رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

1950 دلار مانع از افزایش روند صعودی می شود

  • قیمت طلا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا بازار کار آمریکا نرم‌تر شد و شرط‌بندی‌ها روی تصمیمات فدرال‌رزرو را به خود جلب کرد.
  • XAUUSD پس از تایید 1950 دلار به عنوان حمایت، می تواند شتاب صعودی را به دست آورد.
  • سرمایه گذاران هفته آینده اطلاعات چین و بازده اوراق قرضه جهانی را زیر نظر خواهند داشت.

قیمت طلا به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته و بالای 1950 دلار رسید و برای دومین هفته متوالی بیش از یک درصد افزایش یافت. فلز زرد پس از انتشار اطلاعات ناامیدکننده مربوط به اشتغال از ایالات متحده، از کاهش بازدهی ایالات متحده سود برد. در غیاب انتشار داده های سطح بالا، موقعیت تکنیکال و عملکرد در بازده اوراق قرضه جهانی می تواند اقدام XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

وزارت دارایی چین در اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که با هدف «نشاط بخشیدن به بازار سرمایه و افزایش اعتماد سرمایه گذاران»، حق تمبر معاملات سهام به نصف کاهش می یابد و به 0.1 درصد می رسد. این پیشرفت به بهبود روحیه ریسک در ابتدای هفته کمک کرد و باعث شد دلار آمریکا بر اساس سودهای هفته قبل رشد کند و به XAUUSD اجازه داد تا سودهای روزانه متوسطی را ثبت کنند.

انتشار داده‌های ناامیدکننده از ایالات متحده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باعث شد که سرمایه‌گذاران شرط‌بندی خود را بر روی احتمال ثابت ماندن نرخ سیاستی فدرال رزرو برای بقیه سال 2023 افزایش دهند. این باعث کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شد.

اداره آمار کار ایالات متحده روز سه شنبه گزارش داد که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ژوئیه از 9.16 میلیون “از 9.58 میلیون” در ژوئن به 8.82 میلیون کاهش یافته است. روز چهارشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده اعلام کرد که رشد سالانه تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم را از 2.4 درصد در برآورد اولیه به 2.1 درصد کاهش داده است. همچنین در روز چهارشنبه، گزارش ماهانه منتشر شده توسط ADP نشان داد که اشتغال در بخش خصوصی در ماه اوت 177000 نفر افزایش یافته است که کمتر از انتظار بازار برای افزایش 195000 نفری است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در نیمه اول هفته نزدیک به 3 درصد کاهش یافت و شاخص دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید که نشان دهنده تأثیر منفی بر ارزش دلار است. در نتیجه، XAUUSD شتاب صعودی را جمع آوری کرد و برای اولین بار در یک ماه گذشته به بالای 1940 دلار صعود کرد.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” اندازه گیری می شود، از 3 درصد در ژوئن به 3.3 درصد به صورت سالانه در جولای افزایش یافت. شاخص قیمت سالانه Core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، در مدت مشابه در مقایسه با افزایش 4.1 درصدی ثبت شده در ژوئن، 4.2 درصد افزایش یافت. در همین حال، تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 26 آگوست به 228000 نفر کاهش یافت که کمتر از 232000 در هفته قبل بود.

اگرچه دلار بخش بزرگی از زیان هفتگی خود را در روز پنجشنبه حذف کرد، قیمت طلا نسبتاً ثابت ماند. در اوایل روز، سرمایه گذاران بدون تغییر در نرخ های کلیدی بانک مرکزی اروپا “ECB” در سپتامبر شروع به قیمت گذاری کردند، پس از اینکه یوروستات اعلام کرد که شاخص هماهنگ اصلی قیمت های مصرف کننده “HICP” همانطور که انتظار می رفت در ماه اوت 5.3 درصد افزایش یافت. در نتیجه، XAUEUR به شدت افزایش یافت، که نشان می‌دهد طلا بخشی از جریان خروجی سرمایه از یورو را تصاحب کرد و توانست در برابر دلار انعطاف‌پذیر بماند.

