رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریداران امیدوارند که فدرال‌ رزرو مناقشه آمیز رفتار کند و چرخه نرخ بهره را پایان دهد

  • قیمت طلا قبل از اینکه کشش خود را از دست بدهد به بالاترین حد چند هفته اخیر رسید.
  • XAUUSD علیرغم آخرین عقب نشینی، بالای 1950 دلار تثبیت شد.
  • تصمیم فدرال رزرو، داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در هفته آینده به دقت بررسی خواهد شد.

قیمت طلا در این هفته برای اولین بار در دو ماه گذشته به بالای 1980 دلار رسید، اما نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند. اعلامیه‌های سیاست فدرال رزرو در هفته آینده می‌تواند باعث اقدام بزرگ بعدی در XAUUSD شود و سرمایه‌گذاران به طور بالقوه چشم‌انداز نرخ بهره را دوباره ارزیابی کنند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، اوایل روز دوشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی واقعی “GDP” با نرخ سالانه 6.3 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته است. این رقم به دنبال رشد 4.5 درصدی ثبت شده در سه ماهه اول بود، اما کمتر از انتظار بازار 7.3 درصد بود. XAUUSD با واکنش اولیه به این گزارش به زیر 1,950 دلار سقوط کرد، اما با چرخش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در جلسه آمریکا، توانست ضررهای روزانه خود را پاک کند.

آمارهای منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده در روز سه شنبه نشان داد، خرده فروشی در ایالات متحده در ماه ژوئن 0.2٪ به صورت ماهانه افزایش یافت و به 689.5 میلیارد دلار رسید، در مقایسه با انتظار بازار برای افزایش 0.5٪. گروه کنترل خرده‌فروشی که دریافتی‌های خودروها، دخانیات و پمپ بنزین‌ها را حذف می‌کند، در مدت مشابه ۰.۶ درصد افزایش یافت. این گزارش از پیش‌بینی بازار برای کاهش 0.3 درصدی با حاشیه گسترده پیشی گرفت و فعالیت مصرف‌کننده سالم را تایید کرد. به نوبه خود، دلار آمریکا “USD” توانست در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند. با این وجود، با ادامه روند کاهشی بازدهی 10 ساله آمریکا، طلا دوباره قدرت خود را به دست آورد. حرکت قاطع فراتر از 1960 دلار، خریداران تکنیکال را نیز به خود جلب کرد و باعث افزایش بیشتر XAUUSD شد.

بازده اوراق قرضه جهانی روز چهارشنبه پس از افشای داده های بریتانیا از کاهش قابل توجه تورم در ماه ژوئن که باعث شد بازارها روی های بانک مرکزی انگلیس “BoE” تمرکز کنند. اگرچه دلار در اواسط هفته تقویت شد، صعود شدیدی که در جفت XAUGBP مشاهده شد نشان داد که طلا همچنین می‌تواند بخشی از جریان خروجی سرمایه از پوند را جذب کند. در نتیجه، XAUUSD جایگاه خود را حفظ کرد و در حدود 1980 دلار تثبیت شد.

وزارت کار ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که در هفته منتهی به 15 جولای 228000 درخواست اولیه برای دریافت مزایای بیکاری وجود داشته است که کمترین میزان گزارش از هفته دوم ماه می است. بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده پس از این داده‌ها بازگشت قاطعانه‌ای داشت و XAUUSD را مجبور کرد برخی از سودهای هفتگی خود را حذف کند.

افزایش شدید دلار/ین ژاپن به دلیل گزارش‌ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن “BoJ” تنظیمات سیاست پولی خود را در نشست هفته آینده حفظ خواهد کرد، به دلار کمک کرد تا به سود هفتگی خود در روز جمعه ادامه دهد. در غیاب انتشار داده ها، XAUUSD اصلاح نزولی خود را قبل از آخر هفته تمدید کرد.

هفته بعد چه خواهد شد؟

S&P Global نظرسنجی های اولیه PMI جولای را روز دوشنبه منتشر خواهد کرد. در صورتی که PMI ترکیبی از 53.2 در گزارش نهایی ژوئن به کمتر از 50 برسد، نگرانی‌های فزاینده رکود می‌تواند بر بازده اوراق قرضه آمریکایی و دلار تأثیر بگذارد. با این حال، فعالان بازار می‌توانند پیش از اعلام سیاست‌های فدرال رزرو در روز چهارشنبه، از گرفتن مواضع بزرگ خودداری کنند.

