رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD ممکن است در جلاسه فدرال از محدوده خارج شود

قیمت طلا یک هفته پر نوسان را به پایان رساند.

XAUUSD به ترید در بین سطوح تکنیکال کلیدی ادامه می دهد.

Fedspeak هفته آینده می تواند به XAUUSD کمک کند تا مسیر را پیدا کند.

قیمت طلا روز پنجشنبه به زیر 1930 دلار کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته بود، اما در آستانه آخر هفته، دلار آمریکا “USD” با فشار شدید فروش مواجه شد، مسیر خود را تغییر داد. سند اقتصادی هفته آینده دارای هیچ گونه انتشار داده با تاثیرگذاری بالا نخواهد بود، بنابراین قیمت گذاری بازار در اطراف چشم انداز نرخ فدرال رزرو می تواند اقدام XAUUSD را هدایت کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

پس از یک روز معاملاتی آرام در روز دوشنبه، XAUUSD اوایل سه‌شنبه پس از اینکه بانک مرکزی چین، بانک خلق چین “PBoC” نرخ  معکوس 7 روزه را از 2.0 درصد به 1.90 درصد کاهش داد، به سمت جنوب چرخید. این تصمیم نگرانی‌ها را نسبت به کاهش رشد اقتصادی در چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، و تأثیر منفی احتمالی آن بر چشم‌انداز تقاضای فلز زرد زنده کرد.

در اواخر روز، داده های ایالات متحده نشان داد که تورم، همانطور که توسط شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” اندازه گیری می شود، از 4.9 درصد در آوریل به 4 درصد بر اساس سالانه در ماه می کاهش یافت. با این آمار که اساساً توقف در چرخه انقباض فدرال رزرو در ماه ژوئن را تأیید می کند، دلار آمریکا در برابر رقبای خود شروع به تضعیف کرد و به XAUUSD کمک کرد تا حمایت خود را پیدا کنند.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره را در محدوده 5 تا 5.25 درصد ثابت نگه دارد. با این حال، خلاصه اصلاح شده پیش بینی ها “SEP”، به اصطلاح نمودار نقطه ای، نشان داد که پیش بینی نرخ پایانه برای پایان سال 2023 از 5.1 درصد پیش بینی شده در ماه مارس به 5.6 درصد افزایش یافت. اگرچه نمودار نقطه‌ای همچنین به کاهش 100 واحدی در سال 2024 اشاره می‌کند، رئیس FOMC، جروم پاول، توضیح داد که کاهش نرخ‌ها تنها زمانی مناسب است که تورم کاهش یابد و خاطرنشان کرد که هیچ یک از سیاست‌گذاران انتظار کاهش نرخ را نداشتند. امسال. در یک یادداشت ساده، پاول از تعهد به بازگشت به افزایش نرخ در اوایل ماه ژوئیه هنگامی که در مورد آن سؤال شد، خودداری کرد. با این وجود، توطئه مناقشه آمیز باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد و از دلار آمریکا در جلسه اواخر آمریکا حمایت کرد و به XAUUSD اجازه نداد کشش بیشتری پیدا کند.

قیمت طلا با افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در روز پنج شنبه در آستانه تعطیلات آخر هفته تلاش کرد. احساسات مصرف کننده در ایالات متحده در اوایل ژوئن بهبود یافت و شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان “UoM” از 59.2 در ماه می به 63.9 افزایش یافت. این نشریه همچنین نشان داد که انتظارات تورمی بلندمدت تقریباً بدون تغییر در 3٪ باقی مانده است.

هفته بعد چه می شود

در روز سه شنبه، PBoC نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله را منتشر خواهد کرد. در این مرحله، اگر PBoC این نرخ‌ها را نیز کاهش دهد، جای تعجب نیست. از آنجایی که PBoC بیانیه سیاستی را در کنار تصمیم نرخ منتشر نمی کند، واکنش بازار باید کوتاه مدت بماند.

