رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

گزارش مشاغل ایالات متحده می تواند به XAUUSD کمک کند تا در نهایت جهت پیدا کنند

  • قیمت طلا با وجود اقدامات نوسانی در بازارها در تلاش برای یافتن جهت است.
  • XAUUSD به ترید بین سطوح تکنیکال کلیدی ادامه می دهد.
  • گزارش مشاغل جولای از ایالات متحده کاتالیزور بزرگ بعدی برای فلز زرد خواهد بود.

قیمت طلا در نیمه دوم هفته چرخشی داشت و پس از افزایش بالای 1980 دلار به 1950 دلار سقوط کرد زیرا انتشار داده های خوش بینانه از ایالات متحده نسبت به انتظارات بازار برای عدم تغییر در نرخ سیاستی فدرال رزرو در بقیه سال عقب نشینی کرد. . با این حال، XAUUSD بخش بزرگی از زیان هفتگی خود را در روز جمعه پاک کرد زیرا دلار آمریکا “USD” جذابیت خود را از دست داد. گزارش مشاغل جولای از ایالات متحده می تواند اقدام بزرگ بعدی را در XAUUSD در هفته آینده آغاز کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

بازارها هفته را به آرامی آغاز کردند زیرا شرکت کنندگان از اتخاذ مواضع بزرگ قبل از اعلامیه های سیاست فدرال رزرو خودداری کردند. از آنجایی که بررسی‌های S&P Global PMI نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در وضعیت بهتری نسبت به اقتصاد منطقه یورو و بریتانیا در ماه ژوئن باقی مانده است، دلار آمریکا خروج سرمایه از یورو و پوند را جذب کرد. به نوبه خود، XAUUSD تحت فشار نزولی متوسط باقی ماند.

در روز سه شنبه، داده های ماهانه هیئت کنفرانس نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده از 110.1 در ژوئن به 117.00 در ماه ژوئیه بهبود یافته است. شاخص وضعیت فعلی از 155.3 به 160.0 صعود کرد و شاخص انتظارات مصرف کننده از 80 به 88.3 رسید. این آمار ها به USD اجازه داد تا جایگاه خود را حفظ کند.

فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت پس از جلسه سیاست گذاری ماه جولای، نرخ بهره خود را 25 واحد پایه به محدوده 5.25-5.5 درصد افزایش داد. بانک مرکزی ایالات متحده در مقایسه با ژوئن تغییر چندانی در بیانیه سیاست ایجاد نکرد و نتوانست واکنش بازار را ایجاد کند.

در خلال کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، جروم پاول، رئیس، گفت که این سیاست از قبل محدودکننده بوده و از تایید افزایش مجدد نرخ بهره در اواخر سال خودداری کرده است که باعث کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شده است. وی ادامه داد: اگر شاهد کاهش قابل اعتماد تورم باشیم، می‌توانیم به سطح خنثی و سپس به پایین‌تر از سطح خنثی برسیم. در نتیجه، XAUUSD شتاب صعودی را جمع آوری کرد و به بالای 1980 دلار صعود کرد.

با این حال، روز پنجشنبه، دلار بازگشتی چشمگیر داشت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به دنبال انتشار داده های قوی از ایالات متحده به بالای 4 درصد رسید. تولید ناخالص داخلی واقعی “GDP” ایالات متحده با نرخ سالانه 2.4 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت و با حاشیه وسیعی از انتظار بازار برای رشد 1.8 درصدی پیشی گرفت. علاوه بر این، سفارشات کالاهای بادوام در ماه ژوئن 4.7 درصد افزایش یافت و مطالبات اولیه بیکاری هفتگی از 228000 به 221000 کاهش یافت. پس از ارزیابی مجدد چشم انداز نرخ فدرال رزرو توسط داده ها و بازارهای ایالات متحده، احساسات سرمایه گذاران به سرعت تغییر کرد زیرا پاول همچنین گفت: “رشد قوی تر در طول زمان می تواند به تورم بیافزاید و ممکن است نیاز به واکنش سیاستی داشته باشد.” در نتیجه، قیمت طلا به زیر 1950 دلار سقوط کرد و تمام موانع را پاک کرد.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” اندازه گیری می شود، از 3.8 درصد در ماه مه به 3 درصد به صورت سالانه در ژوئن کاهش یافت. شاخص قیمت سالانه Core PCE، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم، 4.1 درصد رشد کرد، از 4.6 درصد در ماه می. این داده ها باعث شد که بازده اوراق قرضه T آمریکا قبل از آخر هفته عقب نشینی کند و به XAUUSD کمک کرد تا بخشی از کاهش هفتگی خود را در سشن روز جمعه آمریکا دنبال کند.

