رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا فدرال رزرو می تواند ابهامات را از بین ببرد؟

  • بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را متوقف کرد و نسبت به رشد ابراز نگرانی کرد.
  • تقویم ایالات متحده تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را به همراه خواهد داشت.
  • EURUSD هنوز نمی تواند کف موقت را تأیید کند، خریدارها باید 1.0700 را دوباره تسخیر کنند.

جفت ارز EURUSD در هفته گذشته تلاش کرد تا بهبود خود را تمدید کند و در 1.0693 به اوج رسید، اما از جایگاه خود عقب نشینی کرد و هفته را با ریزش اندکی در حدود 1.0570 پایان داد. دلار شروع به حرکت کرد، زیرا تشدید نشدن درگیری اسرائیل و حماس باعث آرامش بازارهای مالی شد. به این امید که گروه فلسطینی گروگان های بیشتری را آزاد کند، تهاجم زمینی اسرائیل به نوار غزه به تأخیر افتاده است.

رشد نابرابر و تصمیمات بانک مرکزی

با این حال، بسیاری از اخبار دیگر وجود دارد که بر بازارهای مالی تأثیر می گذارد. یورو در روز سه‌شنبه سقوط کرد، زیرا گزارش‌های S&P Global نشان داد که انقباض اقتصادی منطقه یورو در ابتدای سه ماهه آخر سال شدیدتر شده است. اس اند پی گلوبال خاطرنشان کرد که “اقتصاد آلمان در آغاز سه ماهه چهارم در انقباض باقی ماند” و افزود که “نشانه های بیشتری از ضعف در فعالیت ها به بازار کار وجود دارد.” شاخص PMI تولید آلمان بهبود اندکی را به ثبت رساند و در 40.7 منتشر شد، در حالی که تولید خدمات به 48 کاهش یافت که پایین ترین رقم در دو ماه گذشته است. برای منطقه یورو، رکود اقتصادی در ماه شتاب گرفت و PMI ترکیبی به 46.5 سقوط کرد که پایین‌ترین رقم در سه سال اخیر است.

در سراسر اروپا، داده‌ها بسیار دلگرم‌کننده‌تر بودند. به گزارش اس اند پی گلوبال، در ایالات متحده، فعالیت های معمالاتی در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافت. برآورد اولیه PMI تولید 50 بود، در حالی که شاخص خدمات در 50.9 بود. در نهایت، PMI ترکیبی 51 گزارش شد که بالاترین میزان در سه ماه گذشته بود.

در همین حال، دلار آمریکا تا حدی از یک محیط پرخطر سود برد، زیرا فصل گزارش‌های درآمدی اخبار متفاوتی را به همراه داشت و نام‌های بزرگ فناوری برآوردها را از دست دادند و منجر به افت شدید شاخص‌های جهانی شد. در همان زمان، بازده اوراق قرضه دولتی از بالاترین سطح اخیر عقب نشینی کرد و بازارها را کمی سرد کرد، اما پیش از بسته شدن کندل هفتگی، روند صعودی خود را از سر گرفتند که همچنین پشتوانه دلار آمریکا بود.

جفت EURUSD روز پنجشنبه پس از تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا “ECB” تحت فشار فروش باقی ماند. بانک مرکزی اروپا طبق انتظار و پس از 10 افزایش متوالی، نرخ بهره را متوقف کرد. بیانیه همراه و کنفرانس مطبوعاتی رئیس کریستین لاگارد نشان داد که سیاست گذاران اروپایی نگران خطرات مربوط به رشد اقتصادی هستند که همچنان به سمت نزول تلقی می شود. آنها به صراحت اعلام کردند که تورم همچنان بسیار بالاست و افزایش نرخ های بیشتر همچنان روی میز است در حالی که کاهش نرخ ها از آن خارج است.

در کنار اعلام ECB، ایالات متحده برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه سوم را منتشر کرد. اقتصاد بین ژوئیه و سپتامبر با نرخ سالانه 4.9 درصد رشد کرد که بسیار بهتر از 2.1 درصد قبلی یا 4.2 درصد پیش بینی شده بود. این رقم خوش‌بینانه نتوانست حرکتی جهت‌دار در دلار آمریکا ایجاد کند، زیرا خبرهای خوب در واقع چندان خوب نیستند. فدرال رزرو مدت هاست که آرزوی رشد کمتر از روند را دارد تا به بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد کمک کند. علاوه بر این، داده‌های بیکاری نشان داد که بازار کار همچنان بسیار فشرده است، زیرا ادعاهای اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 20 اکتبر در 210K چاپ شد.

