رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD منتظر هست، ترس کاهش رشد اقتصادی چین نزدیک می شود

  • قیمت طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.
  • تشدید نگرانی ها در مورد ثبات اقتصادی چین همچنان بر XAUUSD تاثیر می گذارد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت برای این جفت نشان می دهد که سوگیری نزولی دست نخورده باقی می ماند.

قیمت طلا نتوانست نسبت به اندازه رشد روز جمعه گذشته رشد کند و هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. انتشار داده‌های ناامیدکننده از چین در نیمه اول هفته، XAUUSD را به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً یک ماه گذشته رساند و این جفت ارز علیرغم داده‌های تورمی ضعیف‌تر از انتظار از ایالات متحده، برای به دست آوردن مجدد قدرت تلاش کرد. در هفته آینده، سرمایه‌گذاران به داده‌های خرده‌فروشی چین و ایالات متحده قبل از جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ماه جولای توجه زیادی خواهند داشت.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

اظهارات هوکیستی میشل بومن، عضو فدرال رزرو باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد و باعث شد قیمت طلا در روز دوشنبه به سمت جنوب حرکت کند. بومن گفت که احتمالاً برای کاهش تورم به هدف، به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز خواهد بود و خاطرنشان کرد که بازار کار ایالات متحده همچنان ضعیف است. به دنبال کاهش شدیدی که در روز جمعه پس از داده های بازار کار مختلط مشاهده شد، بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در روز دوشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت و به بالای 4 درصد بازگشت.

اوایل روز سه‌شنبه، داده‌های چین نشان داد که مازاد معاملاتی این کشور از 70.6 میلیارد دلار در ژوئن به 80.6 میلیارد دلار در جولای افزایش یافته است. با توجه به نکته نگران کننده، صادرات و واردات به ترتیب 14.5 درصد و 12.4 درصد به صورت سالانه کاهش یافته است. این ارقام نگرانی ها را نسبت به کاهش رشد اقتصاد چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان، زنده کرد و XAUUSD برای دومین روز متوالی در محدوده منفی بسته شد. پاتریک هارکر رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا بعداً در سشن آمریکا گفت که سیاست گذاران احتمالاً سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز خواهند کرد و استدلال کرد که ممکن است به نقطه ای رسیده باشند که می توانند صبور باشند و نرخ را ثابت نگه دارند. این اظهارات باعث کاهش بازدهی ایالات متحده شد و به قیمت طلا کمک کرد تا زیان های خود را محدود کند.

داده های اداره ملی آمار چین در روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده در چین در ماه جولای به صورت سالانه 0.3 درصد کاهش یافته است. با این آمار که فعالیت ضعیف مصرف کننده را برجسته می کند، XAUUSD به کاهش در اواسط هفته ادامه داد و برای اولین بار در نزدیک به یک ماه به زیر 1920 دلار سقوط کرد.

علاوه بر داده های غیر الهام بخش چین، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه لایحه ای را برای محدود کردن سرمایه گذاری های ایالات متحده در برخی از نهادهای چینی امضا کرد. در پاسخ، امیدواریم طرف آمریکایی به قوانین اقتصاد بازار و اصل رقابت منصفانه احترام بگذارد، از ایجاد مانع مصنوعی در مبادلات و همکاری های اقتصادی و معاملاتی جهانی و همچنین ایجاد موانع برای بهبود رشد اقتصادی جهان خودداری کند. سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت.

در روز پنجشنبه، داده های اداره آمار کار ایالات متحده نشان داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” اندازه گیری می شود، از 3 درصد در ژوئن به 3.2 درصد در ماه جولای به 3.2 درصد افزایش یافت. این آمار اندکی کمتر از پیش‌بینی بازار 3.3 درصدی بود. به طور ماهانه، CPI و Core CPI – که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را کاهش می دهد – هر دو 0.2٪ افزایش یافتند که مطابق با آمارهای ژوئن و برآوردهای تحلیلگران است. واکنش اولیه بازار باعث شد که دلار آمریکا قدرت خود را از دست بدهد. به نوبه خود، XAUUSD به شدت بهبود یافت و برای مدت کوتاهی به بالای 1930 دلار رسید. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در مورد داده‌های تورم اظهار داشت که برای حمایت از ثابت ماندن نرخ‌های نگهداری باید “مسیری تورم کاملاً نزولی” ببیند. بازده اوراق قرضه 10 ساله T در پی این اظهارات توانست بالای 4 درصد تثبیت شود. اجازه نداد قیمت طلا افزایش مجدد خود را گسترش دهد.