به طور گسترده انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده پس از نشست ژوئیه، نرخ سیاستی خود را 25 واحد پایه “bps” به محدوده 5.25-5.5 درصد افزایش دهد. در ژوئن، خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی نشان داد که اکثریت سیاست‌گذاران افزایش نرخ سیاستی را حداقل دو بار دیگر در سال جاری مناسب می‌دانند. جروم پاول، رئیس کمیته بازار فدرال “FOMC”، هر زمان که در هفته های بعد به طور علنی در مورد سیاست صحبت می کرد، به این موضوع اشاره کرد.

پس از اینکه آخرین داده‌های تورمی نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” تنها 3 درصد به صورت سالانه در ماه ژوئن افزایش یافت که به میزان قابل توجهی نسبت به 4 درصد در ماه مه کاهش یافت، سرمایه‌گذاران تمایلی به افزایش نرخ اضافی پس از جولای نداشتند.

در صورتی که بیانیه سیاست فدرال رزرو یا جروم پاول، رئیس FOMC در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه، نرخ تورم ملایم‌تر از حد انتظار را تایید کند و از تکرار نیاز به افزایش نرخ بهره خودداری کند، این می‌تواند به عنوان یک غافلگیری تلقی شود. در نتیجه، بازدهی ایالات متحده می تواند به سمت جنوب حرکت کند و XAUUSD می تواند شتاب صعودی داشته باشد.

از سوی دیگر، عقب‌نشینی مداوم در برابر انتظارات بازار می‌تواند به دلار آمریکا کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرد. پاول می تواند رویکرد وابسته به داده را تکرار کند و ذکر کند که یک افزایش نرخ دیگر مطابق با پیش بینی آنها خواهد بود. در آن سناریو، XAUUSD ممکن است تحت فشار نزولی مجدد قرار گیرد.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده اولین برآورد از رشد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم را منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 1.8 درصد در سه ماهه دوم رشد کند که سرعت کمی کمتر از رشد 2 درصدی ثبت شده در سه ماهه اول است. حتی اگر یک نتیجه مناقشه‌آمیز فدرال‌رزرو بتواند به دلار کمک کند تا تقاضا را پیدا کند، رشد ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌شده سه‌ماهه دوم می‌تواند ترس از رکود را احیا کند و بر دلار تأثیر بگذارد. چاپ قوی تولید ناخالص داخلی، در سطح یا بالاتر از 2٪، می تواند اثر معکوس داشته باشد و USD را بالا ببرد، و باعث شود XAUUSD به سمت جنوب بچرخد.

در نهایت، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی “PCE”، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، پیش از آخر هفته توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد گرفت. بدون مشاهده واکنش بازار به نتایج فدرال رزرو و داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، کنار هم قرار دادن سناریوهای مختلف برای توضیح چگونگی تأثیرگذاری بر قیمت طلا دشوار است. با این وجود، تورم ماهانه Core PCE جزء کلیدی برای تماشا خواهد بود. افزایش قوی تر از تخمین زده شده در این داده ها می تواند از USD حمایت کند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

به نظر می رسد منظقه تکنیکال کلیدی برای طلا بین 1950 تا 1960 دلار شکل گرفته است، جایی که میانگین حرکت ساده 100 روزه “SMA”، فیبوناچی 23.6% اصلاحی آخرین روند صعودی و میانگین 50 روزه همسو می شوند. اگر XAUUSD بتواند بالاتر از حد بالایی آن محدوده تثبیت شود و از آن به عنوان حمایت استفاده کند، می تواند قبل از هدف قرار دادن 2000 دلار با مقاومت موقت در 1980 دلار “سطح استاتیک” روبرو شود.

بسته شدن کندل روزانه زیر 1950 دلار می‌تواند فروشندگان را جذب کند و در را برای پایین آمدن دوباره باز کند. در آن صورت، میانگین 20 روزه به عنوان حمایت اولیه در حدود 1935 دلار پیش از 1910 دلار “سطح استاتیک” و 1900 دلار “سطح روانی، فیبوناچی 38.2% اصلاحی” تراز می شود.

در همین حال، شاخص “RSI” در نمودار روزانه به زیر 50 سقوط کرد که نشان می‌دهد XAUUSD حرکت صعودی خود را از دست داده است اما هنوز نشانه‌ای از بازگشت نیست.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی احساسی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان انتظار دارند که XAUUSD در کوتاه‌مدت به روند صعودی خود ادامه دهد. میانگین اهداف یک هفته ای و یک ماهه به ترتیب با 1966 دلار و 1987 دلار مطابقت دارند.

نظرسنجی احساسات طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-buyers-hope-for-a-dovish-fed-202307211513

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.