رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تورم برای تایید یا رد کف موقت

  • داده های مربوط به اشتغال در ایالات متحده به عنوان یک پرچم قرمز برای منافع سوداگرانه مطرح شد.
  • داده‌های تورم دو جانبه ممکن است از هفته آینده ارتباط خود را از دست بدهند.
  • EURUSD قبل از بسته شدن کندل هفتگی افزایش یافت، اما صعود اضافی هنوز مشکوک است.

دلار آمریکا برای سومین هفته متوالی پیشتاز خود را حفظ کرد و در نتیجه یورو/دلار به 1.0911 سقوط کرد که پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر است. دلار آمریکا از وضعیت نامطلوب بازار مرتبط با ارقام ملایم رشد و نشانه‌هایی از بازار کار فشرده ایالات متحده سود می‌برد. EURUSD در حال حاضر در حدود 1.1020 معامله می شود که پس از انتشار داده های استخدامی ایالات متحده، سرعت ریزش را کاهش داده است.

بازارهای مالی در بحبوحه نشانه هایی از کاهش تورم جهانی، هفته را با خوش بینی آغاز کردند. پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ایالات متحده “PCE” بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، 4.1 درصد در ماه ژوئن افزایش یافت، منطقه یورو گزارش داد که شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” جولای 0.1 درصد در ماه کاهش یافته است. در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده ژوئن “PPI” نسبت به سال قبل 3.4 درصد کاهش یافت.

رشد اقتصادی تحت نظر است

با این حال، پیشرفت اقتصادی همچنان عقب است. در واقع، بر اساس برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی “GDP” اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم 0.3 درصد رشد کرد،  PMI جهانی S&P به عنوان یک پرچم قرمز معرفی شد.بخش تولید اتحادیه اروپا در 42.7 تایید شد، در حالی که PMI خدمات به طور نزولی به 50.9 بازنگری شد، که به سختی در سطوح توسعه باقی ماند. علاوه بر این، خرده فروشی ژوئن 0.3٪ کاهش یافت.

در سراسر اروپا، تصویر کاملاً مشابه بود. PMI تولید ISM ایالات متحده در ماه ژوئیه به 46.4 رسید، در حالی که شاخص خدمات به 52.7 رسید که هر دو انتظارات بازار را از دست دادند.

بازار کار فشرده ایالات متحده

با این وجود، داده های اشتغال ایالات متحده تغییر دهنده بازی بود. JOLTS Job Opening تقریباً ثابت باقی ماند و در حدود 9.6 میلیون نفر در ژوئن بود، در حالی که نظرسنجی ADP نشان داد که بخش خصوصی 324 هزار شغل جدید در جولای اضافه کرد. کاهش مشاغل چالش برانگیز در همان ماه به 23.7 هزار کاهش یافت، در حالی که مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 28 جولای به 227 هزار رسید. علاوه بر این، طبق برآوردهای اولیه، بهره وری غیرکشاورزی سه ماهه دوم 3.7 درصد افزایش یافت در حالی که هزینه های نیروی کار واحد در همان سه ماهه افزایش یافت. 1.6 درصد

سرانجام، روز جمعه، این کشور گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی جولای “NFP” را منتشر کرد که خبرهای بد بیشتری را به همراه داشت. نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ مشارکت در 62.6 درصد باقی ماند. همچنین، ایالات متحده 187 هزار شغل جدید در ماه اضافه کرد. میانگین درآمد ساعتی 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. دلار آمریکا با انتشار این خبر کاهش یافت، اما کاهش شتاب چندانی نداشت. مشاغل اندک اضافه شده به این معنی است که این بخش اندکی سرد شده است و کاهش نرخ بیکاری نشان می دهد که این بخش همچنان محدود است. از این رو، فدرال رزرو می تواند سیاست انقباض پولی را حفظ کند.

آیا تورم الان واقعا مهم است؟

هفته آینده، سرمایه گذاران به دنبال به روز رسانی تورم خواهند بود. آلمان نسخه نهایی HICP جولای را منتشر خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده جولای “CPI” را در روز پنجشنبه و شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را برای همان ماه در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

بازارهای مالی پیش بینی می کنند که تورم ماهانه 0.2 درصد افزایش یابد در حالی که رشد 3.3 درصدی را در سال پیش بینی می کنند. در نهایت، CPI اصلی سالانه ثابت در 4.8٪ پیش بینی شده است.

این کشور هفته را با رونمایی از برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان آگوست به پایان می رساند.

در حالی که سطوح تورم در سراسر جهان بالاتر از سطح آسایش بانک‌های مرکزی باقی می‌ماند، اما با رکوردهای مشاهده شده در اواسط سال 2022 فاصله زیادی دارد و مهم‌تر از آن در مسیر نزولی قرار دارد. مگر اینکه فشارهای قیمتی افزایش یابد و برای بیش از دو ماه متوالی، CPIها دیگر یک نگرانی بزرگ نیستند. با این حال، اشتغال در حال تبدیل شدن به یک مسئله است. فدرال رزرو به دنبال بازار کار متعادل تری است و ما آن را نمی بینیم.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت EURUSD نشان می دهد که این جفت دقیقا بالاتر از سطح بحرانی فیبوناچی، یعنی 61.8% اصلاحی از 1.0833/1.0975 در 1.1002 قرار دارد. در همان زمان، این جفت به شدت از میانگین حرکت ساده 20 روزه صعودی “SMA” جهش می کند و پیشروی خود را به بالای میانگین 100 روزه افزایش می دهد. علاوه بر این، شاخص‌های تکنیکال شیب نزولی خود را از دست داده‌اند و در اطراف خطوط میانی خود صاف شده‌اند، که نشان‌دهنده کاهش علاقه فروشندگان است، اگرچه برای تأیید یک کف موقت کافی نیست.

برای روزهای آینده، نمودار روزانه نشان می دهد که احتمال افزایش صعودی وجود دارد. این جفت ارز از میانگین 100 روزه صعودی جهش کرد، در حالی که میانگین 200 روزه در پایین تر از آن قرار دارد. در این میان، شاخص های تکنیکال بالاتر رفته اند، به طوری که شاخص RSI از خط وسط خود به قلمرو مثبت عبور می کند، در حالی که شاخص Momentum زیر خط 100 خود باقی می ماند.

یک سطح مقاومت فوری در 1.1050 قرار دارد، در حالی که یک سطح مرتبط تر در 1.1104 قرار دارد، یعنی 38.2% اصلاحی روند فوق. افزایش قیمت فراتر از آن باید EURUSD را در مسیر صعودی قرار دهد. در مقابل، یک ریزش از 1.1000 می تواند منجر به سقوط این جفت به سمت منطقه 1.0910 در مسیر منطقه قیمتی 1.0830 شود.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که فروشنده ها می‌توانند در کوتاه‌مدت کنترل خود را حفظ کنند، زیرا 75 درصد از کارشناسان نظرسنجی در چشم‌انداز هفتگی، با میانگین هدف 1.0944، نزولی هستند. از سوی دیگر، خریدارها بر بازدیدهای ماهانه و فصلی تسلط دارند، خریداران در نمای یک ماهه 37 درصد و در سه ماهه 42 درصد هستند. با این حال، میانگین اهداف در منطقه قیمت 1.10 سقوط می کند، که نشان می دهد فروشنده ها متقاعد نشده اند.

نظرسنجی احساسی EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-inflation-to-confirm-or-deny-an-interim-bottom-202308041431

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.