رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

 مشکلاتی در آینده برای دلار آمریکا به وجود می‌آید

  • فدرال رزرو برای دومین جلسه متوالی نرخ بهره را متوقف کرد.
  • رکود اقتصادی منطقه یورو در ابتدای سه ماهه چهارم شتاب گرفت.
  • EUR/USD بالاترین محدوده جدید خود را شکست و جهت را به سمت صعودی منحرف کرد.

جفت ارز یورو/دلار در طول هفته برای مسیریابی تلاش کرد، اما تحت تاثیر ارقام مربوط به رشد و اعلامیه های بانک مرکزی قرار نگرفت. این جفت سرانجام در روز جمعه، به دنبال گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده  قدرت جهت گیری پیدا کرد و آستانه 1.0700 را دوباره فتح کرد.

پایان انقباض پولی؟

یک چیز بعد از تحولات این هفته آشکار شد. بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان با انقباض پولی کار خود را انجام داده‌اند، زیرا کاهش رشد اکنون بیشتر از تورم به چشم میزند. درست است، فشار قیمت ها به طور نابرابر بالاست اما بسیار کمتر از رکوردهای ثبت شده در اواسط سال 2022 است.

با این وجود، پس از اینکه بانک مرکزی اروپا “ECB”در آخرین جلسه خود آتش گرفت، نوبت فدرال رزرو و بانک انگلستان “BoE” بود تا نرخ های معیار را در حالت تعلیق نگه دارند. بانک‌های مرکزی همچنین در مفهوم «بالاتر برای مدت طولانی‌تر» مشترک هستند، یعنی حفظ سیاست پولی به اندازه کافی برای مدت طولانی برای رسیدن به اهداف تورمی. سیاستگذاران همچنین در بیان اینکه خطرات تورم همچنان بالاست و در صورت لزوم مطابق با آن عمل خواهند کرد، تکرار می‌کنند.

با این حال، سرمایه گذاران به طور کامل باور ندارند و خوش بینانه معامله کردند و از دارایی های پربازده سود بردند. کاری که مقامات بانک مرکزی در حال حاضر انجام می دهند، کاهش گمانه زنی ها برای کاهش احتمالی نرخ بهره است. کاهش نرخ‌های بهره معمولاً اقتصاد را تقویت می‌کند، اما قیمت‌ها را نیز افزایش می‌دهد، و با توجه به اینکه تورم همچنان بالاتر از اهداف بانک‌های مرکزی است، و این چیزی است که آنها نمی‌توانند از عهده آن برآیند.

فدرال رزرو تعهدات خود را نادیده می گیرد

در بازگشت به فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای دومین جلسه متوالی در محدوده 5.25 تا 5.50 درصد بدون تغییر بگذارد، همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد. رئیس جروم پاول در طول کنفرانس مطبوعاتی بعدی با احتیاط بیشتر از حد معمول سخن گفت، اما چیز جدیدی به روی میز نیاورد.

از یک طرف، پاول اذعان کرد که شرایط مالی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اقتصاد بیش از حد انتظار گسترش یافته است. با این حال، وی همچنین خاطرنشان کرد که بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد و سیاستگذاران به داده‌های نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری اقتصاد و تقاضای نیروی کار توجه خواهند داشت. با اعلام این خبر، دلار آمریکا شاهد تضعیف در برابر رقبای اصلی بود.

رکود اروپا شتاب می گیرد

یورو برای استفاده از ضعف گسترده دلار کار سختی داشت. S&P Global نسخه های نهایی PMI تولید اکتبر را در روز پنجشنبه منتشر کرد که در این گزارش رکود قابل توجهی در بخش تولید در ابتدای سه ماهه چهارم تأیید شد. شاخص آلمان از برآورد اولیه 40.7 به 40.8 افزایش یافت، در حالی که رقم نهایی منطقه یورو در 43.1 از 43.0 برآورد اولیه تایید شد.

همچنین، اقتصاد آلمان در سه ماه منتهی به سپتامبر منقبض شد، زیرا برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه “GDP” با قیمت 0.1-٪ QQ منتشر شده است، کمی بهتر از حد انتظار اما همچنان در زمین منفی است. تولید ناخالص داخلی اولیه سه‌ماهه سوم منطقه یورو نیز با 0.1- درصد QoQ چاپ شد، در حالی که نسبت به سه ماهه مشابه سال 2022 به سال قبل 0.1 درصد افزایش داشت.

