر انتظارات کاهش نرخ ادامه دهد، دلار آمریکا می تواند انعطاف پذیر بماند و سود بالقوه XAUUSD را محدود کند. به طور مشابه، هر گونه اظهارنظری که حاکی از آن است که انقباض اعتباری آنطور که در ابتدا پیش بینی می شد شدید نیست، باید تأثیر مثبتی بر ارزش دلار داشته باشد. از سوی دیگر، در صورتی که پاول در را به روی احتمال کاهش نرخ بهره در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 باز کند، احتمالاً قیمت طلا به سمت شمال خواهد رفت.

با این حال، افزایش نوسانات در بازارهای مالی در طول رویداد فدرال رزرو، تعیین مسیر بعدی XAUUSD را دشوارتر خواهد کرد. از این رو، ممکن است عاقلانه باشد که قبل از موضع گیری منتظر بمانید تا گرد و غبار بنشیند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

قیمت طلا از اواسط ماه مه بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و 100 روزه “SMA” در حال حرکت بوده که نشان دهنده عدم تصمیم گیری فلز زرد است. علاوه بر این، شاخص RSI در نمودار روزانه نزدیک به 50 در نوسان است و موضع خنثی را برجسته می کند.

در روند صعودی، 1990 دلار “SMA 50 روزه” به عنوان مانع اول قرار می گیرد. با بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح، XAUUSD می تواند قبل از هدف قرار دادن 2025 دلار سطح ایستا در 2000 دلار سطح روانی، با مقاومت روبرو شود.

1950/1945 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند صعودی، میانگین 100 روزه” حمایت مهمی را تشکیل می دهد. اگر قیمت طلا به زیر آن منطقه سقوط کند و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، فروشندگان می توانند علاقه نشان دهند و در را برای کاهش بیشتر به سمت 1925 دلار “سطح ثابت” و 1900 دلار “سطح روانی 38.2 درصد فیبوناچی” باز کنند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان‌دهنده تعصب صعودی در دیدگاه یک ماهه است و بخش بزرگی از کارشناسان انتظار دارند که XAUUSD حداقل تا 2000 دلار در آن بازه زمانی افزایش یابد.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-faces-two-way-risks-in-fed-week-202306091524

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.