رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD می تواند بالاتر از 1950 دلار باشد

  • با چرخش بازدهی دلار آمریکا به سمت جنوب، قیمت طلا افزایش هفتگی را ثبت کرد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت XAUUSD به یک شیب صعودی اشاره دارد.
  • تا زمانی که حمایت 1950 دلاری دست نخورده باقی بماند، خریداران می توانند کنترل خود را حفظ کنند.

قیمت طلا در این هفته با کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و واکنش سرمایه گذاران به کاهش بیشتر تورم ایالات متحده، یک شکست صعودی را تکمیل کرد. تا زمانی که XAUUSD بالای 1950 دلار باقی بماند، خریداران تکنیکال می توانند علاقه مند باقی بمانند، به ویژه با ورود فدرال رزرو به دوره خاموشی هفته آینده.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

به دنبال اخبار که پس از گزارش شغلی ترکیبی ژوئن در روز جمعه مشاهده شد، دلار آمریکا “USD” برای یافتن تقاضا در آغاز هفته جدید تلاش کرد. در جلسه روز دوشنبه آمریکا، نظرسنجی ماهانه بانک فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف‌کنندگان نشان داد که انتظارات تورمی یک ساله مصرف‌کنندگان از آوریل 2021 به پایین‌ترین سطح از آوریل 2021 به 3.8 درصد رسیده در ژوئن 4.1 درصد در ماه می رسید که باعث کاهش بازدهی اوراق قرضه آمریکا شد. این XAUUSD اجازه داد روز را در قلمرو مثبت به پایان برساند.

اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” در روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در CPI اندازه گیری می شود، از 4 درصد در ماه می در ژوئن به 3 درصد به صورت سالانه کاهش یافت. تورم اصلی CPI، که قیمت‌های بی‌ثبات انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کند، از 5.3 درصد به 4.8 درصد کاهش یافت. به صورت ماهانه، CPI و Core CPI هر دو 0.2 درصد افزایش یافتند، کمتر از پیش بینی ها. دلار تحت فشار شدید نزولی قرار گرفت و بازدهی 10 ساله ایالات متحده پس از داده های تورم بیش از 2 درصد از دست داد، زیرا سرمایه گذاران شروع به ارزیابی مجدد چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو کردند. در نتیجه، قیمت طلا حالت صعودی خود را به بالاترین حد چند هفته اخیر نزدیک به 1960 دلار افزایش داد.

در روز پنجشنبه، BLS اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده سالانه “PPI” از 0.9 درصد در ماه می به 0.1٪ در ژوئن کاهش یافته است. شاخص های اصلی وال استریت پس از انتشار آمارهای تورم رشد داشتند و ادامه فروش دلار به شدت افزایش یافت. با این حال، طلا برای بهره مندی از ضعف مداوم دلار تلاش کرد زیرا XAUEUR و XAUGBP به سمت جنوب چرخیدند، که نشان می دهد خروج سرمایه از دلار آمریکا به جای طلا به سمت یورو و پوند حرکت می کند.

بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو به میزان 25 واحد پایه “bps” در دسامبر، علاوه بر افزایش 25 واحدی در ژوئیه، پس از ارقام CPI و PPI، از 32 درصد به زیر 20 درصد کاهش یافت.

پیش از پایان هفته، دانشگاه میشیگان گزارش داد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 64.4 به 72.6 در اوایل جولای بهبود یافته است. این آمار بهتر از انتظار بازار 65.5 بود و به دلار کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند، در حالی که صعود XAUUSD را محدود کرد.

هفته بعد چه می شود؟

داده‌های خرده‌فروشی و رشد تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم ژوئن از چین توسط فعالان بازار در ساعات اولیه سشن آسیایی روز دوشنبه به دقت زیر نظر خواهد بود. اقتصاد چین پس از سه ماهه اول قوی که با بازگشایی اقتصاد تقویت شده بود، حرکت خود را از دست داده است. بانک مردمی چین اقدامات متعددی از جمله کاهش نرخ سیاستی انجام داد تا به اقتصاد کمک کند تا جایگاه خود را پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم رشدی 0.5 درصدی را ثبت کند که از 2.2 درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است. آمار تولید ناخالص داخلی قوی تر از حد انتظار از چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان، می تواند به XAUUSD کمک کند تا با امیدواری سرمایه گذاران به چشم انداز تقاضای خوش بینانه، رشد بیشتری داشته باشد.

در روز سه‌شنبه، گزارش اقتصادی ایالات متحده داده‌های خرده‌فروشی ماه ژوئن را ارائه خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود پس از رشد 0.3 درصدی ماه می، 0.5 درصد افزایش داشته باشد. اگرچه بعید است که این داده ها قیمت گذاری بازار چشم انداز نرخ فدرال رزرو را تغییر دهد، آمار قوی می تواند به دلار کمک کند تا تقاضا پیدا کند.

اطلاعات اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری و مسکن تولید شده در فهرست اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه ارائه خواهد شد.

دوره خاموشی فدرال رزرو از شنبه، 15 ژوئیه آغاز می شود و سیاست گذاران تا زمانی که نرخ بهره در 26 جولای اعلام نشود، نمی توانند در مورد سیاست پولی صحبت کنند. بنابراین، تحولات تکنیکال می تواند اقدام XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص “RSI” در نمودار روزانه نزدیک به 60 این هفته به بالاترین سطح خود از اوایل ماه مه رسیده است که نشان دهنده افزایش حرکت صعودی است. علاوه بر این، XAUUSD بالاتر از خط روند نزولی که از اوایل ماه مه آمده بود شکست و سوگیری صعودی را تأیید کرد.

منطقه 1950/1955 دلار، جایی که فیبوناچی 23.6% اصلاحی روند صعودی بلندمدت، میانگین حرکت ساده 50 روزه “SMA” و میانگین 100 روزه، به عنوان سطح تکنیکال کلیدی برای XAUUSD همسو می شود. تا زمانی که این جفت به استفاده از آن منطقه به عنوان حمایت ادامه دهد، می تواند 1980 دلار “سطح استاتیک” و 2000 دلار “سطح ایستا، سطح روانی” را هدف قرار دهد.

در صورتی که خریداران نتوانند از 1950 دلار / 1955 دلار دفاع کنند، 1930 دلار “میانگین 20 روزه” می تواند به عنوان حمایت بعدی قبل از 1910 دلار “خط روند شکسته شده” و 1900 دلار 1890 دلار “سطح روانی، اصلاح فیبوناچی 38.2 درصد” در نظر گرفته شود.

Gold technical outlook

نظرسنجی احساسی XAUUSD

طبق نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet، XAUUSD می‌تواند سوگیری صعودی اخیر خود را حفظ کند، زیرا فلز زرد در سه بازه زمانی مورد مطالعه در حال پیشرفت است. با 50 درصد خریدار‌های در نمای هفتگی، این فلز درخشان به طور متوسط 1962 دلار در هر اونس دیده می شود. در چشم انداز وسیع تر، تعداد شرط بندی صعودی افزایش می یابد، با میانگین اهداف در منطقه 1990 دلار. هنوز مشخص نیست که آیا XAUUSD می تواند از آستانه بحرانی 2000 دلار در یک محیط پرخطر فراتر رود یا خیر.

نظرسنجی احساسی XAU/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-could-stretch-higher-while-above-1-950-202307141539

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.