رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تورم ایالات متحده و تصمیم بانک مرکزی اروپا در راه است

  • داده‌های خوش‌بینانه مربوط به اشتغال ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را در موقعیت سختی قرار می‌دهد.
  • تورم منطقه یورو در ماه مارس کاهش بیشتری یافت و مسیر را برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن باز کرد.
  • EURUSD علیرغم آخرین جهش، از نظر تکنیکال نزولی است.

دلار آمریکا در ابتدای هفته قبل تقویت شد اما نتوانست حرکت خود را حفظ کند و کاهش یافت و به EURUSD کمک کرد تا از پایین ترین سطح یک ماهه 1.0724 بهبود یابد. این افزایش در نتیجه ضعف گسترده دلار آمریکا ناشی از کاهش احتمالی نرخ بهره در ایالات متحده بود.

جمعه گذشته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  گفت که با توجه به مقاومت اقتصادی و تورم که بالاتر از هدف بانک مرکزی است، سیاست گذاران عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارند. در طول این هفته، چندین مقام فدرال رزرو امیدها برای کاهش سیاست پولی را کاهش دادند. در نتیجه، EURUSD تا 1.0875 رشد یافت.

در همین حال، یورو در برآوردهای نهایی بانک هامبورگ (HCOB) و S&P Global از شاخص خدمات مارس و مدیران تولید (PMI) قدرت یافت، که با تغییر محوری در مسیر بخش خدمات شگفت‌زده شد. شاخص PMI خدمات آلمان HCOB از 48.3 در فوریه به 50.1 افزایش یافت، در حالی که شاخص منطقه یورو به 51.5 بهبود یافت.

این جفت ارز یک بار دیگر مسیر خود را قبل از بسته شدن کندل هفتگی در میان داده های قوی تر از حد انتظار مربوط به اشتغال ایالات متحده تغییر داد. در اواسط هفته، نظرسنجی ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی نشان داد که بخش خصوصی 184 هزار موقعیت جدید در ماه مارس اضافه کرد. سرانجام در روز جمعه، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) نشان داد که اقتصاد 303 هزار شغل جدید اضافه کرده است که بسیار بهتر از 200 هزار شغل مورد انتظار است. همچنین نرخ بیکاری از 3.9 درصد به 3.8 درصد کاهش یافت. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی 0.3% در ماه افزایش یافت و نسبت به سال گذشته 4.1% افزایش یافت. گزارش اشتغال، سرمایه گذاران را در موقعیت ناخوشایندی قرار می دهد. از یک سو، نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده با سرعتی سالم به رشد خود ادامه می دهد، که به معنای درآمد و سود بهتر است. از سوی دیگر، از مورد فدرال رزرو مبنی بر نگه داشتن نرخ بهره در اوج چرخه نیز حمایت می کند. سیاستگذاران ایالات متحده بارها خاطرنشان کرده اند که شل شدن بازار کار پیش شرط کاهش نرخ بهره در کنار کاهش تورم خواهد بود.

سایر داده های ایالات متحده در عین حال به طور کلی دلگرم کننده بود. شاخص PMI تولید ISM از 47.8 قبلی به 50.3 در ماه مارس جهش کرد و به یک سری شکست شانزده ماهه پایان داد. با این حال، PMI خدمات از 52.6 به 51.4 کاهش یافت که انتظارات را از دست داد اما همچنان نشان دهنده گسترش است.

در سراسر اروپا، آلمان گزارش داد که بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در ماه مارس 2.3 درصد افزایش یافت، در حالی که اتحادیه اروپا HICP سالانه را در همان دوره 2.4 درصد اعلام کرد. این آمار ها نسبت به ماه مارس کاهش یافت و کمتر از انتظارات بازار بود که از کاهش نرخ بهره در اروپا حمایت کرد.

تورم آمریکا و بانک مرکزی اروپا

تقویم اقتصاد کلان این هفته شاخص قیمت مصرف کننده مارس ایالات متحده (CPI) را نشان می دهد. این کشور همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را منتشر خواهد کرد که تصویر تورمی ماه مارس را کامل می کند.

در اروپا، تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) برجسته است. کریستین لاگارد و همکاران سیاستگذارش راه را برای افزایش ماه ژوئن هموار کرده اند، در زمانی که بازیگران بازار حدس می زنند که آیا بانک مرکزی اروپا در برابر فدرال رزرو عمل خواهد کرد یا خیر. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در ماه آوریل مجدداً نرخ های بهره را بدون تغییر نگه دارد و در عین حال بازارها را برای کاهش در چند ماه آینده آماده کند.

به غیر از آن، این تقویم شامل برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان ایالات متحده و تولید صنعتی آلمان و برآورد نهایی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) خواهد بود.

EURcalen 638479257772606121 EURcalen 638479257772606121

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD برای حفظ ناحیه 1.0800 تلاش می کند و برای دومین هفته متوالی تغییر چندانی نکرده است. تصویر تکنیکال درازمدت، جهت را به سمت نزولی سوق می دهد. در نمودار هفتگی، این جفت با فروشندگان حول میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA” روبرو شد که مقاومت دینامیک را در حدود 1.0870 ارائه کرد. میانگین‌های حرکت بالاتر نیز بدون جهت هستند و تنها میانگین 100 روزه کمتر از سطح فعلی هستند و به عنوان حمایت دینامیک در 1.0626 عمل می‌کنند. در این میان، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی باقی می‌مانند.

بر اساس تحلیل های تکنیکال در نمودار روزانه، فروشنده ها کنترل خود را حفظ می کنند. EURUSD اکثر معاملات هفته گذشته را کمتر از میانگین های حرکت خود سپری کرد. در همان زمان، شاخص های تکنیکال نتوانستند بر خطوط میانی خود غلبه کنند و شروع به جابجایی به سمت پایین کردند و پیش‌بینی می‌کردند که در روزهای آتی یک گام دیگر قیمت پایین‌تر رود.

نزول از 1.0770 سطح حمایت بحرانی را در 1.0694، پایین ترین سطح ماهانه فوریه، نشان می دهد. صعودهای بیشتر از آن ناحیه 1.0600 را نشان می دهد. در حالت صعودی، باید از سطح 1.0870 عبور کند تا بتواند قیمت را در ابتدا به سمت 1.0940 و سپس به 1.1000 افزایش دهد.

EUR USD 638479257938601940 EUR USD 638479257938601940

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-inflation-and-ecbs-decision-coming-up-next-202404051456

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.