رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

نشانه هایی از فرسودگی در XAUUSD در آستانه رویدادهای کلیدی اقتصاد کلان

  • طلا تلاش کرد تا بر اساس رشدهای اخیر افزایش یابد و هفته متوالی را با تغییرات اندکی به پایان رساند.
  • چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که ممکن است قبل از صعود بعدی یک اصلاح نزولی وجود داشته باشد.
  • نشست سیاست فدرال رزرو و انتشار داده های سطح بالا از ایالات متحده می تواند بر تحرکات XAUUSD در هفته آینده تأثیر بگذارد.

طلا با مقاومت نزدیک به 2000 دلار مواجه شد اما در این هفته کار سختی برای یافتن جهت خود نداشت. نشست سیاست پولی فدرال رزرو و داده‌های مشاغل اکتبر از ایالات متحده می‌تواند باعث حرکت XAUUSD در هفته آینده شود و به دلایل جغرافیایی عقب نشینی کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

طلا پس از رسیدن به فاصله نزدیک 2000 دلاری در روز جمعه، برای شروع هفته، اصلاح نزولی را انجام داد. اخبار مربوط به تأخیر اسرائیل در حمله زمینی برای منتظر ماندن نیروهای آمریکایی بیشتر به منطقه و آزادی حماس دو گروگان اسرائیلی به بهبود وضعیت بازار در اوایل روز سه‌شنبه کمک کرد و کار را برای XAUUSD دشوار کرد تا حرکت صعودی را افزایش دهد.

در همین حال، داده‌های ایالات متحده نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی در اوایل اکتبر با سرعت کمی سریع‌تر از سپتامبر به رشد خود ادامه دادند و S&P Global Composite PMI از 50.2 به 51 رسید. PMI ساخت و ساز از 49.8 در همان دوره به 50 بازگشت، در حالی که PMI خدمات از 50.1 به 50.9 افزایش یافت. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence، در اظهار نظر در مورد یافته های این نظرسنجی، “امیدها به یک فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده با بهبود وضعیت مشاهده شده در اکتبر تشویق خواهد شد.” به خصوص در مقایسه با منطقه یورو و انگلیس، دلار آمریکا “USD” شروع به برتری از رقبای خود کرد و اجازه نداد طلا به سمت بالا حرکت کند.

اگرچه USD قدرت خود را در اواسط هفته حفظ کرد، XAUUSD توانست قدرت خود را بازیابد. افزایش شدیدی که در جفت‌های XAUEUR و XAUGBP مشاهده شد نشان داد که طلا قادر به جذب سرمایه خروجی از یورو و پوند است. علاوه بر این، تشدید مجدد تنش ها در خاورمیانه پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر روز چهارشنبه گفت که حملات هوایی را افزایش داده اند تا راه را برای تهاجم زمینی به منطقه غزه هموار کنند، به این فلز گرانبها اجازه داد تا از تقاضای پناهگاه امن بهره مند شوند.

دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا “BEA” روز پنجشنبه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده با نرخ سالانه 4.9 درصد در سه ماهه سوم رشد داشته است. این رقم به دنبال رشد 2.1 درصدی ثبت شده در سه ماهه دوم بود و بهتر از انتظار بازار 4.2 درصد بود. سایر داده ها از ایالات متحده نشان می دهد که سفارشات کالاهای بادوام در ماه سپتامبر 4.7 درصد افزایش یافته است، در حالی که مطالبات اولیه بیکاری هفتگی از 200000 به 210000 افزایش یافته است. انتشار داده‌های خوش‌بینانه از ایالات متحده از USD حمایت کرد، اما XAUUSD همچنان به رشد خود ادامه داد زیرا بازده 10 ساله ایالات متحده بیش از 2% کاهش یافت.