مجموعه دیگری از داده های بی انگیزه مربوط به اشتغال از ایالات متحده به افزایش قیمت طلا در روز جمعه به بالای 1950 دلار کمک کرد. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه اوت 187000 افزایش یافت. اگرچه این رقم از انتظار بازار 170,000 فراتر رفت، اما افزایش 187,000 جولای با 30,000 کاهش به 157,000 رسید. علاوه بر این، نرخ بیکاری در میان افزایش 0.2 درصدی نرخ مشارکت نیروی کار به 3.8 درصد افزایش یافت و تورم دستمزد سالانه از 4.4 درصد به 4.3 درصد کاهش یافت. با کاهش بازده 10 ساله ایالات متحده با واکنش فوری به انبار مشاغل در ماه اوت، XAUUSD افزایش یافت. افزایش سود در پایان هفته باعث شد که این جفت ارز بعداً در سشن آمریکا عقب نشینی کند، اما XAUUSD دومین هفته متوالی را در محدوده مثبت به پایان رساند.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات روز کارگر تعطیل خواهند بود. روز چهارشنبه، ISM گزارش PMI خدمات را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود که PMI سرفصل در ماه آگوست از 52.7 در ماه جولای به 52.3 کاهش یابد. اگر این داده به زیر 50 نرسد و انقباض غیرمنتظره ای را در فعالیت اقتصادی بخش خدمات نشان دهد، بعید است که بر روی شرط بندی فدرال رزرو تأثیر بگذارد. با این حال، سرمایه‌گذاران می‌توانند به مولفه تورم – شاخص قیمت‌های پرداختی – واکنش نشان دهند. افزایش قابل توجه این شاخص می تواند موجب تقویت دلار آمریکا شود، زیرا نشان دهنده شتاب در تورم ورودی این بخش است.

در نیمه دوم هفته، داده های تراز تجاری چین از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد. وخامت بیشتر در صادرات چین می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد زیرا این کشور بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است. علاوه بر این، داده های شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” از چین، که در روز شنبه منتشر می شود، می تواند واکنشی در XAUUSD در افتتاحیه هفتگی روز دوشنبه ایجاد کند. بر اساس سالانه، شاخص بهای مصرف کننده در ماه جولای 0.3 درصد کاهش یافت. اگر این داده ها حاکی از کاهش تورم مداوم در ماه اوت نیز باشد، سرمایه گذاران می توانند آن را نشانه ای از تضعیف فعالیت مصرف کننده بدانند و به دلیل بدتر شدن چشم انداز تقاضا از طلا دور بمانند.

بانک مرکزی استرالیا و بانک کانادا تصمیمات نرخ بهره را هفته آینده اعلام خواهند کرد. اگرچه بعید است که این رویدادها تأثیر مستقیم یا فوری بر عملکرد XAUUSD داشته باشند، تغییرات در بازده اوراق قرضه جهانی می تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. اگر هر دوی این بانک‌ها نرخ‌های سیاستی خود را ثابت نگه دارند و نگرانی‌های خود را در مورد چشم‌انداز اقتصادی ابراز کنند، یک عقب‌نشینی کلی در بازدهی جهانی می‌تواند به XAUUSD کمک کند تا جایگاه محکمی داشته باشند. با توجه به این نکته، در صورتی که بازدهی 10 ساله آمریکا به زیر سطح 4 درصد برسد و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، این جفت می تواند روند صعودی خود را افزایش دهد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به 60 افزایش یافت که نشان می دهد XAUUSD قبل از اینکه از نظر تکنیکال به حالت بیش از حد خرید برود، فضای بیشتری در جهت صعودی دارد. علاوه بر این، این جفت سه روز آخر هفته را بالاتر از میانگین حرکت ساده 50 روزه “SMA” بسته است که شیب صعودی در چشم انداز کوتاه مدت را تایید می کند.

سد 1950 دلاری “SMA 100 روزه، اصلاح فیبوناچی 23.6% آخرین روند صعودی” به عنوان یک سطح محوری کلیدی برای XAUUSD همسو می شود. اگر این جفت موفق شود بالاتر از آن سطح تثبیت شود، 1980 دلار “سطح ثابت” می تواند به عنوان هدف صعودی بعدی قبل از 2000 دلار “سطح روانی” تعیین شود.

از جنبه منفی، میانگین 50 روزه به عنوان حمایت داینامیک در حدود 1930 دلار جلوتر از 1920 دلار “SMA 20 روزه، میانگین 200 روزه” عمل می کند. بسته شدن کندلهای روزانه پایین تر از آن می تواند فروشندگان تکنیکال را به خود جذب کند و باعث شود تا قیمت پایین تر به 1900 دلار “سطح روانی” برسد.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-1-950-stands-in-the-way-of-an-extended-uptrend-202309011433

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.