رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها با افزایش نگرانی تردید بیشتری دارند

  • جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیام مناقشه‌آمیز FOMC را تکرار کرد.
  • تورم اروپا و تست استرس بانکی ایالات متحده در هفته آینده منتشر می شود.
  • EURUSD حرکت صعودی خود را از دست می دهد، اگرچه فروشنده ها در حاشیه باقی می مانند.

جفت ارز EURUSD در هفته گذشته تغییر مسیر داد و در منطقه قیمتی 1.0880 به رنگ قرمز بسته شد. برای مدت کوتاهی بالاتر از آستانه 1.1000 معامله شد، اما در بحبوحه روحیه ناامیدکننده و ارقام ضعیف اقتصاد کلان که نگرانی سرمایه گذاران را تقویت می کرد، به سمت پایین چرخید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  ایالات متحده در اواسط هفته هنگام اعلام گزارش سیاست پولی نیمه سالانه در برابر کنگره، دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد.

پاول با تکرار این که احتمال افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده وجود دارد. آخرین نمودار نقطه‌ای کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” حاکی از حداقل دو افزایش در کوتاه‌مدت است، ولی فعالان بازار قانع نشده‌اند. علاوه بر این، او اقتصاد را «هنوز قوی» و بازار کار را «فشرده» توصیف کرد. پاول همچنین گفت که سیاست گذاران تورم را همچنان بالا می بینند که نشانه دیگری از انقباض بیشتر پولی در اوراق بهادار است، اگرچه او تصریح کرد که آنها با سرعت متوسطی پیش خواهند رفت. در نهایت، وی افزود کاهش نرخ بهره برای امسال از جدول خارج شده است.

بازارهای سهام در حالی که پاول آب سردی روی آن ریخت که بانک مرکزی نزدیک به پایان چرخه انقباض است، نزول کردند، اما دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن معمول مورد توجه قرار نگرفت، زیرا اخبار به سختی برای جلوگیری از کاهش شدیدتر سهام آمریکایی کافی بود. واحد پول. یورو/دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه، پیش از دومین روز جلسه پاول در برابر کمیسیون‌های مختلف کنگره، به 1.1011 رسید و پس از شواهدی مبنی بر اینکه فدرال رزرو مسیر مناقشه‌آمیزی را حفظ می‌کند، به سمت جنوب چرخید.

عقب‌نشینی اروپا بر احساسات تأثیر می‌گذارد

جو بازار توسط بانک انگلستان “BoE” بیشتر تضعیف شد زیرا کمیته سیاست پولی “MPC” با رای 7-2 به افزایش نرخ بانکی به میزان 50 واحد “bps” رای داد و انتظارات بازار را برای افزایش 25 واحدی حذف کرد.

به دنبال ارقام ناامیدکننده اقتصاد کلان، یورو در روز جمعه به رکود خود سرعت بخشید. اس اند پی گلوبال برآوردهای اولیه PMI های ژوئن را منتشر کرد که نشان می داد رشد اقتصادی منطقه یورو در پایان سه ماهه دوم کاهش یافته است. بخش تولید همچنان ضعیف ترین بخش است و شاخص آلمان به 41 سقوط کرد و PMI خدمات منطقه یورو در 43.6 ارایه شد. تولید خدمات در قلمرو انبساطی نگهداری می شود، اگرچه PMI خدمات آلمان به 54.1 کاهش یافت که پایین ترین میزان در سه ماه گذشته بود، در حالی که شاخص EZ به 52.4 کاهش یافت که کمترین میزان خود در پنج ماه اخیر است. در یک نکته مثبت، گزارش S&P Global خاطرنشان کرد که “کاهش رشد با کاهش قابل توجه فشارهای تورمی همراه بود.”

در آن طرف، اخبار نیز نگران کننده بود. S&P Global Manufacturing PMI ایالات متحده از 48.4 در ماه می به 46.3 سقوط کرد، در حالی که PMI خدمات از 54.9 در آوریل به 54.1 کاهش یافت اما از رقم مورد انتظار 54 شکست. در نهایت، PMI ترکیبی کاهش یافت و در 53 عرضه شد. بسته شدن کندل هفتگی در حالی که وال استریت به سمت پایین حرکت کرد.