پیش از تعطیلات آخر هفته، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت تولید کننده “PPI” برای تقاضای نهایی در ایالات متحده 0.8 درصد به صورت سالانه در ماه ژوئیه افزایش یافته است که نسبت به رشد 0.1 درصدی ثبت شده در ژوئن به شدت افزایش یافته است. این رقم کمی بالاتر از انتظار بازار 0.7 درصد بود که به دلار کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند و بازگشت قیمت طلا را دشوار کند.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

داده‌های خرده‌فروشی از چین و ایالات متحده در روز سه‌شنبه به دقت بررسی خواهد شد. با توجه به واکنش این هفته به انتشار داده‌های ناامیدکننده از چین، انتظار کاهش قیمت طلا در صورت یک غافلگیری نزولی منطقی است.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه سیاستگذاری ماه ژوئیه را منتشر خواهد کرد که در آن بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفت نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد. پس از آن تصمیم، داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی جولای و CPI نتوانست قیمت بازار چشم انداز نرخ فدرال رزرو را به طرز قابل توجهی تغییر دهد. طبق گزارش CME Group FedWatch Tool، بازارها همچنان با احتمال کمی بالاتر از 20 درصد از فدرال رزرو یک بار دیگر در سال 2023 نرخ سیاستی را افزایش می دهند. البته اگر در جلسات FOMC ژوئیه،  آنها یک سورپرایز قابل توجهی را ارائه دهند.

در غیاب انتشار داده های سطح بالا در نیمه دوم هفته، داده های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری وزارت کار ایالات متحده می تواند واکنش کوتاه مدتی را در XAUUSD ایجاد کند. در هفته منتهی به 5 آگوست، تعداد درخواست‌ها برای دریافت مزایای بیکاری با 21000 افزایش به 248000 مورد رسید. افزایش مشابه می تواند شرایط را در بازار کار ایالات متحده برجسته کند و بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد.

در حالی که 40 روز دیگر تا جلسه بعدی فدرال رزرو باقی مانده است، بازیگران بازار نظرات سیاست گذاران را برای تایید یا رد احتمال افزایش مجدد نرخ در سال جاری بررسی خواهند کرد. اگر بازدهی اوراق 10 ساله ایالات متحده به دلیل اظهار نظرهای مختلف به زیر 4 درصد کاهش یابد و نتواند آن سطح را بازیابی کند، قیمت طلا می تواند افزایش یابد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت XAUUSD به یک سوگیری نزولی اشاره می کند. شاخص RSI در نمودار روزانه زیر 50 باقی می ماند و این جفت از میانگین حرکت ساده 20 روزه و 50 روزه “SMA” فاصله می گیرد.

در جهت نزولی، 1900 دلار “سطح روانی، اصلاح فیبوناچی 38.2%، میانگین 200 روزه” به عنوان حمایت بحرانی همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه کمتر از این سطح می تواند فشار تکنیکال فروش را افزایش دهد و راه را برای کاهش طولانی مدت به سمت 1880 دلار “سطح ثابت” و 1850 دلار “فیبوناچی 50% اصلاحی” هموار کند.

با نگاه به شمال، مانع اول در 1940 دلار “میانگین 50 روزه” قبل از منطقه 1950 دلار / 1955 دلار قرار دارد، جایی که فیبوناچی اصلاحی 23.6% و میانگین 20 روزه مقاومت قوی در 1970 دلار “میانگین 100 روزه” تشکیل می دهند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

تعدادی از کارشناسان در نظرسنجی FXStreet انتظار دارند که قیمت طلا در یک دیدگاه یک ماهه به 2000 دلار افزایش یابد. میانگین هدف یک هفته ای به 1911 دلار می رسد.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-closes-in-on-key-support-on-china-slowdown-fears-202308111314

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.