رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

یورو پس از تصمیمات بانک مرکزی اروپا و داده های قوی تر ایالات متحده آسیب پذیر است

  • بر اساس گزارش مشاغل هفته آینده، با توجه به داده های مثبت اقتصادی ایالات متحده، دلار آمریکا تقویت شد.
  • یورو عملکرد متفاوتی داشت زیرا بانک مرکزی اروپا درها را برای توقف احتمالی در سپتامبر باز کرد.
  • در حال حاضر، EURUSD بالاتر از یک خط روند صعودی و میانگین 20 هفته ای قرار دارد.

یورو/دلار برای دومین هفته متوالی به دلیل افزایش ارزش دلار آمریکا در سراسر جهان کاهش یافت. رویداد کلیدی هفته نه نشست فدرال رزرو و نه تصمیم بانک مرکزی اروپا “ECB” بود. این مجموعه ای از داده های اقتصادی ایالات متحده بود که از انتظارات فراتر رفت و نشان داد که اقتصاد علیرغم محدودیت های پولی اعمال شده توسط فدرال رزرو، همچنان انعطاف پذیر است. این جفت اصلاح نزولی خود را از بالاترین سطح یکساله افزایش داد و به زیر 1.1000 سقوط کرد. روند اصلی همچنان رو به افزایش است، اما حرکت در برابر دلار ثابت همچنان به محو شدن خود ادامه می دهد.

چشم انداز EZ بدتر می شود، بانک های مرکزی نرخ بهره را افزایش می دهند و داده های ایالات متحده فراتر از انتظارات است

دلار آمریکا عملکرد بهتری داشت، با توجه به داده‌های اقتصادی ایالات متحده، که فراتر از انتظارات بود و در صورت تمایل فدرال رزرو، فضایی را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها باقی گذاشت. در طول سه ماهه دوم، رشد به نرخ سالانه 2.4٪، بالاتر از 1.8٪ مورد انتظار افزایش یافت. شتاب مصرف کننده خصوصی قدرت خود را از دست داد.

سایر گزارش‌های اقتصادی نیز قوی‌تر از حد انتظار بودند، از جمله S&P Global PMI Manufacturing “نه خدمات PMI، که بیش از حد انتظار سقوط کرد”، سفارش‌های کالاهای بادوام، و مطالبات اولیه بی‌کار. در این زمینه، احتمال رکود برای نیمه دوم سال عملا ناپدید شده است.

داستان در آن‌ طرف اقیانوس اطلس متفاوت بود، و داده ها شواهدی از بدتر شدن چشم انداز اقتصادی اضافه کردند. شاخص‌های PMI منطقه یورو ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، با فرو رفتن بیشتر بخش تولید در قلمرو منفی و فعالیت در بخش خدمات کاهش یافت. نظرسنجی وام دهی بانک ECB نشان داد که تقاضای وام همچنان در حال کاهش است. تولید ناخالص داخلی آلمان پس از کاهش 0.3 درصدی در سه ماهه دوم، در سه ماهه دوم رکود داشت. در جبهه تورم، اعداد اولیه از فرانسه، اسپانیا و آلمان نشان داد که نرخ سالانه کاهش یافته است. با این حال، تورم CPI آلمان بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی اروپا است.

فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 25 واحد افزایش دادند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هیچ غافلگیر‌ای نکرد و همانطور که انتظار می رفت ارائه شد. به نظر یک افزایش نرخ نهایی بود. با این حال، داده های قوی ایالات متحده همچنان درها را برای انقباض بیشتر فدرال رزرو باز نگه می دارد. تأثیر جلسه محدود بود. در مقابل، شگفتی نه چندان بزرگ از سوی بانک مرکزی اروپا این بود که دستورالعمل‌های خود را کنار گذاشت و احتمالاً به توقفی در ماه سپتامبر اشاره کرد. این نتیجه بیشتر به چشم انداز اقتصادی پاسخ می دهد تا پیشرفت در مبارزه با تورم.

داده های مشاغل ایالات متحده در مرکز توجه قرار می گیرد

پس از یک هفته پرمشغله، تمرکز بر داده های اقتصادی با توجه به نرخ تورم و اشتغال در مرکز توجه قرار می گیرد. همچنین بازارها دوباره به حرف های مسئولان بانک مرکزی گوش خواهند داد. با این حال، با در نظر گرفتن این که تا نشست‌های «زنده» بعدی بانک مرکزی اروپا در 14 سپتامبر و FOMC در 19 تا 20 سپتامبر راه درازی در پیش است، این نظرات می‌توانند تأثیری جزئی داشته باشند. قبل از آن جلسات، داده های زیادی برای ارزیابی وجود خواهد داشت، نه تنها ارقام ژوئیه بلکه همچنین در ماه اوت.

روند مقامات بانک مرکزی اروپا برای تجزیه و تحلیل آنچه که در جلسه بعدی باید انجام شود از روز دوشنبه با داده های تورم و رشد منطقه یورو آغاز می شود. برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم و همچنین شاخص اولیه قیمت مصرف کننده “CPI” در ماه جولای در حال انجام است. همانطور که اسپانیا، فرانسه و آلمان قبلاً گزارش داده اند، هیچ شگفتی بزرگی از ارقام تورم انتظار نمی رود.

