رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

CPI ایالات متحده، فدرال رزرو و ECB اقدام کمک مالی در هفته آینده

  • فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام خواهند کرد.
  • پیش‌بینی می‌شود که شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه مه افزایش یابد و بر لحن فدرال رزرو تأثیر می گذارد.
  • EURUSD قبل از مجموعه داده های ردیف اول برای ارائه سرنخ های جهت دار تثبیت می شود.

جفت EURUSD موفق شد سودهای هفتگی متوسطی را ثبت کند و پس از اینکه نتوانست برای پنج هفته متوالی پیشرفت کند، در منطقه قیمت 1.0760 قرار گرفت. قدرت دلار آمریکا به دلیل تحولات تازه در مورد تصمیم سیاست پولی آتی فدرال رزرو  کاهش یافت. انتظار می رود که بانک مرکزی ایالات متحده  در جلسه هفته آینده سیاست گذاران، نرخ بهره را در حالت تعلیق نگه دارد، اگرچه احتمال افزایش دوباره نرخ بهره در پی غافلگیری های شدید بانک مرکزی استرالیا “RBA” و بانک کانادا “BoC” افزایش یافت. که به طور غیرمنتظره ای نرخ ها را 25 واحد پایه “bps” افزایش داد، برخلاف انتظارات مبنی بر عدم افزایش.

دلار در روز پنجشنبه به دنبال آخرین تصمیم بانک مرکزی آمریکا سقوط کرد، زیرا احتمال توقف در چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده از 75 درصد به 63 درصد کاهش یافت، اگرچه پس از گزارش دلسردکننده مربوط به اشتغال ایالات متحده، به سرعت به بالای 70 درصد بازگشت. . مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 2 ژوئن بیش از پیش بینی ها افزایش یافت و به 261 هزار نفر رسید. این رقم حاکی از آن است که بازار کار در حال سرد شدن است و از توقف افزایش نرخ بهره حمایت می کند.

با این حال، ارقام مربوط به اشتغال که در اوایل ماه منتشر شد، به دور از این بود. در مقابل، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” که در 2 ژوئن منتشر شد، بسیار بهتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، به دست آمد، در حالی که گزارش هفتگی مطالبات بیکاری نشان داد که، علی‌رغم افزایش درخواست‌ها، ادعاها در سطوحی مطابق با بازار فشرده باقی می‌مانند.

بازار کار فشرده، در کنار نشانه‌هایی که بانک‌های مرکزی با چرخه انقباض پایان نمی‌دهند، سرمایه‌گذاران را در آستانه رویدادهای سطح اول پیش رو نگه می‌دارد.

هفته حساسی در پیش است

سه شنبه آینده و پیش از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، ایالات متحده آمار تورم ماه مه را منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت مصرف‌کننده “CPI” تا 4.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد، در حالی که انتظار می‌رود شاخص قیمت اصلی سالانه 5.6 درصد باشد، بالاتر از 5.5 درصد قبلی. این رقم احتمالاً شرط‌های افزایش نرخ را پیش از اعلام فدرال رزرو در روز چهارشنبه افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث ایجاد نوسانات شدید در سطح بازار شود، به خصوص اگر نتیجه فراتر از انتظارات باشد.

فدرال رزرو نیز هنگام اعلام تصمیم خود، نویز ایجاد خواهد کرد. به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو مکثی همراه با پیامی مناقشه‌آمیز است که درها را برای افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک باز می‌گذارد. اگر فدرال رزرو به نحوی تأیید کند که انقباض پولی روی میز باقی می ماند، بازارهای سهام ممکن است سقوط کنند در حالی که دلار می تواند به دلیل ترس ها افزایش یابد.

سرانجام، روز پنجشنبه نوبت به بانک مرکزی اروپا “ECB” می رسد که در مورد سیاست های پولی تصمیم گیری کند. دیدگاه بازار کمتر مبهم است، زیرا بازی کنان بازار مطمئن هستند که سیاستگذاران اروپایی ماشه را خواهند کشید. بازارهای مالی افزایش 25 واحدی  و پیام مناقشه‌آمیز از افزایش بیشتر در جلسات آتی را پیش بینی می کنند.

نتیجه این است که CPI ایالات متحده و اعلامیه فدرال رزرو بیشترین شانس را برای ایجاد لحن بازار برای هفته های بعد دارند. اگر CPI پایین‌تر از حد انتظار باشد و بانک مرکزی به سمت ناهنجاری منحرف شود، آنگاه ریسک‌پذیری احتمالاً احساسات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به زیان قابل‌توجهی از دلار آمریکا می‌شود و یورو/دلار آمریکا احتمالاً از آستانه 1.1000 عبور می‌کند.

