رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بدون در نظر گرفتن شرایط انباشت خرید، قیمت باز صعودی هست

  • پیش‌بینی‌ها شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده باعث فروش دلار آمریکا شد.
  • بانک مرکزی اروپا نتوانست فعالان بازار را تحت تأثیر قرار دهد.
  • مورد صعودی بلندمدت EURUSD با حمایت، 1.1494 در دید.

جفت ارز EURUSD در این هفته تقریباً 300 پیپ افزایش یافت و از سطوح مختلف روانی عبور کرد و در روز جمعه به 1.1244 رسید. در حال حاضر تعداد انگشت شماری از پیپ‌ها زیر چنین اوجی معامله می‌شود و از سود گرفتن معمول در آستانه آخر هفته مصون است.

تورم ایالات متحده باعث آرامش می شود

این جفت ارز با سقوط دلار آمریکا به دنبال اخباری مبنی بر ادامه کاهش تورم در ایالات متحده افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” در ماه ژوئن 0.2 درصد و 3.0 درصد در سال گذشته افزایش یافت، در حالی که آمار اصلی سالانه 4.8 درصد بود. علاوه بر این، این کشور تورم عمده فروشی را گزارش کرد که نشان می‌دهد شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” در همان ماه ۰.۱ درصد و همچنین نسبت به سال قبل ۰.۱ درصد رشد کرده است.

همه گزارش‌های مربوط به تورم کمتر از برآوردهای ماهانه قبلی و پیش‌بینی‌های بازار از دست رفته بودند، به این معنی که، علی‌رغم بازار کار همچنان فشرده، فشارهای قیمتی همچنان به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو عقب‌نشینی کرد. با کاهش فشارهای قیمتی، نیاز به انقباض پولی کاهش می یابد. در نتیجه، خطر رکود اقتصادی آتی کاهش یافت.ّ

پس از انتشار CPI ایالات متحده، سهام جهانی به سمت شمال چرخید و نزدک کامپوزیت و S&P500 به بالاترین سطح چند ماهه صعود کردند. در مقابل، شاخص دلار “DXY” برای اولین بار از آوریل 2022 به زیر سطح 100.00 سقوط کرد. تقاضا برای دارایی های امن با دارایی های پربازده برابری کرد، به جز طلا که بخشی از رشد اولیه خود را قبل از بسته شدن کندل هفتگی کاهش داد.

خوش بینی اظهارات مقامات فدرال رزرو را تحت الشعاع قرار داد، زیرا کریستوفر والر، فرماندار روز پنجشنبه تکرار کرد که از افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری حمایت می کند. سخنان او تعجب آور نبود، زیرا شرکت کنندگان در بازار در حال حاضر شانس افزایش حداقل دو افزایش دیگر را در سال جاری پس از آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” داشتند. والر خاطرنشان کرد: «قدرت قوی بازار کار و عملکرد کلی قوی اقتصاد ایالات متحده به ما فضایی را می دهد تا سیاست را بیشتر تشدید کنیم». در اوایل هفته، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که برای اعلام پیروزی بر تورم خیلی زود است و افزود که سیاستگذاران “نیاز دارند نرخ ها را به مناطق محدودکننده افزایش دهند.”

بانک مرکزی اروپا به پایان چرخه انقباض نزدیک می شود

بانک مرکزی اروپا “ECB” صورتجلسه سیاست های ژوئن را منتشر کرد. این سند آنچه را که اخیراً سیاستگذاران گفته اند، تکرار کرد، یعنی اینکه سیاست پولی هنوز زمینه بیشتری برای پوشش دارد. همچنین رویکرد وابسته به داده، جلسه به جلسه را تایید کرد. در نهایت، در بیانیه آمده است: «سطح اوج نرخ سود تسهیلات سپرده‌گذاری و همچنین مدت زمان آن که در منحنی پیش‌بینی تجسم یافته و در پیش‌بینی‌های کارکنان منعکس شده است، می‌تواند برای بازگرداندن تورم به سطح متوسط 2 درصد ناکافی ارزیابی شود.» هیچ شگفتی وجود ندارد، با تاثیر خنثی بر یورو.