داده‌های اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری وزارت کار ایالات متحده با توجه به تأثیر قوی‌تر از حد معمول بر ارزش دلار اخیراً توسط فعالان بازار در روز پنجشنبه به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کاهش قابل توجه، بیش از 30000، باید از USD حمایت کند و بر XAUUSD تاثیر بگذارد. از سوی دیگر، سومین آمار متوالی بالای 250000 احتمالاً تأثیر معکوس بر این جفت خواهد داشت.

اواخر پنجشنبه، فدرال رزرو قرار است نتایج آزمون استرس بانکی را منتشر کند. پاول در کنفرانس خبری پس از نشست گفت: «برای دانستن میزان کامل کاهش اعتبارات مرتبط با آشفتگی بانکی خیلی زود است. اگر این نشریه تصویری تیره و تار برای بخش بانکی ترسیم کند، فعالان بازار می توانند چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و باعث شود که یک مرحله دیگر از فروش دلار در بازار آغاز شود. در مقابل، دلار می‌تواند در کنار افزایش بازدهی ایالات متحده قدرت بیشتری پیدا کند و در صورتی که بانک‌های متوسط و کوچک پس از بحران مالی مارس در وضعیت سالمی قرار دارند، XAUUSD را مجبور به فشار نزولی میکنند.

در آخرین روز معاملاتی هفته، S&P Global گزارش های اولیه PMI تولید و خدمات را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که فعالیت معاملاتی در بخش تولید به انقباض ادامه دهد، در حالی که انتظار می‌رود بخش خدمات همچنان در قلمرو توسعه باقی بماند. اگر جزئیات زیربنایی گزارش PMI خدمات به کاهش تورم ورودی در بخش خدمات اشاره کند، دلار ممکن است قدرت خود را از دست بدهد و بالعکس.

در این میان، فعالان بازار در طول هفته به نظرات سیاستگذاران فدرال رزرو، از جمله رئیس پاول، در طول جلسه دو روزه توجه زیادی خواهند داشت. پاول گفت که ژوئیه یک جلسه “زنده” خواهد بود. طبق گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها با احتمال بیش از 70 درصد افزایش نرخ 25 bps در ماه جولای قیمت گذاری می کنند. عقب نشینی در برابر این موقعیت در بازار می تواند به قیمت طلا کمک کند تا حرکت صعودی را به دست آورد. از سوی دیگر، تایید یک افزایش دیگر نرخ بهره در ماه آینده، باید از دلار حمایت کند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

میانگین حرکتی 100 روزه “SMA” که در حال حاضر در 1940 دلار قرار دارد، ثابت کرد که در این هفته حمایت سختی خواهد بود زیرا XAUUSD پس از کاهش بسیار پایین در روز پنجشنبه، بالاتر از آن سطح بسته شد. با این حال، چشم انداز تکنیکال هنوز به افزایش شتاب صعودی اشاره نکرده است، شاخص RSI در نمودار روزانه زیر 50 است.

در صورتی که XAUUSD به زیر 1940 دلار سقوط کند و کندل روزانه در آنجا بسته شود، یک ریزش طولانی به سمت 1925 دلار “سطح استاتیک” و 1900 دلار “فیبوناچی 38.2% اصلاح، سطح روانی” قابل مشاهده است.

برای جذب خریدارها، XAUUSD باید 1950 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاح، SMA 20 روزه” را به عنوان حمایت تایید کند. در آن سناریو، 1980 دلار “SMA 50 روزه” و 2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” می توانند به عنوان اهداف بعدی صعودی تعیین شوند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که هیچ اجماع جهت‌گیری در میان سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت وجود ندارد. با این حال، چشم انداز یک ماهه با همسویی میانگین هدف نزدیک به 2000 دلار صعودی باقی می ماند.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منبع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-could-break-out-of-range-on-fedspeak-202306161518

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.