رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار با قدرت سطح 1900 دلار را حفظ کرده

 

  • جهت برای طلا همچنان به سمت نزول متمایل می‌شوند، اما بازگشت از 1900 دلار امیدی برای خریدارها ایجاد می‌کند.
  • داده های ایالات متحده همچنان نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده انعطاف پذیر است و از دلار حمایت می کند.
  • صعود مجدد XAUUSD می تواند تا 1950 دلار افزایش یابد. سطوح بالاتر به دلار ضعیف تری نیاز دارد.

طلا این هفته منطقه 1900 دلاری را تحت تأثیر آخرین گزارش های اقتصادی ایالات متحده تست کرد، اما توانست در بالاتر از سطح خود باقی بماند و دوباره رشد کرد و نزول های هفتگی را پاک کرد و به منطقه 1930 دلار رسید. سوگیری کلی همچنان به سمت نزول متمایل می‌شود و دلار قدرتمند آمریکا بر فلز زرد فشار می‌آورد. تمرکز هفته آینده روی بانک های مرکزی، از جمله تصمیم فدرال رزرو است. با این حال، تغییرات زیادی انتظار نمی رود، و دینامیک بازار ممکن است بدون تغییر باقی بماند، که برای طلا نامطلوب است.

آنچه طلا باید تقویت کند، تغییر در روایت بازار است. سناریوی فعلی، که در آن اقتصاد ایالات متحده عملکرد بهتری دارد، این انتظار را تضمین می کند که فدرال رزرو بتواند نرخ های بهره را در سطوح فعلی “یا حتی بالاتر از آن در صورت ادامه بازگشت تورم”برای مدت طولانی حفظ کند. تا زمانی که این سناریو تغییر نکند، هر گونه صعود در XAUUSD از دیدگاه فاندامنتال ناپایدار تلقی می شود.

اقتصاد مقاومتی ایالات متحده و آخرین افزایش نرخ ECB

روز چهارشنبه اعلام شد که شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا “CPI” مطابق با انتظارات، در ماه اوت 0.6 درصد افزایش یافت. نرخ سالانه نیز از 3.2 درصد در ژوئیه به 3.6 درصد افزایش یافته است. خبر خوب کاهش نرخ اصلی سالانه بود که از 4.7 درصد به 4.3 درصد کاهش یافت. روز بعد، داده ها نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” بیش از حد انتظار بازگشته است و از 0.8 درصد به نرخ سالانه 1.6 درصد رسیده است. تورم اصلی PPI کاهش مورد انتظار را نشان داد و از 2.4 درصد به 2.2 درصد کاهش یافت.

داده های ایالات متحده نشان می دهد که اقتصاد در حال حاضر به سمت نزولی سخت یا نرم پیش نمی رود. بازار کار در حال نرم شدن است اما به دور از اشاره به رکود. در صورتی که سیاستگذاران تصمیم به انجام این کار داشته باشند، زمینه اقتصادی امکان افزایش بیشتر نرخ از سوی فدرال رزرو را فراهم می کند. داده‌های تورم این هفته نشان داد که نیازی فوری به اقدامات بیشتر نیست، اما این برای حذف سوگیری خریدارها کافی نیست.

طلا با تصمیم بانک مرکزی اروپا صعودی را تجربه کرد. علیرغم افزایش 25 واحدی نرخ‌ها به بالاترین سطح، سیگنال‌هایی که نشان می‌دهد احتمالاً آخرین افزایش در چرخه انقباض فعلی است، اقدامات بازار را برانگیخت و بازدهی یورو و منطقه یورو را پایین‌تر آورد. این به نفع طلا بود و به آن کمک کرد تا سطوح بالای 1900 دلار را حفظ کند.

بازارهای سهام با حمایت از قدرت مداوم اقتصاد ایالات متحده و نشانه‌های ثبات از سوی چین بهبود یافتند. اگر لحن مثبتشان باقی بماند، می تواند با افزایش قیمت کالاها و تضعیف دلار آمریکا به طلا کمک بیشتری کند. با این حال، بازده اوراق قرضه دولتی باید ثابت بماند تا فلز زرد منفعت قابل توجهی داشته باشد.

