رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فروشندگان به دنبال حرکات نزولی هستند که کنترل خود را حفظ کنند

  • ترس از رکود جهانی و تعهد بانک های مرکزی به سیاست سختگیرانه بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.
  • چشم انداز تکنیکال به یک تغییر روند نزولی پس از اقدام این هفته اشاره می کند.
  • سطح 1900 دلار به عنوان حمایت کوتاه مدت کلیدی برای XAUUSD همسو می شود.

قیمت طلا هفته گذشته را در حالت عادی آغاز کرد و پس از شکستن به زیر محدوده معاملاتی سه هفته‌ای، به پایین‌ترین سطح چند ماهه خود در 1910 دلار رسید. نگرانی‌های فزاینده نسبت به رکود اقتصاد جهانی، همراه با چشم‌انداز مناقشه‌آمیز بانک‌های مرکزی بزرگ، می‌تواند در کوتاه‌مدت برای XAUUSD بازگشت قاطع را دشوار کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

XAUUSD در روز دوشنبه نسبتا آرام ماند زیرا شرایط معاملاتی ضعیف باقی ماند و سرمایه گذاران آمریکایی از تعطیلات سه روزه آخر هفته لذت بردند. در اولین سشن آسیایی روز سه شنبه، بانک خلق چین “PBoC” اعلام کرد که نرخ اولیه وام یک ساله “LPR” و LPR پنج ساله را با 10 واحد پایه “bps” به 3.55 درصد و 4.2 درصد کاهش داده است. ، به ترتیب. اگرچه این تصمیم مطابق با انتظارات بازار بود، اما نشان دهنده کاهش شتاب رشد اقتصادی در چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان بود. پس از اعلامیه PBoC، گلدمن ساکس اعلام کرد که پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی “GDP” کل سال چین را از 6 درصدی که قبلاً پیش‌بینی شده بود، به 5.4 درصد کاهش داد.

در روز چهارشنبه، رئیس FOMC، جروم پاول، در اولین جلسه خود در کنگره خاطرنشان کرد که افزایش نرخ بهره تا پایان سال «تا حدودی بیشتر» مناسب خواهد بود. پاول تکرار کرد که آنها پیامدهای داده های کلان اقتصادی ورودی را بر چشم انداز اقتصادی در نظر خواهند گرفت و تصمیمات سیاسی را بر اساس جلسه به جلسه اتخاذ خواهند کرد. این اظهارنظرها تاثیر کمی بر انتظارات بازار برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای داشت. در نتیجه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالای 3.7 درصد ثابت ماند و مانع از بازگشت XAUUSD شد.

تقویت مجدد دلار آمریکا “USD” این جفت ارز را مجبور به ادامه روند کاهشی در روز پنجشنبه کرد. با کاهش قیمت طلا به زیر حد پایین کانال تثبیت در 1930 دلار، فشار تکنیکال فروش افزایش یافت و این فلز گرانبها را به ضعیف ترین سطح خود از اواسط مارس در 1910 دلار رساند. افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان و بانک ملی سوئیس به بازارها یادآور تمایل بانک‌های مرکزی بزرگ برای ادامه سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه با وجود نشانه‌هایی از نرم‌تر شدن فعالیت‌های اقتصادی جهانی شد که باعث شد سرمایه‌گذاران به دنبال پناهندگی بروند و تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش دهند.

اگرچه عقب نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا در روز جمعه به XAUUSD کمک کرد تا برخی از ضررهای خود را پاک کند، این جفت هفته را در محدوده منفی به پایان رساند. در همین حال، نظرسنجی های S&P Global PMI نشان داد که فعالیت های معاملاتی در بخش خصوصی ایالات متحده با سرعتی ملایم در اوایل ژوئن گسترش یافت و PMI ترکیبی از 54.3 در ماه می به 53 کاهش یافت.

هفته بعد جه خواهد شد

روند صعودی چشمگیر XAU/USD در نوامبر تا مه که شاهد افزایش قیمت آن از 1620 دلار به 2080 دلار بود، با افزایش خوش‌بینی نسبت به رشد قوی چین و دور شدن بانک‌های مرکزی بزرگ از سیاست‌های تهاجمی ناشی از نشانه‌هایی از کاهش تورم، تقویت شد. در آن دوره، بحران بانکی در ایالات متحده باعث افزایش قیمت طلا شد. از آنجایی که بازارها شروع به درک این موضوع کردند که تورم در اقتصادهای بزرگ ثابت مانده است، در حالی که اقدامات سریع فدرال رزرو حاوی تهدیداتی برای ثبات مالی است، XAUUSD جهت خود را تغییر داد. در همین حال، سرمایه گذاران شروع به توجه به تاثیر بالقوه عملکرد غیر الهام بخش اقتصادهای بزرگ بر چشم انداز تقاضای طلا کردند.

