رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

با نگاهی به داده‌های مشاغل ایالات متحده، قیمت هنوز در یک منطقه رنج هست

  • دلار آمریکا با وجود ریسک پذیری که توسط داده های اقتصادی قوی ایالات متحده پشتیبانی می شود، انعطاف پذیری نشان می دهد.
  • با کاهش حمایت های ECB ، یورو عملکرد متفاوتی دارد.
  • این جفت به معاملات در محدوده ای آشنا ادامه می دهد و روند اصلی صعودی است.

EURUSD دومین افت هفتگی متوالی خود را ثبت کرد و پس از تست 1.1000 عقب نشینی کرد اما توانست خود را بالای 1.0900 نگه دارد. این جفت ارز در محدوده ای آشنا به نوسان ادامه می دهد، با تقویت دلار آمریکا که حرکت صعودی را محدود نگه داشته است، در حالی که احساسات ریسک مثبت و انتظارات مناقشه‌آمیز در مورد چشم انداز بانک مرکزی اروپا “ECB” به محدود کردن ریزش کمک می کند.

دلار با داده های ایالات متحده حمایت می شود

در روز سه‌شنبه، یورو/دلار آمریکا در 1.0977 به اوج رسید و سپس مسیر خود را به دنبال انجمن ECB Sintra و در بحبوحه تقویت دلار آمریکا تغییر داد. این جفت در روز پنج شنبه به 1.0835 رسید که پایین ترین سطح در دو هفته اخیر بود. پس از انتشار داده‌های اصلی هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده در روز جمعه، جفت ارز بالاتر رفت و با عقب نشینی دلار آمریکا به بالای 1.0900 بازگشت.

دلار آمریکا بهترین عملکرد را در بین ارزهای بزرگ در طول هفته داشت. محرک اصلی داده های اقتصادی ایالات متحده و پیام مکرر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بوده است. پاول بازار را شگفت زده نکرد. او تکرار کرد که اعضای FOMC همچنان شاهد افزایش بیشتر نرخ بهره قبل از پایان سال هستند. هفته‌های پیش، این چشم‌انداز به‌طور قابل‌توجهی با انتظارات بازار متفاوت بود، زیرا تا جولای حدس‌زنی‌ها با اوج‌گیری و اشاره به چندین کاهش نرخ قبل از پایان سال وجود داشت.

پیش‌بینی رکود اقتصادی توسط اقتصاددانان محقق نشد و برعکس، آخرین دور از داده‌های اقتصادی از ایالات متحده قوی بوده است که به چشم‌انداز فدرال رزرو اطمینان بیشتری می‌دهد و در عین حال، شرط‌بندی بانک مرکزی برای افزایش نرخ‌ها را افزایش می‌دهد. اکنون بازارها شروع به دیدن آینده کرده‌اند که بیشتر شبیه آنچه فدرال رزرو می‌بیند، به بازدهی بالاتر خزانه‌داری آمریکا و تقویت دلار آمریکا منجر شده است. بازارها با افزایش احتمالی دوباره نرخ بهره شروع به قیمت گذاری کرده اند.

گزارش های اقتصادی منتشر شده در این هفته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده همچنان در حال گسترش است و تولید ناخالص داخلی بیش از آنچه قبلا گزارش شده بود در سه ماهه اول رشد داشته است. ادعاهای اولیه بیکاری هفته گذشته بهبود یافته است. حتی داده‌های مسکن نیز با وجود افزایش نرخ‌های بهره تا حدودی انعطاف‌پذیر بوده است. به طور کلی، از نظر فعالیت های اقتصادی، هیچ رکودی در افق دیده نمی شود و این مجموعه داده ها راه را برای افزایش بیشتر نرخ ها باز نگه می دارد.

شاخص مهم دیگر برای FOMC تورم است. Core PCE در روز جمعه اندکی کمتر از پیش بینی های بازار بود. معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو از 4.7 درصد به 4.6 درصد کاهش یافت و نرخ تورم از 4.3 درصد در آوریل به 3.8 درصد در ماه می کاهش یافت که کمتر از 4.6 درصد مورد انتظار بود. این اعداد انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را کاهش داد و اواخر روز جمعه بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت. تورم همچنان بالاتر از هدف است، اما روند نزولی همچنان پابرجاست.

حمایت بانک مرکزی اروپا از یورو در حال ضعیف شدن است

لفاظی بانک مرکزی اروپا “ECB” تغییری نکرد و پس از مجمع سینترا به همان صورت باقی ماند. لاگارد تکرار کرد که افزایش نرخ در ماه جولای عملاً انجام خواهد شد و آنها نمی دانند در سپتامبر چه اتفاقی خواهد افتاد. این سوگیری پس از نشست ژوئیه نیز بی‌طرفانه بوده و خواهد بود، اما همانطور که سیاست‌گذاران مدام می‌گویند، نتیجه «وابسته به داده‌ها» خواهد بود. بازارها تا حد زیادی به این اعتقاد دارند. تا کنون، آنها شاهد افزایش دیگری در ماه سپتامبر هستند، اما این می تواند آخرین مورد باشد.

آمارهای مهم تورم در هفته منتشر شد. این نشان داد که روند تورم در منطقه یورو در مسیر نزولی باقی می‌ماند، اگرچه شتاب نمی‌گیرد. نرخ تورم آلمان در ماه ژوئن اندکی از 6.1 درصد به 6.4 درصد و تورم اصلی از 5.4 درصد به 5.8 درصد افزایش یافت. نرخ تورم کل سالانه منطقه یورو در ماه می به 5.5 درصد رسید که از 6.1 درصد در آوریل کاهش یافت، در حالی که تورم اصلی از 5.3 درصد به 5.4 درصد رسید.

