رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها و فروشنده ها در آستانه انتشار آمارهای تورم آمریکا در حال رقابت هستند

  • قیمت طلا علیرغم افزایش روز جمعه، کاهش هفتگی را ثبت کرد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نمی تواند یک سرنخ جهت دار ارائه کند.
  • داده های تورم ماه جولای از ایالات متحده در هفته آینده توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر خواهد بود.

پس از بازگشت قیمت روز جمعه گذشته، قیمت طلا هفته جدید را با روند صعودی آغاز کرد و در روز دوشنبه به بالای 1970 دلار صعود کرد. با این حال، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده باعث شد XAUUSD جهت خود را در اواخر هفته معکوس کند. اگرچه این جفت موفق شدند در روز جمعه یک بازگشت داشته باشند، اما در نهایت هفته را با نتیجه منفی به پایان رساندند. داده‌های مربوط به تورم ماه جولای از ایالات متحده به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا قیمت طلا می‌تواند دوباره رشد کند یا خیر.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

در غیاب انتشار داده‌های سطح بالا در روز دوشنبه، سرمایه‌گذاران همچنان به داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده “PCE” کمتر از حد انتظار در ماه جولای واکنش نشان می‌دهند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به زیر 4 درصد کاهش یافت و به XAUUSD کمک کرد تا بر رشد روز جمعه گذشته خود ادامه دهد.

در طول سشن معاملات آسیایی در روز سه شنبه، داده های چین نشان داد که فعالیت اقتصادی در بخش تولید در ماه جولای کاهش یافته است و PMI تولید Caixin از 50.5 به 49.2 کاهش یافته است. قیمت طلا کشش خود را از دست داد و تحت فشار نزولی ملایم در سشن اروپا باقی ماند. بعداً در همان روز، پس از اینکه شاخص PMI تولید ISM در ماه جولای به 46.4 رسید، دلار آمریکا قدرت خود را از دست داد که کمی بدتر از انتظار بازار 46.8 بود. با این حال، قبل از پایان روز، آژانس رتبه‌بندی جهانی اعلام کرد که رتبه اعتباری دولت ایالات متحده را از AAA به AA+ کاهش داده است، با اشاره به پیش‌بینی وخامت مالی در سه سال آینده و بار بدهی عمومی دولت بالاست و رو به رشد است.

این تحول در اواسط هفته باعث پرواز شدید به سمت نقاط ایمن شد و باعث شد شاخص‌های جهانی سهام به شدت کاهش یابد و دلار را تقویت کند. این جفت در روز سه‌شنبه بیش از 1 درصد از دست داد و افت خود را در نیمه دوم هفته به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر زیر 1930 دلار رساند.

اطلاعات دیگر از ایالات متحده نشان داد که اشتغال بخش خصوصی در ماه جولای 324000 نفر افزایش یافته است. این آمار با اختلاف زیادی از انتظار بازار برای افزایش 189000 واحدی فراتر رفت. به نوبه خود، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از نوامبر یعنی 4.1 درصد رسید و وزن بیشتری را بر دوش XAUUSD وارد کرد.

در همین حال، شورای جهانی طلا در گزارش روند تقاضا طلا گفت: چشم انداز آنها برای سال 2023 تقریباً بدون تغییر است: ما انتظار داریم تقاضای سرمایه گذاری بیشتر شود و تقاضای بانک مرکزی مثبت باشد، هرچند کمتر از سال گذشته. از سوی دیگر، احتمالاً طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت زیرا تورم و قیمت های بالای اخیر طلا بر استطاعت مالی تأثیر می گذارد. واکنش بازار به این گزارش نسبتا ضعیف باقی ماند.

در روز پنجشنبه، انتشار داده‌های مختلط از ایالات متحده، روند صعودی دلار را محدود کرد و به XAUUSD اجازه داد وارد فاز تثبیت شوند. PMI خدمات ISM از 53.9 به 52.7 در مقایسه با پیش بینی بازار 53 به 52.7 کاهش یافت. شاخص اشتغال این نظرسنجی از 53.1 به 50.7 کاهش یافت، در حالی که شاخص قیمت های پرداخت شده از 54.1 به 56.8 رسید که نشان دهنده افزایش فشار قیمت نهاده در بخش خدمات است. . در نهایت، وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که در هفته منتهی به 29 ژوئیه، تعداد درخواست ها برای مزایای بیکاری در ایالات متحده به 227000 افزایش یافت.