تورم در منطقه یورو در بحبوحه رویکرد محتاطانه تر بانک مرکزی اروپا همچنان بالاست. آلمان روز سه شنبه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” را در 6.8 درصد سالانه تایید کرد که بیش از دو برابر شاخص آمریکایی است.

از نظر داده ها، هفته پیش رو چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت، به این معنی که تمرکز روی احساسات باقی خواهد ماند. این احتمال وجود دارد که بازارهای مالی خوشبین بمانند و فشار بر دلار آمریکا را حفظ کنند.

در میان ارقام مرتبط، ایالات متحده فروش خرده فروشی ژوئن را منتشر خواهد کرد که 0.5 درصد رشد پیش بینی شده است، در حالی که اتحادیه اروپا تخمین نهایی HICP ژوئن را ارائه می دهد که انتظار می رود 5.4 درصد سالانه تایید شود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD در سطوحی معامله می شود که آخرین بار در ماه فوریه مشاهده شده بود و به نظر می رسد آماده است تا صعود خود را در ابتدا تا 1.1494، بالاترین قیمت سالانه 2022، افزایش دهد. نمودار هفتگی نشان می دهد که برای اولین بار از دسامبر 2021 به بالای میانگین حرکت ساده 200 روزه “SMA” می رسد. در همان زمان، میانگین صعودی 20 روزه از میانگین 100 روزه هنوز نزولی عبور می کند، هر دو بسیار پایین تر از سطح فعلی. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت به سمت جنوب حرکت می‌کنند و شاخص RSI به محدوده خرید بیش از حد نزدیک می‌شود.

EURUSD برای هفتمین روز متوالی در سبز بسته می شود و گزارش تکنیکال در نمودار روزانه نشانه هایی از فرسودگی رو به بالا را نشان می دهد. با این وجود، این جفت می‌تواند قبل از سرگیری پیشروی خود،احتمالا این جفت تصحیح ملایمی را تجربه خواهد کرد یا حتی تثبیت می شود، در حالی که احتمال یک لغزش تندتر کاملاً محدود است. شاخص های تکنیکال قدرت صعودی خود را در سطوح فوق‌العاده خرید از دست داده‌اند و پیش‌بینی کاهش احتمالی کوتاه‌مدت بدون تایید آن را دارند. در عین حال، این جفت ارز بسیار بالاتر از میانگین‌های محرک صعودی به رشد خود ادامه می‌دهد، در راستای ادامه روند صعودی در روزهای آینده.

EURUSD می تواند آستانه 1.1300 را یک بار فراتر از بالاترین سطح هفتگی تست کند و ناحیه مقاومت بعدی در حدود 1.1360 باشد. حمایت را می توان در 1.1180، 1.1090 و نقطه 1.1000 یافت.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسات EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران غافلگیر شده‌اند و نتوانسته‌اند فروش دلار آمریکا را پیش‌بینی کنند. یورو/دلار در سه بازه زمانی مورد مطالعه بسیار پایین‌تر از سطح فعلی پیش‌بینی می‌شود، زیرا صعود 300 پیپ گزینه‌ای نبود. خریدار در چشم انداز هفتگی 29 درصد از کارشناسان نظرسنجی را تشکیل می دهد، اما در سه ماهه به 19 درصد کاهش می یابد.

در همین حال، نمودار نمای کلی نشان می دهد که قیمت فعلی از میانگین اهداف پیشی گرفته است. با این وجود، میانگین حرکت هفتگی شیب صعودی خود را حفظ می‌کند و این جفت ارز بالای 1.1000 باقی می‌ماند. در نمای ماهانه، محدوده اهداف بالقوه از 1.0600 به 1.1500 افزایش می یابد. در نهایت، در نمای سه ماهه، میانگین حرکت به سمت جنوب چرخید، اگرچه بیشترین تجمع در حدود 1.1200 است.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bulls-to-push-it-further-up-regardless-overbought-conditions-202307141535

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.