در غیاب انتشار داده های پر تاثیر، طلا در روز جمعه وارد مرحله تثبیت شد و تلاش کرد تا حرکتی تعیین کننده در هر دو جهت انجام دهد. BEA اعلام کرد که تورم که با تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی “PCE” اندازه‌گیری می‌شود، در ماه سپتامبر در سطح سالانه 3.4 درصد ثابت ماند. شاخص قیمت سالانه Core PCE، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای نرخ تورم، 3.7 درصد افزایش یافت. هر دوی این آمار ها با برآوردهای تحلیلگران مطابقت داشتند.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

شرکت NBS Manufacturing PMI و Non- Manufacturing PMI از چین برای انگیزه جدید در سشن آسیایی روز سه شنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. در اوایل ماه جاری، رشد خوش‌بینانه و داده‌های خرده‌فروشی از چین موجب تقویت طلا شد و اگر نظرسنجی‌های PMI نشان دهنده شتاب در گسترش فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی باشد، واکنش مشابهی را می‌توان مشاهده کرد. با این حال، پیش از تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، تأثیر داده های PMI بر ارزش طلا می تواند کوتاه مدت باقی بماند.

فدرال رزرو به طور گسترده پیش بینی می کند که نرخ بهره را در محدوده 5.25٪ -5.5٪ بدون تغییر باقی بگذارد. علیرغم گزارش های قابل توجه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، ابزار FedWatch گروه CME نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریباً 80 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو بدون تغییر در نرخ بهره در دسامبر نیز تصمیم می گیرد.

در صورتی که فدرال رزرو تایید کند که در سال جاری نیازی به انقباض بیشتر نخواهد بود، دلار ممکن است تحت فشار نزولی مجدد قرار گیرد و بازدهی ایالات متحده ممکن است به سمت جنوب حرکت کند. در این سناریو، XAUUSD می تواند شتاب صعودی را جمع آوری کند. از سوی دیگر، فدرال رزرو می‌تواند با استناد به اقتصاد قوی، در را برای یک افزایش نرخ دیگر در دسامبر باز بگذارد و XAUUSD را مجبور به اصلاح کند.

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل اکتبر را منتشر خواهد کرد. اگر فدرال رزرو لحن خنثی اتخاذ کند و توجه داشته باشد که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این سیاست در وضعیت فعلی خود به اندازه کافی محدودکننده است یا خیر، داده ها را ارزیابی می کند، ممکن است واکنش شدیدتر از حد معمول به داده های اشتغال رخ دهد. یکی دیگر از فهرست‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” که با قیمت 250000 یا بالاتر از آن چاپ می‌شود، می‌تواند باعث شود که سرمایه‌گذاران چشم‌انداز نرخ را دوباره ارزیابی کنند و شرط‌های متعصب فدرال‌رزرو را جذب کنند و باعث افزایش دوباره قیمت دلار شود. یک رقم ناامید کننده زیر 150000 می تواند شرایط را در بازار کار نشان دهد و به XAUUSD کمک کند تا جایگاه خود را حفظ کند.

فعالان بازار همچنان به عناوین مربوط به درگیری اسرائیل و حماس در هفته آینده توجه خواهند کرد. تنش زدایی از بحران می تواند در را برای اصلاح عمیق رو به پایین برای طلا باز کند، طلا که از زمان اعلام جنگ اسرائیل به حماس پس از حمله 7 اکتبر، بیش از 8 درصد افزایش یافته است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

طلا پس از صعود به 2000 دلار کاهش یافت که اهمیت این مقاومت را تایید می کند. در همین حال، شاخص RSI در نمودار روزانه به 70 صعود کرد، که نشان می‌دهد خریداران می‌توانند قبل از افزودن به موقعیت‌های خرید منتظر XAUUSD باشند تا یک اصلاح تکنیکال انجام دهند.

در جهت نزولی، 1960 دلار “فیبوناچی 23.6% از روند صعودی بلندمدت” به عنوان حمایت اول همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه زیر سطح این می‌تواند فروشندگان تکنیکال را جذب کند و در را برای یک سطح پایین‌تر به سمت 1935 دلار باز کند، جایی که میانگین 200 روزه “SMA” و 1925 دلار “SMA 100 روزه” قرار دارد.

2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” اولین مقاومت مهم برای XAUUSD است. هنگامی که این سطح به عنوان حمایت تأیید شد، 2020 دلار “سطح استاتیک” و 2040 دلار “سطح استاتیک” می توانند به عنوان اهداف صعودی بعدی تعیین شوند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-signs-of-exhaustion-in-xau-usd-ahead-of-key-macroeconomic-events-202310271257

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.