از طرفی، نرخ شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده آلمان “HICP” در ماه اکتبر 3.0 درصد سالانه بود و بر اساس برآوردهای اولیه، به شدت از 4.3 درصد قبلی کاهش یافت. تورم هسته مرکزی HICP منطقه یورو در مدت مشابه 4.2 درصد تایید شد.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی مشخص می شود

بر اساس گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” در نهایت در روز جمعه، ایالات متحده در ماه اکتبر 150 هزار شغل جدید اضافه کرد که کمتر از 180 هزار شغل مورد انتظار است. نرخ بیکاری در ماه به 3.9 درصد افزایش یافت که بالاتر از 3.8 درصد پیش بینی بود، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار از 62.8 درصد در سپتامبر به 62.7 درصد کاهش یافت. دلار آمریکا با انتشار این خبر سقوط کرد، زیرا ارقام ملایم‌تر از حد انتظار بر شانس افزایش نرخ‌ها تأثیر می‌گذاشت، که پیش از این به دنبال تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو کاهش یافته بود.

طبق گزارش CME Fed WatchTool، احتمال افزایش نرخ فدرال رزرو در دسامبر از 27 درصد قبل از اعلام بانک مرکزی به 10 درصد کاهش یافت. شانس افزایش در ژانویه نیز کاهش یافت.

Target rate

بعد چه می‌شود؟

هفته پیش رو در منطقه یورو کمی شلوغ تر از ایالات متحده خواهد بود، اما رویدادهای سطح اول زیادی وجود نخواهد داشت. آلمان سفارشات کارخانه و تولید صنعتی سپتامبر و برآورد نهایی HICP اکتبر را منتشر خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در ماه نوامبر Sentix Investor Confidence، شاخص قیمت تولیدکننده سپتامبر “PPI” و خرده فروشی را برای همان ماه رونمایی خواهد کرد. در نهایت، S&P Global تخمین نهایی PMI خدمات را منتشر خواهد کرد.

ایالات متحده تنها جمعه آینده تخمین اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که خطر جدیدی وجود نداشته باشد، دلار آمریکا احتمالا در طول هفته آینده تحت فشار فروش باقی خواهد ماند. بازارهای مالی به مراتب خوش بین تر هستند، زیرا دیگر انقباض پولی به اقتصادها کمک نمی کند تا از رکود شدید طفره بروند. بیشتر نگاه ها به تحولات اروپا خواهد ماند، زیرا رکود در آنجا هنوز پایانی را ندیده است. صرف نظر از ضعف گسترده دلار آمریکا، یورو ممکن است در میان دارایی های پربازده عقب مانده باشد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

EURUSD برای چهارمین هفته متوالی در منطقه 1.0500/0700 حفظ شد، اکنون درست بالاتر از انتهای محدوده، در حدود 1.0710 نوسان می کند. نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت برای اولین بار از اواسط آگوست به بالای 100 میانگین SMA خود می رسد. با این حال، میانگین ها شیب نزولی خود را حفظ می کنند و میانگین 20 روزه مقاومت دینامیکی را در حدود 1.0800 ارائه می دهد. از طرفی، شاخص های تکنکیال قدرت صعودی را نشان می دهند، اگرچه هنوز در سطوح منفی هستند. به طور کلی، ایجاد کف جدید و یا ادامه روند صعودی در بلندمدت نامشخص است.

با این حال، گزارش تکنیکال در نمودار روزانه به نفع ادامه روند صعودی است. EURUSD بالاتر از میانگین 20 روزه که اکنون  صعودی است قرار دارد، در حالی که میانگین 100 و میانگین 200 روزه در حدود 1.0810 همگرا می شوند و ناحیه مقاومت را تقویت می کنند. در نهایت، شاخص ممنتوم فشار رو به بالا را حفظ می‌کند، در حالی که شاخص RSI در سطوح مثبت به سمت شمال حرکت می‌کند، که همگی از گسترش به سمت قیمتی 1.0800 نشان می‌دهند.

منطقه 1.0640 حمایت فوری را قبل از منطقه قیمت 1.0520 فراهم می کند. در سمت دیگر، فراتر از 1.0740، تست ناحیه 1.0800 روی چارت دیده می‌شود، در حالی که شکست آن، تمدید حالت صعودی را در میان مدت تایید می کند.

Nov4theur 33 Nov4theur 33

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet، یورو/دلار آمریکا در کوتاه‌مدت نزولی باقی می‌ماند، اگرچه روند صعودی چیز دیگری را نشان می‌دهد و تحلیلگران را غافلگیر کرده است. فروشنده ها هنوز اکثریت در دیدگاه های هفتگی و ماهانه هستند، در حالی که تعداد فروشندگان کمی کاهش یافته است. در چشم انداز سه ماهه، خریدارها و فروشنده ها در 38% همگرا می شوند و این جفت به طور متوسط بالای 1.0700 قرار دارد.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع:https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-trouble-ahead-for-us-dollar-longs-202311031517

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.