رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

داده های شغلی و تورم در ایالات متحده می تواند XAUUSD را افزایش دهد

  • طلا علیرغم تقویت دلار قرار است به افزایش هفتگی دست یابد.
  • پاول، رئیس فدرال رزرو مجدداً تأکید کرد که FOMC آماده است در صورت لزوم، افزایش بیشتری داشته باشد.
  • XAUUSD با چشم اندازهای متفاوتی روبرو است.

قیمت طلا در آستانه رسیدن به اولین اوج هفتگی خود در یک ماه گذشته بود. با این حال، پس از سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو، شروع به کاهش کرد و دستاوردهای قابل توجهی را از بین برد و نشان دهنده یک سوگیری نزولی غالب بود. روایت اساسی در حال حاضر به نفع دلار آمریکا است، که می تواند به محدود کردن هرگونه اصلاح احتمالی در XAUUSD ادامه دهد.

پاول به حرکت طلا پایان می دهد

فعالان بازار مشتاقانه منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در طول هفته بودند. با این حال، اظهارات او اطلاعات کمی جدید ارائه کرد و آمادگی فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ ها در صورت صلاحدید را تکرار کرد. پاول همچنین توجه بانک مرکزی به نشانه‌هایی را که نشان می‌دهد اقتصاد آنطور که انتظار می‌رفت سرد نمی‌شود، اذعان کرد. وی در پایان اظهار داشت که فدرال رزرو در تصمیم گیری برای تشدید بیشتر سیاست ها یا حفظ نرخ فعلی و منتظر اطلاعات جدید هست که با احتیاط عمل خواهد کرد.

دلار آمریکا ابتدا تضعیف شد اما با تغییر بازار از ژوئن به ژوئیه 2024، یعنی زمان اولین کاهش نرخ توسط فدرال رزرو، مسیر خود را معکوس کرد. DXY به بالاترین سطح ماهانه بالای 104.00 صعود کرد و بازدهی خزانه داری ایالات متحده روند صعودی خود را از سر گرفت.

در مورد داده های اقتصادی، گزارش های کلیدی در طول هفته، ارقام شاخص جهانی مدیران خرید “PMI” بود. این اعداد عمدتاً به جز ژاپن کمتر از حد انتظار بودند. ارقام ضعیف‌تر از حد انتظار PMI به بدتر شدن احساسات ریسک در سراسر جهان کمک کرد، روند صعودی بازده اوراق قرضه دولتی را محدود کرد و به اصلاح XAUUSD کمک کرد.

S&P Global PMI ایالات متحده نشان داد که “رشد فعالیت های معاملاتی در ماه آگوست به رکود نزدیک شده است” و همانطور که کریس توضیح می دهد “شتاب رشد ناشی از بخش خدمات در سه ماهه دوم کاهش یافته است و با کاهش بیشتر تولید کارخانه همراه شده است.” ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market Intelligence.

یک دلار ثابت و بازدهی بالاتر

طلا از دو جبهه مرتبط با چالش هایی مواجه است. یکی تاثیر بازدهی بالاتر خزانه داری است. از آنجایی که داده های ایالات متحده اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد، امکان افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان باز است. حتی اگر افزایش نرخ قریب‌الوقوع نباشد، انتظار یک دوره طولانی قبل از کاهش نرخ‌ها به حفظ بازدهی ایالات متحده در بالاترین سطح چند ساله کمک می‌کند که بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، ریسک گریزی لزوماً به چشم انداز مثبت طلا تبدیل نمی شود. در روزهای اخیر، ترکیبی از کاهش قیمت سهام و بازدهی بالاتر ایالات متحده منجر به کاهش شدید XAUUSD شده است. به طور معمول، ریسک گریزی منجر به افزایش تقاضا برای دارایی های امن، از جمله اوراق قرضه خزانه داری می شود. با این حال، رویدادهای اخیر ریسک گریزی با افزایش اوراق قرضه همراه نبوده است. کاهش بازدهی آمریکا و اصلاح دلار آمریکا می تواند قیمت XAUUSD را افزایش دهد.

هفته آینده: از بانک های مرکزی تا آمار تورم و اشتغال

پس از شنیدن از بانک‌های مرکزی، داده‌های اقتصادی هفته آینده، به ویژه ارقام تورم و اعداد بازار کار ایالات متحده، در مرکز توجه قرار خواهند گرفت. همچنین گزارش های مرتبط دیگری نیز ارائه خواهد شد.

در ایالات متحده، در روز سه شنبه، گزارش JOLTS Job Openings می تواند شگفتی هایی را به همراه داشته باشد و مجموعه ای از داده های بازار کار را آغاز کند که در روز چهارشنبه با گزارش اشتغال خصوصی ADP ادامه دارد. علاوه بر این، در روز چهارشنبه، ایالات متحده آملر جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم منتشر خواهد کرد. پنج شنبه داده های هفتگی مطالبات بیکاری و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی اصلی “Core PCE”، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو را به همراه خواهد داشت. جمعه با انتشار گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده، از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، روز حساسی خواهد بود.

هفته شلوغی با داده های اقتصادی قابل توجهی خواهد بود که احتمالاً باعث تحرکات شدید در بازارهای مالی از جمله فلزات می شود. اگر اعداد و ارقام به ضرورت انقباض بیشتر از سوی فدرال رزرو اشاره کنند، دلار آمریکا می تواند به شدت افزایش یابد و بر فلز زرد تاثیر بگذارد. برعکس، اگر اعداد و ارقام همچنان ضعف اقتصادی و کاهش تورم را نشان دهند، طلا می تواند شتاب بیشتری پیدا کند.

فعالان بازار همچنین داده‌های چین و اقدامات محرک احتمالی را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت. عملکرد بازارهای سهام نیز بسیار مهم خواهد بود. وال استریت دومین افت متوالی خود را تجربه کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

طلا بالاتر از سطح 1885 دلار نگه داشته شد و به سمت بالا برگشته. با این حال، در نزدیکی 1925 دلار با مقاومت مواجه شده و حرکت نزولی خود را از سر گرفته. حرکات قیمت نشان می دهد که سوگیری به سمت نزولی متمایل می شود. نمودار هفتگی نشان می دهد که قیمت ها بسیار کمتر از میانگین حرکتی نزولی 20-SMA هستند. بسته شدن کندلهای هفتگی بالای 1935 دلار می تواند فروشنده ها را کاهش دهد، در حالی که فراتر از 1950 دلار می تواند چشم انداز کوتاه مدت را تغییر دهد.

خطرات نزولی همچنان بر قیمت مسلط هستند. اگر طلا به زیر سطح 1885 دلار برسد، احتمالاً راه را برای ری تست میانگین های 50 هفته ای و 100 هفته ای که در محدوده 1850 دلار هستند، هموار می کند.

نمودار روزانه نشان می دهد که اصلاح صعودی بیش از 1920 دلار تمام شده زیرا قیمت از سوی میانگین 20 روزه رد شد و برگشته. در صورتی که XAUUSD آن سطح را پس بگیرد، احتمالاً می‌تواند خط روند نزولی را در حدود 1945 دلار تست کند.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا بالاتر خواهد رفت و بسیاری از آنها انتظار دارند قیمت‌ها در چشم‌انداز فصلی از 2000 دلار فراتر رود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها در هفته‌های آینده با میانگین قیمت ۱۹۸۰ دلار در یک ماه آینده افزایش یابد.

august26thgold 3 august26thgold 3

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-us-jobs-and-inflation-data-could-boost-xau-usd-202308251535

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.