رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD بالاتر از حمایت کلیدی قبل از NFP قرار دارد

  • قیمت طلا در هفته جاری به پایین ترین حد خود در چند ماه اخیر رسید.
  • چشم انداز تکنیکال XAUUSD نشان می دهد که فروشندگان با وجود آخرین بازگشت، کنترل خود را حفظ می کنند.
  • داده های شغلی ژوئن از ایالات متحده می تواند واکنش بزرگ بعدی را در این جفت ایجاد کند.

قیمت طلا در این هفته روند نزولی خود را افزایش داد و به 1893 دلار رسید که پایین‌ترین سطح از مارس بوده است، قبل از اینکه بخشی از ریزش هفتگی خود را در روز جمعه اصلاح کند. بررسی‌های ISM PMI و گزارش مشاغل ژوئن از ایالات متحده می‌تواند عملکرد XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند، اما چشم‌انداز تکنیکال نشان می‌دهد که سوگیری نزولی احتمالاً در کوتاه‌مدت دست نخورده باقی می‌ماند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

در غیاب انتشار داده‌های کلان اقتصادی با تأثیر بالا، بازارهای مالی در روز دوشنبه نسبتاً آرام باقی ماندند و به XAUUSD اجازه دادند تا ضررهای هفته قبل را تثبیت کنند.

در سشن معاملات آسیایی روز سه‌شنبه، نخست‌وزیر چین، لی کیانگ، گفت که چین همچنان در مسیر رسیدن به هدف رشد سالانه حدود 5 درصد در سال است. لی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود اقتصاد در سه‌ماهه دوم با سرعت بیشتری نسبت به سه‌ماهه اول رشد کند، افزود: چین اقدامات عمل‌گرایانه‌تری را برای گسترش تقاضای داخلی و تحریک نشاط بازار ارائه خواهد کرد. روحیه ریسک در این اظهارات بهبود یافت، اما طلا برای یافتن تقاضا تلاش کرد زیرا بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت، پس از آن که داده های ایالات متحده نشان داد که احساسات مصرف کننده در ژوئن به میزان قابل توجهی بهبود یافته و فروش خانه های نو با سرعتی بسیار قوی تر از حد انتظار در می افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا “ECB” در مورد بانکداری مرکزی در روز چهارشنبه، به لفاظی های مناقشه‌آمیز خود پایبند بود، که باعث شد XAUUSD به روند کاهشی خود ادامه دهد. پاول گفت: «ما معتقدیم محدودیت‌های بیشتری در راه است که ناشی از بازار کار است.» او افزود که اکثریت قوی سیاستگذاران دو افزایش دیگر نرخ بهره را در نمودار نقطه‌ای پیش‌بینی کردند. بانک‌های ایالات متحده «در موقعیت خوبی برای عبور از رکود شدید قرار داشتند و حتی در دوران رکود شدید به وام دادن به خانوارها و مشاغل ادامه می‌دهند».

طلا در سشن معاملاتی اروپا در روز پنج‌شنبه به سمتی حرکت کرد، اما تحت فشار نزولی شدید داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان آمریکا قرار گرفت. دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی “GDP” را برای سه ماهه اول به 2 درصد از برآورد قبلی 1.3 درصد افزایش داده است. علاوه بر این، تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 24 ژوئن با 26000 کاهش به 239000 رسید. بازدهی 10 ساله ایالات متحده پس از این داده‌ها در شرط‌بندی‌های فدرال رزرو از 3.8 درصد گذشت و XAUUSD را به زیر 1900 دلار رساند.در جلسه، انجمن ملی مشاوران املاک کاهش 2.7 درصدی در فروش خانه معلق در ماه مه را گزارش کرد که باعث محدود شدن سود دلار شد. به نوبه خود، XAUUSD توانست به بالای 1900 دلار بازگردد. با این حال، این بازگشت می‌تواند نشانه‌ای از استاپ خوردن زیان ها زیر 1900 دلار باشد.

BEA در روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” از 4.3 درصد به 3.8 درصد در سال در ماه می کاهش یافته است. شاخص قیمت Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، از 4.7 درصد در همان دوره به 4.6 درصد کاهش یافت. این خوانش‌ها حفظ ارزش دلار را دشوار می‌کرد و به XAUUSD اجازه داد تا پیش از آخر هفته بالاتر رود.

