رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تمرکز به تورم برمی گردد

  • آمار اشتغال در ایالات متحده حاکی از یک بازار کار مداوم است.
  • رشد اقتصادی ضعیف اروپا تقاضا برای یورو را تضعیف می کند.
  • EURUSD قصد دارد تا روند صعودی بلندمدت خود را از سر بگیرد و در نهایت مقاومت 1.1000 را شکست دهد.

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی با حرکت رنجی روبرو شد و در حدود 1.0940 باقی ماند. دلار آمریکا از وضعیت نامطلوب بازار سود برد، در حالی که نبود اطلاعات اقتصادی مرتبط اروپایی، یورو را تحت کنترل نگه داشت.

چند عامل این روحیه را تضعیف کرد، که با افزایش تنش ها بین چین و ایالات متحده شروع شد، زیرا اولی تصمیم گرفت صادرات فلزات حیاتی برای صنعت تراشه را محدود کند. کشورهای غربی چنین اقدامی را انتقام پکن برای محدودیت های غرب در این صنعت می دانستند.

علاوه بر این، ارقام مربوط به رشد ضعیف‌تر از حد پیش‌بینی شده بود و نگرانی‌ها در مورد رکود در میان اقتصادهای بزرگ را احیا کرد. این واقعیت که بانک‌های مرکزی هنوز با ترس‌ رکود روبرو هستد، ترس‌هایی را تشدید کرد که منجر به فروش سهام در بازار سهام شد.

S&P Global اکثر PMI های ژوئن خود را برای منطقه یورو و ایالات متحده با یک عقب گرد غیرمنتظره در بخش خدمات که به هر حال بهترین عملکرد را دارد، به طور نزولی بازبینی کرد. کندی اقتصادی در قاره کهن بیشتر است، زیرا بیشتر داده ها انتظارات را از دست دادند. در یک نکته مثبت، اتحادیه اروپا گزارش داد که شاخص قیمت تولید کننده “PPI” در ماه مه به -1.5٪ سالانه کاهش یافته است، که کمتر از -1.3٪ پیش بینی شده است.

بازار کار انعطاف پذیر ایالات متحده

در ایالات متحده، تمرکز بر قدرت نیروی کار بود. این کشور کاهش مشاغل چالش برانگیز را منتشر کرد که نشان داد کارفرمایان مستقر در ایالات متحده 40709 کاهش در ماه ژوئن اعلام کردند که 49 درصد از 80089 کاهش اعلام شده در ماه می کاهش داشت. علاوه بر این، نظرسنجی ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی با 497 هزار دلار انتشار شد که بیش از دو برابر انتظارات بازار و بسیار بالاتر از 267 هزار نفر قبلی بود، در حالی که مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 30 ژوئن 248 هزار افزایش یافت که کمی بالاتر از 245 هزار مورد انتظار بود.

سرانجام در روز جمعه، ایالات متحده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” را منتشر کرد که نشان می‌دهد این کشور تنها 209 هزار شغل جدید در ماه ژوئن اضافه کرده است که انتظارات را از دست داده و در ابتدا باعث ایجاد خوش‌بینی شده است. دلار آمریکا با افزایش ارزش سهام کاهش یافت، اگرچه شور و شوق کمی کاهش یافت زیرا بقیه گزارش دلگرم کننده نبود. نرخ بیکاری همانطور که انتظار می رفت به 3.6 درصد کاهش یافت، اما دستمزدها بالاتر از حد انتظار بود. میانگین درآمد ساعتی 0.4 درصد در ماه اوت و 4.4 درصد در سال افزایش یافت. بنابراین، احتمال رکود همچنان زنده و پابرجاست.

جفت EURUSD به عنوان واکنشی فوری به عنوان دلگرم کننده به 1.0930 جهش کرد، اما پس از آن به زیر آستانه 1.0900 بازگشت.

اشتغال انجام شد، تورم در مرحله بعدی است

تمرکز بر روی فشار قیمت ها در هفته آینده تغییر می کند، زیرا اقتصادهای بزرگ داده های تورم را گزارش خواهند کرد. آلمان تخمین نهایی شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده “HICP” را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد که قبلاً 6.8 درصد سالانه برآورد شده بود. در روز چهارشنبه، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده ماه ژوئن “CPI” را منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود 3.6٪ نسبت به سال قبل افزایش یابد. پیش بینی می شود که افزایش ماهانه 0.2 درصد باشد، کمی بالاتر از رقم ماه می. علاوه بر این، این کشور از شاخص قیمت تولید کننده ژوئن “PPI” و برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان جولای که قبلاً 64.4 بود، رونمایی خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی در اطراف سطح 1.0900 گیر کرده و قدرت صعودی خود را از دست داده است اما به دور از حالت نزولی است. این جفت درست زیر 23.6% فیبوناچی اصلاحی 1.0634/1.1011 در 1.0921 معامله می شود، در حالی که خریداران با رویکرد اصلاحی 50% در 1.0820 حاضرند.

گزارش های تکنیکال در نمودار هفتگی، امید خریدار را زنده نگه می‌دارد، زیرا این جفت در بالاتر از 20 و 100 میانگین حرکتی ساده “SMA” رشد می‌کند. میانگین های ذکر شده با حمایت فوق الذکر در 1.0820 همگرا می شوند. در همان زمان، میانگین 200 روزه بدون جهت باقی می ماند، بسیار بالاتر از سطح فعلی، و هیچ سرنخی ارائه نمی دهد. شاخص  ممنتوم همچنان در سطوح مثبت کاهش می یابد و عدم وجود قدرت رو به بالا را منعکس می کند. در نهایت، شاخص RSI در حدود 58 تثبیت می شود و شانس کاهش آینده قیمت را محدود می کند.

نمودار روزانه یک موضع خنثی به صعودی ارائه می دهد. این جفت در حال حاضر پس از ملاقات با خریداران در حدود میانگین 100 روزه ثابت در حال حرکت بالای میانگین 20 روزه صعودی است و با 38.2% اصلاحی فیبوناچی ذکر شده در 1.0865 همگرا می شود. شاخص های تکنیکال وضعیت صعودی خود را دارند، اگرچه مومنتوم در تلاش برای غلبه بر سطح 100 خود است، در حالی که RSI در حدود 54 قرار دارد، که نشان می دهد خریدارها هنوز کاملاً متقاعد نشده اند.

این جفت همچنان باید منطقه 1.0930/50 را با قدرت رد کند و زمانی که از آن بالاتر رفت، سد روانی 1.1000 در مرحله بعدی قرار می گیرد. از جنبه نزولی، سطوح فیبوناچی فوق‌الذکر مواردی هستند که باید از آنها مراقبت کرد، با شکستن زیر 1.0820، در را برای تست 1.0745 باز می‌کند، یعنی 61.8% اصلاحی رکود سالانه 2022.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD ممکن است در کوتاه مدت تحت فشار باشد، اما در بلندمدت وضعیت صعودی خود را به دست خواهد آورد. اکثر کارشناسان در چشم انداز هفتگی نزولی هستند و این جفت به طور متوسط در 1.0949 دیده می شود. چشم انداز در نمای ماهانه خنثی است، در حالی که خریدارها در نمای سه ماهه به 86 درصد افزایش می یابند، با میانگین قیمت 1.1149 این جفت.

نظرسنجی احساسی EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-focus-returns-to-inflation-202307071503

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.