روز سه شنبه، PMI نهایی تولید از منطقه یورو و نرخ بیکاری آلمان منتشر خواهد شد. بعداً در روز، آخرین PMI ایالات متحده و ISM ساخت و ساز، همراه با فرصت های شغلی JOLTS در ماه ژوئن، قرار است. این اولین مورد از دور گزارش های مهم اشتغال از ایالات متحده در طول هفته خواهد بود.

تنها داده مهم روز چهارشنبه، گزارش استخدام ADP در ایالات متحده خواهد بود. در ماه گذشته، داده ها با تغییر مثبت 497000 نفر در مشاغل خصوصی که باعث فعالیت بازار شد، شگفت زده شد. اما در عین حال تفاوت بیشتری با حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد. بنابراین این عدد می‌تواند تاثیر محدودی داشته باشد و انتظار می‌رود که به سرعت کاهش یابد.

در روز پنجشنبه، آخرین آمار PMI خدمات ارائه خواهد شد. اروپا همچنین شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را برای ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. بانک انگلستان “BoE” تصمیم خود را اعلام خواهد کرد و می تواند بر بازارها تأثیر بگذارد. در ایالات متحده، با تمرکز بر گزارش هفتگی مطالبات بیکاری و هزینه اولیه کار واحد سه ماهه دوم، روز شلوغی خواهد بود. این اعداد برای مشاهده سلامت بازار کار و تورم دستمزدها مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بعداً در روز نوبت به PMI سرویس ISM و سفارشات کارخانه خواهد رسید.

منطقه یورو خرده فروشی ژوئن را در روز جمعه قبل از مهمترین رویداد هفته، که گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده است، گزارش خواهد کرد. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه جولای حدود 180000 نفر افزایش یافته باشد و نرخ بیکاری بدون تغییر در 3.6 درصد باقی بماند. اگر این ارقام منعکس کننده قوی بودن بازار کار باشند، می توانند دلار آمریکا را بیشتر تقویت کنند.

اگر ارقام اقتصادی منطقه یورو به بدتر شدن چشم انداز اقتصادی اشاره کنند، یورو در برابر دلار آمریکا آسیب بیشتری خواهد دید. واگرایی رشد می تواند به یک عامل کلیدی تبدیل شود و جایگزین پتانسیل واگرایی سیاست پولی شود. البته، این واگرایی در شتاب اقتصادی به داده‌های مربوط به اشتغال ایالات متحده نیز نیاز دارد که هفته آینده منتشر می‌شود تا بازار کار همچنان فشرده را نشان دهد. یک عامل خطر برای جفت ارز داده های دستمزد ایالات متحده است. افزایش قابل توجه دستمزدها می تواند انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را افزایش دهد و دلار آمریکا را به شدت قدرتمند کند. با این حال، پس از افزایش 1 درصدی در سه ماهه دوم شاخص هزینه اشتغال، کمتر از 1.1 درصد اجماع بازار، چنین شگفتی انتظار نمی رود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی نشان می دهد که روند EURUSD همچنان رو به افزایش است و قیمت بالاتر از میانگین حرکت ساده 20 هفته ای “SMA” است. با این حال، شاخص RSI و شاخص مومنتوم در حال حرکت به سمت جنوب هستند که نشان می دهد ضعف فعلی ممکن است. اصلاح عمیق تر از بالاترین سطح یک ساله هفته گذشته نزدیک به 1.1300 باید به ناحیه 1.0890/1.0900 محدود شود، جایی که یک خط روند صعودی و میانگین 20 روزه همگرا می شوند.

بسته شدن کندلهای هفتگی زیر منطقه 1.0890 راه را برای ضررهای بیشتر باز می کند. همچنین، کندل روزانه زیر این سطح خطرناک خواهد بود زیرا میانگین های 55 روزه و 100 روزه در این منطقه قرار دارند. میانگین200 روزه بسیار کمتر از 1.0730 است. اگر EURUSD بتواند بالای 1.0900 باقی بماند، می تواند سوگیری صعودی را در نمودار هفتگی بالا نگه دارد. بسته شدن واضح بالاتر از 1.1200 یک چرخه جدید صعودی را نشان می دهد.

فشار نزولی احتمالاً در ابتدای هفته ادامه خواهد داشت و احتمال ریتست دیگری روی 1.0950 وجود دارد. سطوح پایین تر می تواند 1.0900 را نشان دهد و رویکرد در این منطقه می تواند باعث نوسانات شود، به خصوص اگر پایین تر رود. میانگین 20 روزه در 1.1060 قرار دارد و اگر یورو بتواند بالاتر از آن صعود کند، می تواند شتاب و قدرت خود را بازیابد تا به مقاومت مربوطه بعدی که در ناحیه 1.1150 مشاهده می شود صعود کند.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که بازیگران بازار انتظار دارند که EURUSD به سمتی معامله شود، در کوتاه مدت، آنها چشم انداز نزولی دارند و میانگین پیش بینی آن در حدود 1.0970 است. برای پایان سه ماهه، بسیاری از کارشناسان قیمت را بالاتر می‌بینند و عده‌ای نیز قیمت بالاتر از 1.1300 را پیش‌بینی می‌کنند.

EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-euro-vulnerable-after-ecb-and-stronger-us-data-202307281533

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.