تورم اتحادیه اروپا و آزمون استرس بانکی ایالات متحده

در آینده، آلمان و منطقه یورو برآوردهای اولیه مربوط به شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” مربوط به ژوئن را منتشر خواهند کرد، در حالی که ایالات متحده سفارشات کالاهای بادوام ماه مه و ارزیابی نهایی تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد. بیشتر مرتبط، سیستم فدرال رزرو نتایج تست استرس بانکی را معرفی خواهد کرد. این مورد می تواند تاثیر خود را بر تصمیم بانک مرکزی آتی بگذارد، زیرا مقامات فدرال رزرو تایید کرده اند که سیستم بانکی از زمان بحرانی که در مارس گذشته رخ داد، قوی و سالم باقی مانده است. تصمیم FOMC تا حدودی با ترس از انقباض بیشتر که هرج و مرج مالی را از بین ببرد توضیح داده شد. بنابراین، اگر تست استرس بانکی واقعاً یک سناریوی خوش‌بینانه را نشان دهد، فدرال رزرو مجوز ادامه انقباضات پولی را خواهد داشت.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD حرکت صعودی خود را از دست داده است، اما گزاش های تکنیکال به دور از حکایت از کاهش آتی است. نمودار هفتگی نشان می دهد که ریزش روز جمعه به 1.0843 خریداران را با میانگین حرکت ساده 100 روزه را ملاقات کرد، در حالی که میانگین 20 روزه در پایین تر از آن ثابت باقی می ماند. در همان زمان، شاخص های تکنیکال به سمت جنوب چرخیده اند، اما بدون قدرت کافی برای تایید و همچنان بالای خط وسط خود نگه داشته شده اند.

علاوه بر این، EURUSD بسیار بالاتر از اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی کاهش سالانه آن در سال 2022 در 1.0745 است. تا زمانی که این سطح پابرجاست، فضا برای تست انتهای بالای محدوده در 1.1494، بالاترین ماه فوریه، وجود دارد.

نمودار روزانه تصویر مشابهی را ارائه می دهد زیرا شاخص های تکنیکال از اوج های اخیر خود کاهش می یابند و شیب های نزولی را حفظ می کنند. در همان زمان، EURUSD بسیار بالاتر از میانگین های حرکتی خود تغییر می کند، با میانگین 20 روزه که قصد دارد از بالای میانگین 100 روزه عبور کند و هر دو در حدود 1.0800 همگرا شوند. مورد دوم یک منطقه حمایتی حیاتی است، زیرا خریداران وجود دارد که احتمالاً در صورت شکسته شدن این جفت زیر آن، منصرف خواهند شد. سطح فیبوناچی فوق الذکر در 1.0745 است.

مقاومت کوتاه مدت را می توان در 1.0930/50 و به دنبال آن آستانه روانی 1.1000 یافت. این جفت باید پیشروی خود را فراتر از 1.1040 افزایش دهد تا برای خریدارها جذاب شود و سپس منطقه 1.1180 را هدف قرار دهد. در حال حاضر محتمل نیست، اما اگر جفت بالاتر از آن شکسته شود، 1.1230 به عنوان هدف بالقوه بعدی خواهد بود.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسات EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که بازیگران بازار تردید دارند که EURUSD بتواند پیشرفت خود را افزایش دهد. این جفت در چشم انداز هفتگی خنثی است و به طور متوسط در سطح فعلی دیده می شود. خریدارها 50 درصد از کارشناسان نظرسنجی را در نمای ماهانه تشکیل می دهند، با این جفت ارز بالای 1.0900 مشاهده می شود که در بلندمدت فضای بیشتری پیدا می کند، زیرا در چشم انداز سه ماهه خریداران در 69 درصد هستند. میانگین هدف تا 1.1037 است.

نمودار نمای کلی، روحیه محتاطانه رو به رشد را منعکس می کند. سه میانگین حرکتی قدرت رو به بالا خود را از دست داده اند و اندکی پایین تر شده اند که برای تایید یک لغزش کافی نیست. در نمای ماهانه، بیشتر اهداف در منطقه 1.0900/1.1200 جمع می شوند، در حالی که در چشم انداز سه ماهه، ازدحام در همان محدوده است.

نظرسنجی احساسی EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bulls-hesitate-as-concerns-arise-202306231523

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.