هفته بعد چه می شود؟

داده‌های PMI تولیدی و PMI غیرتولیدی NBS از چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، در اولین سشن آسیایی روز دوشنبه منتشر خواهد شد. ضریب بالای 50 در PMI تولیدی می تواند به XAUUSD کمک کند تا هفته را در یک پایه محکم آغاز کند.

در روز سه‌شنبه، داده‌های PMI تولید ISM و JOLTS Job Openings در اسناد اقتصادی ایالات متحده ارائه می‌شوند. شرکت ISM Manufacturing PMI برای هشتمین ماه متوالی در ژوئن به زیر 50 رسید. تا زمانی که کاهش قابل توجهی به سمت 40 وجود نداشته باشد، اگر نظرسنجی PMI نشان دهنده انقباض مداوم در فعالیت اقتصادی بخش تولید باشد، جای تعجب نیست.

پاول در اظهارات آماده شده خود تکرار کرد که تقاضای نیروی کار هنوز بطور قابل ملاحظه ای از عرضه نیروی کار بیشتر است. آمار نزدیک به 10 میلیون در داده‌های JOLTS می‌تواند شرایط سخت بازار کار را مجدداً تأیید کند و به شرط‌های مناقشه ای فدرال رزرو کمک کند و باعث شود XAUUSD تحت فشار نزولی قرار گیرد.

گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP و PMI خدمات ISM به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر خواهند شد. روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل جولای را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در جولای به دنبال افزایش 209000 نفری ثبت شده در ژوئن، 184000 نفر در جولای افزایش یابد. آمار نزدیک به 200000 باید برای فدرال رزرو به اندازه کافی خوب باشد تا فدرال رزرو سیاست سختگیرانه بیشتری را بدون نگرانی زیاد در مورد افزایش قابل توجه نرخ بیکاری در نظر بگیرد. با این حال، اگر NFP به زیر 150000 برسد، شرط‌بندی فدرال رزرو می‌تواند روی بازدهی تاثیر بگذارد و به قیمت طلا اجازه دهد تا پیش از آخر هفته بالاتر رود. لطفاً توجه داشته باشید که انتظارات بازار برای NFP ممکن است با نزدیک شدن به اطلاعات انتشار تغییر کند.

به طور خلاصه، XAUUSD در کوتاه مدت با یک ریسک دو طرفه مواجه است. کاهش ناگهانی داده های ایالات متحده می تواند انتظارات برای عدم تغییر در نرخ سیاست فدرال رزرو در سال جاری را احیا کند و باعث افزایش قیمت طلا شود. از سوی دیگر، اگر اقتصاد ایالات متحده ثابت شود که انعطاف پذیر است و شرایط بازار کار همچنان ضعیف است، بازارها با احتمال قوی تر افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر یا دسامبر قیمت گذاری خواهند داشت. در آن سناریو، XAUUSD تحت تاثیر فشار نزولی خواهد بود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه پس از سقوط به 50 در روز پنجشنبه شروع به افزایش کرد و نشان می دهد که سرمایه گذاران تمایلی به شرط بندی بر روی کاهش مداوم قیمت طلا ندارند. در روند صعودی، میانگین حرکت 100 روزه “SMA” و میانگین 20 هفته ای مقاومت قوی در 1970 دلار تشکیل می دهند. اگرچه XAUUSD در اواسط هفته بالاتر از آن سطح بسته شد، اما نتوانست در آنجا باقی بماند. از این رو، خریداران می توانند صبر کنند تا آن سطح به عنوان حمایت تایید شود. در آن صورت، 1980 دلار “سطح استاتیک” به عنوان مقاومت موقت در مقابل 2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” قرار می‌گیرد.

با نگاهی به پایین، یک منطقه حمایت مهم در 1945 / 1950 دلار واقع شده است، جایی که سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 درصد از روند صعودی بلندمدت، میانگین 20 روزه و میانگین 50 روزه به هم می رسد. اگر XAUUSD به پایین‌تر از آن منطقه بیفتد و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، فروشندگان می‌توانند دست به اقدام بزنند و در را به روی یک ریزش گسترده به سمت 1920 دلار و 1900 دلار باز کنند “فیبوناچی 38.2% اصلاح، میانگین 200 روزه”.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به یک سوگیری اندکی نزولی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که میانگین هدف آن در 1953 دلار است. چشم انداز یک ماهه همچنان صعودی است و برخی از کارشناسان نظرسنجی قیمت طلا را در آن بازه زمانی به 2000 دلار می بینند.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-us-jobs-report-could-help-xau-usd-finally-find-direction-202307281521

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.