داده های بیشتر در تقویم اقتصادی

فراتر از رویدادهای سطح اول ذکر شده، تقویم اقتصاد کلان شامل ارقام جالب دیگری است که می تواند وضعیت اقتصادی ایالات متحده و منطقه یورو را روشن کند. آلمان تخمین نهایی شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده “HICP” را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود 6.3 درصد سالانه تایید شود. این کشور همچنین نظرسنجی ژوئن ZEW در مورد احساسات اقتصادی را منتشر خواهد کرد. منطقه یورو همچنین برآورد نهایی HICP را منتشر خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده فروش خرده فروشی ماه مه و برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ژوئن را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود که دومی از 59.2 در ماه قبل به 56.6 بدتر شود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

بر اساس گزارش های تکنیکال در نمودار هفتگی، خریدارها شجاع تر شده اند، اما هنوز متقاعد نشده اند. EURUSD کمی بالاتر از 1.0745 معامله می شود، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8% رکود سالانه 2022، اما در دو هفته گذشته فروشندگان در حدود میانگین 20 حرکت ساده “SMA”جمع شده اند.در همان زمان، شاخص مومنتوم فاز تثبیت خود را گسترش می دهد و درست بالای خط 100 خود بدون جهت نگه ایستاد. در نهایت، شاخص “RSI” اندکی پیشرفت می‌کند، در سطوح خنثی توسعه می‌یابد و از علاقه خرید کوتاه می‌آید.

نمودار روزانه نشان می دهد که خریدارها در آستانه بسته شدن کندل هفتگی محتاطانه رفتار کردند. این جفت به یک محدوده روزانه محدود شده است و در تلاش برای غلبه بر High هفتگی خود در 1.0785 است. در یک نکته مثبت، میانگین 200 روزه شیب صعودی خود را حفظ کرده و با 50% اصلاحی رکود سالانه 2022 در 1.0507 همگرا می شود.

با این وجود، شاخص های تکنیکال پس از اصلاح شرایط فروش بیش از حد که در اواخر هفته گذشته به دست آمد، شروع به عقب نشینی از اطراف خطوط میانی خود کرده اند، و به نوعی به سمت جنوب برگشتند.

همانطور که در گزارش قبلی گفته شد، این جفت ارز باید منطقه قیمتی 1.0810 را رد کند تا کشش صعودی به دست آورد، با فضا برای گسترش صعود در ابتدا به سمت منطقه 1.0900 و سپس در مسیر رسیدن به آستانه روانی 1.1000 است.

فروشندگان از نزول در ناحیه 1.0660 خوشحال می شوند، اگرچه پایین ترین قیمت چند هفته ای مربوطه در 1.0634 است. شکست به زیر آن باید منجر به تست حمایت فیبوناچی فوق الذکر در 1.0507 شود.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

EURUSD ممکن است هفته آینده مجدداً افزایش یابد زیرا 63٪ از کارشناسان نظرسنجی برای سطوح زیر سطح فعلی شرط بندی می کنند. به طور متوسط، این جفت در 1.0716 دیده می شود، اگرچه خریدارها در چشم انداز وسیع تر، با 60٪ از خریداران در دید ماهانه و 64٪ در چشم انداز سه ماهه، بازگشت می کنند. این کاملاً تغییری نسبت به ارقام هفته قبل دارد، جایی که خریدار در دو بازه زمانی اخیر مورد مطالعه بالای 80 درصد ایستاده بود. در واقع، قدرت دلار آمریکا به یک فدرال رزرو بالقوه مناقشه آمیز و سناریوی خطر پس از آن مرتبط است.

نمودار اجمالی، در عین حال، نشان می دهد که میانگین های حرکت، با وجود میانگین سه ماهه در 1.0980، شیب های خنثی به نزولی را ارائه می دهند. دامنه اهداف بالقوه با گذشت زمان افزایش می‌یابد و در نمای سه ماهه به 1.0400/1.1800 می‌رسد که معمولاً نشانه‌ای از عدم قطعیت است. ممکن است هفته آینده، پس از رویدادهای سطح اول، مسیر روشن تری افزایش یابد.

نظرسنجی احساسی EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-cpi-the-fed-and-the-ecb-grant-action-next-week-202306091443

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.