دفتر آمار کار ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در ایالات متحده در ماه جولای 187000 افزایش یافت در حالی که انتظار بازار 200000 بود. افزایش 209000 در ژوئن به 185000 کاهش یافت. سایر جزئیات گزارش مشاغل نشان می دهد که تورم دستمزد سالانه در 4.4 درصد ثابت مانده است در حالی که نرخ بیکاری از 3.6 درصد در ژوئن به 3.5 درصد کاهش یافته است. دلار تحت فشار فروش قرار گرفت و بازده 10 ساله ایالات متحده پس از این داده ها به سمت جنوب رفت و به قیمت طلا اجازه داد تا قبل از آخر هفته به بالای 1940 دلار بازگردد.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

داده‌های تراز معاملاتی چین در روز سه‌شنبه توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. سرمایه گذاران نگران چشم انداز تقاضا طلا در بحبوحه نشانه های رو به رشد اقتصادی در چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان هستند. رشد بیشتر از حد انتظار در مازاد معاملاتی چین – بر حسب دلار – می تواند به افزایش XAUUSD کمک کند.

روز پنجشنبه، اداره آمار کار ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” را برای ماه جولای منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت ماهانه، CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، و CPI هر دو 0.2 درصد افزایش می‌یابند. افزایش بزرگ در رقم اصلی، 0.4٪ یا بالاتر، می تواند از USD حمایت کند و بر XAUUSD تاثیر بگذارد.

سیاستگذاران فدرال رزرو اخیراً به طرز غیرمعمولی ساکت بوده اند. داده‌های Fedspeak پس از تورم نیز می‌تواند بر حرکت XAUUSD تأثیر بگذارد. اقدامات در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می تواند سرنخ های مهمی را ارائه دهد که آیا بازارها اظهارات مقامات فدرال رزرو را به عنوان مناقشه آمیز بودن ارزیابی می کنند. همبستگی معکوس بین بازدهی 10 ساله آمریکا و قیمت طلا اخیراً نسبتاً قوی بوده است. بنابراین، اگر بازده 10 ساله به زیر 4 درصد کاهش یابد، XAUUSD می تواند به سمت شمال حرکت کند. در مقابل، در صورتی که بازدهی 10 ساله به بالاتر از 4 درصد ادامه دهد، کاهش فشار نزولی برای این جفت دشوار است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به سمت 50  حرکت کرده و فقدان حرکت نزولی در XAUUSD را برجسته کرد. در جهت صعودی، مقاومت فوری برای این جفت در ناحیه 1950/1955 دلار واقع شده است، جایی که سطح فیبوناچی 23.6% اصلاحی روند صعودی بلندمدت و میانگین حرکتی ساده 20 روزه همسو هستند. بالاتر از آن منطقه، این جفت احتمالاً قبل از هدف قرار دادن 2000 دلار با مقاومت سختی در 1970 دلار میانگین 100 روزه و 1980 دلار سطح استاتیک روبرو خواهد شد.

با نگاهی به قیمت های پایین، 1920 دلار “سطح استاتیک” به عنوان حمایت کوتاه مدت دست نخورده باقی می ماند. هنگامی که XAUUSD به زیر این سطح می‌رسد، می‌تواند در مسیر با  1900 دلار سطح روانی، اصلاح 38.2 درصد فیبوناچی، میانگین 200 روزه و یا حمایت موقت در 1910 دلار “سطح استاتیک” مواجه شود.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به چشم‌اندازی متفاوت در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که میانگین هدف یک هفته‌ای آن کمی کمتر از 1950 دلار است. چشم انداز یک ماهه همچنان صعودی است و اکثر کارشناسان نظرسنجی افزایش قیمت طلا تا 2000 دلار را مشاهده کرده اند.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bulls-and-bears-in-tug-of-war-ahead-of-us-inflation-data-202308041348

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.