هفته بعد چه خواهد شد

ISM گزارش PMI تولیدی ماه ژوئن را در روز دوشنبه منتشر خواهد کرد. در صورتی که تیتر به محدوده گسترش بالای 50 بازگردد، احتمالاً دلار آمریکا در برابر رقبای خود انعطاف پذیر خواهد بود. سرمایه گذاران به مولفه اشتغال نظرسنجی نیز توجه خواهند کرد. کاهش غیرمنتظره این شاخص به زیر 50 می‌تواند سود دلار را محدود کند، حتی اگر این گزارش نشان دهنده رشد در کل فعالیت معامله‌گری این بخش باشد. با این حال، پیش از تعطیلات 4 جولای در روز سه‌شنبه، شرایط معاملاتی ممکن است در روز دوشنبه کاهش یابد و راه را برای یک سشن آرام در آمریکا هموار کند.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه سیاستگذاری ژوئن را منتشر خواهد کرد. در این مرحله، اگر این نشریه نشان دهد که برخی از سیاست گذاران بازگشت به افزایش نرخ بهره را در اوایل ماه جولای رد نکرده اند، جای تعجب نیست. لحن خوش بینانه در مورد چشم انداز تورم می تواند به دلار آمریکا آسیب برساند، اما سرمایه گذاران احتمالاً در اتخاذ مواضع بزرگ قبل از داده های کلیدی اشتغال در اواخر هفته تردید دارند.

گزارش اشتغال بخش خصوصی که توسط Automatic Data Processing “ADP” و ISM Services PMI منتشر شده است، روز پنجشنبه در سند اقتصادی ایالات متحده ارائه می شود. روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” گزارش مشاغل ژوئن را منتشر خواهد کرد، که پیش بینی می شود افزایش 200000 در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را نشان دهد. این پیش‌بینی اجماع پس از نزدیک‌تر شدن انتشار داده‌ها ممکن است تغییر کند.

سیاستگذاران فدرال رزرو اخیراً اذعان کردند که در بازار کار کمی نرم شدن وجود دارد. با این حال، پاول در رویداد بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که هنوز حدود 1.7 فرصت شغلی برای هر فرد بیکار در ایالات متحده وجود دارد که نشان دهنده عدم تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار است.

ابزار FedWatch Group CME نشان می‌دهد که بازارها در ماه جولای 25 bps دیگر نرخ را افزایش داده‌اند. از این رو، سرمایه گذاران تلاش خواهند کرد تا دریابند که آیا داده های شغلی به اندازه کافی خوب هستند تا درها را برای یک افزایش نرخ دیگر در اواخر سال باز کنند. در حال حاضر، احتمال اینکه فدرال رزرو تا قبل از پایان سال نرخ بهره خود را در مجموع 50 واحد افزایش دهد، حدود 40 درصد است. موقعیت‌یابی بازار نشان می‌دهد که در صورتی که NFP بیش از حد انتظار افزایش یابد، دلار فضای بیشتری برای صعود دارد. افزایش اشتغال قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها می‌تواند به فدرال رزرو کمک کند تا سرمایه‌گذاران را در مورد تمایل خود برای افزایش نرخ بهره به محدوده 5.5٪ -5.75٪ از 5٪ -5.25 فعلی متقاعد کند. از سوی دیگر، یک گزارش مشاغل ناامیدکننده، با چاپ NFP نزدیک به 100,000، می تواند انتظارات برای انقباض کمتر فدرال رزرو را احیا کند و باعث شود بازدهی ایالات متحده به سمت جنوب حرکت کند. در آن سناریو، XAUUSD می تواند شتاب صعودی بگیرد.

به طور خلاصه، ارزش گذاری طلا در هفته آینده احتمالاً تحت تأثیر قیمت گذاری بازار از چشم انداز نرخ فدرال رزرو خواهد بود. اگر چه XAUUSD می تواند در صورت مغایرت داده های ایالات متحده با دیدگاه فدرال رزرو مبنی بر دو افزایش نرخ دیگر، دوباره به حالت اول بازگردد، اما روند صعودی این جفت ارز احتمالاً محدود می شود، زیرا سرمایه گذاران قبل از مشاهده تورم و داده های شغلی در سه ماهه سوم از شرط بندی بر روی محور سیاست فدرال رزرو خودداری می کنند. از سال.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

علیرغم جهش روز جمعه، شاخص “RSI” در نمودار روزانه زیر 50 باقی می ماند. علاوه بر این، میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA” یک تلاقی نزولی را با SMA 100 روزه تکمیل کرد و سوگیری نزولی قیمت را نشان میدهد.

عملکرد قیمت در روز پنجشنبه 1900 دلار ” فیبوناچی 38.2% از آخرین روند صعودی، سطح روانی” را به عنوان حمایت قوی برای XAUUSD تأیید کرد. در صورتی که این جفت به زیر آن سطح سقوط کرد و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کرد، 1860 دلار “SMA 200 روزه” و 1845 دلار ” فیبوناچی 50% اصلاحی” می‌توانند به عنوان اهداف بعدی در جهت نزولی دیده شوند.

1940 دلار “خط روند نزولی، SMA 100 روزه” قبلاً به عنوان مقاومت سخت تراز شده. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح می تواند خریداران را جذب کند و در را برای یک گام دیگر به سمت 1960 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاحی” و 1970 دلار “SMA 50 روزه” باز کند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که کارشناسان انتظار دارند که XAUUSD در هفته آینده یا پایین‌تر یا خنثی بماند و میانگین هدف در 1905 دلار قرار گیرد. چشم انداز یک ماهه و یک چهارم هر دو صعودی باقی می مانند.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-holds-above-key-support-ahead-of-nfp-202306301524

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.