اندکی خوش بینی برای پایان هفته

با این حال، USD رهبری را حفظ کرد. سرانجام در روز جمعه، ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” سپتامبر را گزارش کرد که 3.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت، در حالی که شاخص اصلی PCE، معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو، 3.7 درصد افزایش یافت که نسبت به نرخ 3.8 درصد قبلی کاهش یافت. با این حال، به صورت ماهانه، شاخص قیمت PCE و شاخص قیمت اصلی PCE به ترتیب 0.4٪ و 0.3٪ افزایش یافتند. این ارقام در ابتدا از تقاضا برای دلار حمایت کردند، اما همچنین وال استریت را از پایین‌ترین سطح اولیه خود خارج کردند و تا حدی قدرت دلار را جبران کردند.

خوش‌بینی همچنین با سرفصل‌هایی که حاکی از پیشرفت در مذاکرات درباره آتش‌بس در خاورمیانه با میانجیگری قطر است، حمایت می‌شود.

تا پایان هفته مشخص است که عدم اطمینان در میان فعالان بازار بالا است. تقاضای مداوم برای طلا، با XAUUSD نزدیک به 2000 دلار در هر اونس تروی، یکی از نشانه های آن است. از یک طرف، اقتصاد ایالات متحده ثابت کرده است که انعطاف پذیر است، اما این بدان معناست که نرخ ها برای مدت طولانی تری بالاتر خواهند ماند. کاهش ارقام تورم انتظارات برای افزایش بیشتر را کاهش داد. از سوی دیگر، رکود در اروپا بدون هیچ چشم انداز نزولی‌ای ادامه دارد.

بازار شلوغ اقتصاد کلان در پیش است

هفته پیش رو چندین رویداد سطح اول ارائه خواهد شد که می تواند تردیدها را برطرف ارضا کند. آلمان برآوردهای اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم و شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” را در ماه اکتبر منتشر خواهد کرد، در حالی که اتحادیه اروپا ارقام مربوطه خود را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.

ایالات متحده گزارش ADP اکتبر در مورد ایجاد مشاغل خصوصی و PMI تولید اکتبر ISM را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد، در حالی که فدرال رزرو تصمیم خود را در مورد سیاست پولی در اواخر روز اعلام خواهد کرد. سرانجام در روز جمعه، این کشور از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اکتبر و PMI خدمات ISM اکتبر رونمایی خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت EURUSD نشان می‌دهد که هنوز پایین کف بودن آن تایید نشده است. این جفت پس از ریتست میانگین حرکت 100 روزه “SMA” به شدت عقب نشینی کرد، در حالی که میانگین 20 روزه به شدت پایین تر از آن است. در عین حال، شاخص های تکنیکال بسیار پایین تر از خط وسط خود و پس از یک اصلاح متوسط رو به بالا صاف شده اند.

در نمودار روزانه، EURUSD از نظر تکنیکال خنثی است، اگرچه پس از تلاش ناموفق برای فتح مجدد آستانه 1.0700، جهت به سمت نزولی باقی می ماند. این جفت در اطراف میانگین 20 روزه بدون جهت می بیند، در حالی که میانگین 100 روزه و میانگین 200 روزه در حدود 1.0810 همگرا می شوند. در عین حال، شاخص تکنکیال بدون قدرت جهت مشخص به خطوط میانی خود چسبیده اند.

بالاترین سطح روزانه 12 اکتبر در 1.0639، سطح مقاومت فوری جلوتر از آستانه 1.0700 است. پیشرفت فراتر از آن می‌تواند منجر به گسترش صعودی به سمت منطقه قیمت 1.0770 شود. حمایت کوتاه مدت در 1.0520 و پس از آن پایین ترین سطح سالانه در 1.0447 قرار دارد. شکستن زیر آن باید منجر به ریتست منطقه قیمت 1.0320/40 شود.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EUR/USD احتمالاً در چند هفته آینده تحت فشار باقی خواهد ماند، زیرا فروشندگان بر دیدگاه‌های هفتگی و ماهانه تسلط دارند، اگرچه این جفت به طور متوسط بالاتر از آستانه 1.0500 است. برای دیدگاه سه ماهه، خریدارها اکثریت را تشکیل می دهد و به 68 درصد از کارشناسان نظرسنجی افزایش می یابد. به طور متوسط، این جفت در 1.0733 مشاهده می شود.

نظرسنجی احساسی EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-can-the-federal-reserve-dissipate-the-uncertainty-202310271509

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.