تمرکز بر FOMC خواهد بود

تمرکز هفته آینده بر بانک های مرکزی و PMI ها خواهد بود. بانک ژاپن، بانک انگلستان، بانک ملی سوئیس و فدرال رزرو نشست های سیاست پولی خواهند داشت.

رویداد کلیدی تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود. تمرکز بر این است که بانک مرکزی نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اگر نتیجه این جلسه متفاوت باشد، شگفتی بزرگی خواهد بود. با توجه به اینکه اقتصاد هنوز قوی است، اما نشانه هایی از نرم شدن در بازار کار و تورم کاهش یافته است “علیرغم شاخص CPI در ماه اوت”، نیازی به شوک زدن به بازارها نیست.

فعالان بازار از نزدیک لحن بیانیه فدرال رزرو و نظرات جروم پاول رئیس جمهور را تماشا خواهند کرد. بانک مرکزی احتمالاً لحن مناقشه‌آمیز خود را حفظ خواهد کرد و درها را برای اقدامات بیشتر در صورت نیاز باز نگه می دارد و به زودی نشانه ای از کاهش نرخ بهره نخواهد داد. چنین سناریویی می‌تواند جلسه FOMC را به یک رویداد غیرواقعی با تأثیر محدود تبدیل کند.

اگر فدرال‌رزرو لحن خود را، حتی به‌طور متوسط، یا با مناقشه‌کم تر یا نرم تر متمایل کند، و سایر بانک‌های مرکزی نیز همین کار را انجام دهند، بازده اوراق قرضه دولتی به شدت کاهش می‌یابد و افزایش خوبی را برای XAUUSD ارائه می‌کند. بزرگترین امید برای خریدارهای طلا در هفته آینده در اقدامات بانک های مرکزی نهفته است.

مهم‌ترین گزارش در مورد داده‌های اقتصادی، PMI اولیه جهانی است که در روز جمعه منتشر می‌شود و اولین نگاهی از فعالیت اقتصادی در ماه سپتامبر را ارائه می‌کند. اعداد مثبت می توانند به بهبود حال و هوای بازار کمک کنند و به طور متوسط از طلا حمایت کنند. یک غافلگیری منفی از PMI می تواند آن را حتی بیشتر تقویت کند، زیرا احتمالاً منجر به افزایش قیمت اوراق می شود.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

چشم انداز کوتاه مدت طلا همچنان نامشخص است. در حالی که اصلاح روز جمعه مقداری از فشار نزولی را کاهش داد، طلا همچنان پایین تر از میانگین 20 هفته ای “SMA” است، اگرچه توانسته است بالای 1900 دلار باقی بماند. اگر افزایش قیمت ادامه یابد، XAUUSD با قدرت می تواند به سمت منطقه 1950 دلاری برسد که مانعی قوی است.

بسته شدن کندل هفتگی بالای 1950 دلار نشان دهنده یک تحول مثبت برای صعودی بیشتر است. در مقابل، افت به زیر 1910 دلار نشان دهنده ضعف بیشتر است که تا سطح 1880 دلار ادامه میابد. شکستن زیر این سطح می تواند منطقه 1860 دلاری را هدف قرار دهد.

حرکت صعودی روز جمعه هفته پیش می تواند در کوتاه مدت ادامه داشته باشد و اگر طلا به بالای 1950 دلار برسد، تشدید خواهد شد. از سوی دیگر، منطقه 1900 دلاری همچنان یک آستانه مهم است و یک شکست نزولی می‌تواند منجر به تست پایین‌ترین سطح آگوست در 1885 شود.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

بر اساس نظرسنجی FXStreet Forecast، اکثر کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا افزایش می یابد. میانگین قیمت برای هفته آینده 1935 دلار پیش بینی شده است، در حالی که انتظار می رود میانگین قیمت برای یک ماه آینده به 1957 دلار برسد. میانگین قیمت برای سه ماهه 1975 دلار برآورد شده است. با این حال، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طلا طی سه ماه به زیر 1900 دلار معامله می‌شود.

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-strong-dollar-keeps-1-900-in-focus-202309151545

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.