در مجموع، تورم بالاتر از هدف، به‌ویژه در هسته مرکزی باقی می‌ماند. با این حال، روند کاهشی است. همزمان، شاخص‌های PMI اروپا در هفته گذشته نشانه‌های ملایم‌تری از اقتصاد منطقه یورو را نشان دادند. موازنه به سمت انقباض بیشتر سیاست پولی باقی می ماند و بانک مرکزی اروپا این را به وضوح بیان می کند. مناقشه‌آمیز بانک مثل سابق از یورو حمایت نمی‌کنند.

سهام اروپا و وال استریت در طول هفته با افزایش روبرو شدند. احساسات ریسک  تاثیر مثبت قابل توجهی بر دلار آمریکا نداشت. بازارها داده های مثبتی را تشویق کردند که به رشد اقتصادی با سرعت کمتر و کاهش روند تورم اشاره می کند که برای بازارها مثبت است. اما معلوم نیست دوام بیاورد یا نه. حال و هوای خوب در بازارها به این جفت کمک کرد تا در محدوده فعلی باقی بمانند.

داده های مشاغل ایالات متحده در مرکز توجه قرار می گیرد

هفته آینده، گزارش های اقتصادی از منطقه یورو شامل قرائت نهایی PMI “دوشنبه برای تولید و چهارشنبه برای خدمات” است که نباید هیچ شگفتی بزرگی را به همراه داشته باشد. در مورد تورم، عدد مهم شاخص قیمت تولیدکننده منطقه یورو “چهارشنبه” خواهد بود. فروش خرده‌فروشی منطقه یورو و سفارش‌های کارخانه آلمان در روز پنجشنبه و تولید صنعتی آلمان در روز جمعه موعد مقرر است.

احساس ریسک همچنان برای یورو مهم خواهد بود. با این حال، پویایی در مورد دلار آمریکا نیز برای EURUSD بسیار مهم خواهد بود. اگرچه در ایالات متحده یک هفته کوتاه دارد، با تعطیلی بازارها در 4 جولای به دلیل روز استقلال، از نظر داده های اقتصادی، هفته مهمی با تمرکز بر فعالیت و اعداد بازار کار خواهد بود.

روز دوشنبه، تولید ISM ایالات متحده و در روز پنجشنبه، بخش خدمات. روز پنجشنبه، ADP گزارش اشتغال بخش خصوصی و وزارت کار هفته نامه مطالبات بیکاری را منتشر خواهد کرد. مهمترین گزارش هفته روز جمعه با گزارش مشاغل رسمی خرداد خواهد بود. افزایش 200000 نفری حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان می دهد که بازار کار همچنان قوی است. این اعداد برای دلار آمریکا و انتظارات در مورد سیاست پولی مرتبط خواهند بود.

علاوه بر این، فدرال رزرو صورتجلسه آخرین جلسه خود را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. این سند ملاحظاتی را نشان می دهد که منجر به تصمیم برای ثابت نگه داشتن نرخ ها شده است. با این حال، رئیس پاول از زمان نشست پیام های زیادی را ارائه کرده است که جای کمی برای غافلگیری باقی گذاشته است. نشست بعدی FOMC در 25 تا 26 جولای برگزار می شود. احتمال افزایش نرخ بهره بالاست و ارقام اقتصادی هفته آینده می تواند این انتظارات را تغییر دهد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

EURUSD همچنان در محدوده ای آشنا و بدون جهت مشخص به حرکت خود ادامه می دهد. این جفت بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 هفته ای “SMA” و همچنین بالای یک خط روند صعودی کوتاه مدت باقی می ماند. ریسک ها همچنان به سمت بالا متمایل هستند، اما این جفت به بسته شدن کندل هفتگی بالای 1.1000 نیاز دارد تا پتانسیل صعودی را آزاد کند. در مقابل، بسته شدن زیر میانگین 20 در 1.0810 نشان دهنده ضعف بیشتر در آینده است و منطقه 1.0700/20 را نشان می دهد.

منطقه آسایش در حدود 1.0900 در کوتاه مدت حاکم است و می تواند در سشن بعدی نیز ادامه یابد، با توجه به اینکه ممکن است در میان تعطیلات ایالات متحده حجم ترید ها کم باشد. با این حال، نوسانات ممکن است بعداً افزایش یابد، که توسط گزارش های اقتصادی تقویت شده است. چنین حرکاتی می تواند سطوح کلیدی EURUSD را به چالش بکشد. در روند صعودی، منطقه اول 1.0960/70 است، با شکست آن به بالای 1.1000  سطح مقاومت بحرانی 1.1100 قرار دارد.

در نمودار روزانه، بازگشت مجدد یورو در روز جمعه هفته پیشش حیاتی بود. از بسته شدن زیر میانگین 20 روزه در 1.0860 جلوگیری کرد که می‌توانست اصلاح عمیق‌تری را در آینده به سمت 1.0780 پیشنهاد کند. حرکت در نمودار روزانه بالاتر از خط وسط است، اما سایر شاخص‌ها مانند شاخص RSI صاف شده‌اند و سوگیری واضحی از خود نشان نمی‌دهند.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش بینی FXStreet نشان می دهد که بازیگران بازار انتظار دارند که EURUSD طی چند ماه آینده پیشرفت کند. در کوتاه مدت، آنها چشم انداز خنثی دارند و میانگین پیش بینی آن در حدود سطح فعلی است. در چشم انداز سه ماهه، آنها می بینند که این جفت به بالای 1.1000 با میانگین پیش بینی 1.1076 حرکت می کند. با این حال، بسیاری از کارشناسان قیمت EURUSD را به بالای 1.1400 افزایش می دهند.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-still-in-a-comfort-zone-looking-at-us-jobs-data-202306301549

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.