رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD نه چندان دور از بالاترین رکورد خود

  • طلا در حدود منطقه 2000 دلاری با گارد صعودی باقی مانده.
  • در صورتی که بازدهی اقتصادی آمریکا به کاهش خود ادامه دهد، یک هفته آرام پیش رو می تواند شاهد نزدیک شدن به بالاترین رکوردهای طلا باشد.
  • فلز زرد بدون ریسک نیست و ممکن است دچار اصلاحات شدید شود.

طلا همچنان در نزدیکی سطح 2000 دلار معامله می شود، بدون اینکه اعتقاد محکمی برای شکستن سطح بالاتری داشته باشد. با عقب نشینی بازدهی ایالات متحده، این ریسک همچنان به سمت بالا متمایل می شود. با این حال، از آنجایی که عوامل بنیادی همچنان به نفع اقتصاد ایالات متحدههست البته نسبت به سایر اقتصادها هستند، دلار‌ ممکن است ضررهای خود را محدود کند، که به نوبه خود، XAUUSD را در معرض خطر اصلاحات شدید نگه می‌دارد.

خیلی اتفاق‌ها افتاد

بسیاری از گزارش های اقتصادی، تصمیمات بانک مرکزی و گزارش رسمی اشتغال ایالات متحده منتشر شد. بانک ژاپن BoJ، فدرال رزرو و بانک انگلستان “BoE” مطابق با انتظارات تصمیم گرفتند و موضع سیاست پولی را در جلسات مربوطه خود بدون تغییر نگه داشتند.

فدرال رزرو طبق انتظار عمل کرد. وابسته به داده باقی می ماند. بعید به نظر می‌رسد که نرخ‌ها را افزایش دهند، مگر اینکه تورم افزایش یابد. این نشست تاثیری ملایم بر احساسات کلی دلار آمریکا داشت و به نفع طلا نبود.

داده های اقتصادی از ایالات متحده نشان داد که مطالبات اولیه بیکاری به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسیده است، در حالی که مطالبات مستمر به سطوحی رسیده است که از آوریل مشاهده نشده است. مهم‌تر از همه، بر اساس گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، اقتصاد در ماه اکتبر 150,000 شغل ایجاد کرد که کمتر از اجماع 180,000 است. نرخ بیکاری نیز از 3.8 درصد به 3.9 درصد رسیده است. داده‌های بخش تولید نشان دهنده پیچیدگی‌هایی بود و روز جمعه، PMI خدمات ISM بیش از حد انتظار عقب‌نشینی کرد، اما در محدوده توسعه باقی ماند.

تا کنون، سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی که هفته گذشته نشان داده بود، امیدوارکننده تر به نظر می رسد. بازار خوشحال شد که این ممکن است نشان دهنده پایان چرخه انقباض جهانی باشد.

هفته قبل از CPI ایالات متحده

هفته آینده بازار از نظر آمارهای اقتصادی هفته آرامی خواهد داشت. در ایالات متحده، عملا هیچ گزارش سطح بالایی وجود ندارد. نکته برجسته روز پنجشنبه با مطالبات بیکاری هفتگی، به ویژه پس از داده های شغلی اخیر خواهد بود. گزارش مرتبط دیگر، نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در روز جمعه است که اعداد اولیه را برای نوامبر ارائه می‌کند.

آنچه مقامات فدرال رزرو می گویند ممکن است مانند گذشته مرتبط نباشد، زیرا بازار تصور می کند که بانک مرکزی نظرش در موردافزایش نرخ بهره تمام شده است. ارقام اقتصادی که در طول هفته منتشر می شوند پتانسیل کمی برای تغییرات را پیش بینی می‌کنند.

با توجه به اینکه فدرال رزرو بعدی چه خواهد کرد و مهمتر از آن اینکه تا چه مدت نرخ بهره را در سطوح به اندازه کافی محدود نگه می دارد، داده های تورم بسیار مهم خواهد بود. گزارش شاخص قیمت مصرف کننده زیر در تاریخ 14 نوامبر ارائه می شود و آخرین جلسه کمیته بازار باز فدرال “FOMC” در سال 2023 برای 12 تا 13 دسامبر برنامه ریزی شده است.

هرچه بازار مطمئن تر شود که فدرال رزرو نرخ های بهره را بیشتر افزایش نخواهد داد، در صورت ثابت ماندن بازدهی آمریکا، پتانسیل صعودی طلا بیشتر خواهد شد. عدم افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، همراه با کاهش نرخ تورم و کاهش داده های آماری آمریکا، می تواند خبر مثبتی برای طلا باشد. با این حال، از آنجایی که عوامل بنیادی به دلیل تفاوت‌های رشد، دلار آمریکا را نسبت به سایر ارزها بالاتر نشان می‌دهد همین ارز سبز قوی‌تر می‌تواند منجر به اصلاحات یا محدود کردن سود برای XAUUSD شود.

پس از یک هفته تصمیمات بسیاری از بانک مرکزی، تنها اتفاق در هفته آینده بانک رزرو استرالیا “RBA” خواهد بود. در روز سه شنبه، RBA می تواند نرخ بهره را افزایش دهد. داده های معاملات چین “سه شنبه” و ارقام تورم “پنجشنبه” به دقت رصد خواهند شد و اروپا همچنین داده های تورم عمده فروشی را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.

به طور کلی، با جلوگیری از سقوط در وال استریت، بازار اوراق قرضه یک محرک کلیدی برای طلا و دلار آمریکا باقی خواهد ماند. پس از صعود این هفته، اگر اوراق قرضه به رشد خود ادامه دهند، طلا دیر یا زود از این اتفاق بهره خواهد برد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا پس از ناتوانی در حفظ ناحیه 2000 دلار و کم توانی در شکستن 2010 دلار، مقداری قدرت صعودی را از دست داده است. با این حال، سوگیری در کوتاه مدت و در نمودار هفتگی به سمت بالا باقی می ماند.

اگر قیمت به زیر 1980 دلار سقوط کند، اصلاح عمیق‌تری محتمل است و می‌توان انتظار داشت میانگین 20 هفته‌ای SMA که 1930 دلار است، ناحیه حمایتی باشد. در مقابل، فلز زرد به بسته شدن کندل هفتگی بالای 2025 دلار نیاز دارد تا در را برای ریتست رکوردهای خود باز کند.

XAUUSD در یک منطقه مقاومت قوی قرار دارد که قبلاً در آوریل قرار داشت. اگر بتواند بر این ناحیه غلبه کند، شتاب گیری بالاتر محتمل به نظر می رسد. برعکس، شکست در انجام این کار در کوتاه مدت می تواند جرقه اصلاح آن تبدیل شود.

در نمودار روزانه، طلا بین 2005 تا 1980 دلار در حال حرکت است. جهت همچنان رو به بالاست. با این حال، شاخص RSI به سطوح بیش از حد خرید نزدیک شده است که نشان دهنده تثبیت بیشتر است. قیمت بسیار بالاتر از میانگین 20 روزه SMA و سایر میانگین‌های کلیدی است که از سوگیری صعودی حمایت می کند.

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته و ماه‌های آینده بیشتر از سطح فعلی حرکت نکند. برای هفته آینده میانگین قیمت 2005 دلار و برای یک ماه 1999 دلار است. میانگین قیمت برای سه ماهه آینده 1998 دلار است.

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-not-far-from-record-highs-202311031535

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.