بعید است که رویدادهای اقتصاد کلان هفته آینده بر نحوه دید بازارها از تصویر بزرگ تأثیر بگذارد. از این رو، XAUUSD ممکن است برای شروع یک روند صعودی دیگر در کوتاه مدت دشوار باشد و تلاش‌های بازیابی را به عنوان اصلاحات تکنیکال باقی بگذارد.

در روز سه‌شنبه، سفارش‌های کالاهای بادوام ماه مه و شاخص اعتماد مصرف‌کننده هیئت کنفرانس برای ماه ژوئن در سند اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می‌شوند. روز چهارشنبه، فدرال رزرو نتایج تست استرس بانکی را منتشر خواهد کرد. اگر این نشریه تصویر تیره‌ای را برای بخش بانکی ترسیم کند، فعالان بازار می‌توانند چشم‌انداز نرخ بانک فدرال رزرو را ارزیابی مجدد کنند، که باعث می‌شود دلار قدرت خود را از دست بدهد و به XAUUSD کمک کند تا برخی از زیان‌های اخیر خود را پاک کند. برعکس، دلار می‌تواند در کنار افزایش بازدهی ایالات متحده، قدرت بیشتری پیدا کند و XAUUSD را مجبور کند که در صورت تایید وضعیت سالم بانک‌های متوسط و کوچک پس از بحران مالی مارس، تحت فشار نزولی قرار بگیرند.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” روز پنجشنبه تخمین نهایی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه برای سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود با برآورد قبلی 1.3 درصد مطابقت داشته باشد. در روز جمعه، BEA داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی “PCE” را منتشر می‌کند که سنجش ترجیحی فدرال رزرو برای تورم برای ماه می است. پیش‌بینی می‌شود که به صورت ماهانه، Core PCE 0.4 درصد افزایش یابد که با افزایش ماه آوریل مطابقت دارد. واکنش XAUUSD به داده‌های تورم PCE باید ساده باشد: آمار هسته ماهانه 0.4٪ یا بالاتر احتمالاً روی این جفت تاثیر می‌گذارد، در حالی که انتشار 0.2٪ یا پایین‌تر می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث یک اقدام صعودی شود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

XAUUSD سه روز گذشته را زیر میانگین حرکتی ساده 100 روزه “SMA” پس از اینکه توانست در مرحله سه هفته ای بالاتر از آن سطح باقی بماند، بسته است. علاوه بر این، شاخص RSI در نمودار روزانه به 40 کاهش یافت که منعکس کننده تغییر نزولی در چشم انداز کوتاه مدت است.

در جهت نزولی، 1910 دلار “پایین ترین قیمت چند ماهه در روز پنجشنبه” به عنوان حمایت موقت قبل از 1900 دلار “فیبوناچی 38.2% اصلاح آخرین روند صعودی، سطح روانی” همسو می شود. در صورتی که قیمت طلا به زیر 1900 دلار سقوط کند و از این سطح به عنوان مقاومت استفاده کند، هدف نزولی بعدی می تواند 1860 دلار “SMA 200 روزه” تعیین شود.

این جفت احتمالاً با مقاومت سخت 1940 دلار روبرو خواهد شد، جایی که خط روند نزولی با SMA 100 روزه روبرو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح می‌تواند خریداران را جذب کند و راه را برای بازگشت طولانی‌مدت به سمت 1960 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاحی، SMA 20 روزه” و 1980 دلار “SMA 50 روزه” باز کند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که کارشناسان یا منتظر یک بازگشت متوسط هستند یا یک اقدام جانبی در XAUUSD در کوتاه مدت. چشم انداز یک ماهه نسبتاً صعودی باقی می ماند، اما میانگین هدف اکنون به 1981 دلار رسیده است که از 1998 دلار در هفته قبل کاهش یافته است.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-sellers-look-to-retain-control-following-bearish-breakout-202306231518

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.