رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا XAUUSD رکوردهای قبلی را اصلاح میکند یا رکورد جدیدی را ثبت می کند؟

  • قیمت طلا در هفته قبل به بالاترین حد خود بالای 2300 دلار رسید.
  • XAUUSD علیرغم آخرین عقب نشینی، از نظر تکنیکال بیش از حد خرید است.
  • داده های تورم ایالات متحده در هفته آینده می تواند به طور قابل توجهی بر ارزش طلا تأثیر بگذارد.

قیمت طلا (XAU/USD) حرکت صعودی خود را حفظ کرد و در سه روز ابتدایی هفته افزایش شدیدی را ثبت کرد. پس از اصلاح کوتاه مدت در روز پنجشنبه، این جفت کشش خود را باز پس گرفت و رکورد جدیدی را بالای 2300 دلار در روز جمعه ثبت کرد. داده های تورم هفته آینده از ایالات متحده می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت گذاری چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد و باعث افزایش ارزش طلا شود.

جهت گیری طلا در این هفته افزایش یافت

با شروع عادی شدن شرایط معاملاتی پس از پایان هفته، طلا در اوایل هفته قبل افزایش یافت. با واکنش سرمایه‌گذاران به داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که در جمعه عید پاک منتشر شد که کمی ملایم‌تر از پیش‌بینی‌شده بود، دلار آمریکا (USD) برای یافتن تقاضا در روز دوشنبه با مشکل مواجه شد و به XAUUSD اجازه داد تا بالاتر رود. بعداً در سشن آمریکا، دلار آمریکا پس از مثبت بودن PMI تولید ISM و محدود کردن صعود طلا، یک جهش مجدد داشت.

در غیاب انتشار داده های سطح بالا، طلا روز سه شنبه صعود خود را افزایش داد و روزانه بیش از 1 درصد افزایش داشت. در روز چهارشنبه، داده های ایالات متحده نشان داد که PMI خدمات ISM از 52.6 در ماه فوریه به 51.4 در ماه مارس کاهش یافته است. مهمتر از همه، شاخص قیمت‌های پرداختی، جزء تورم این نظرسنجی، از 58.6 به 53.4 کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهش تورم بخش خدمات است. از آنجایی که دلار پس از این گزارش تحت فشار فروش مجدد قرار گرفت، XAUUSD برای هفتمین روز متوالی در محدوده مثبت بسته شد.

طلا در سشن آسیایی روز پنجشنبه به صعود خود ادامه داد و قبل از انجام اصلاحات تکنیکال و شکسته شدن زنجیره پیروزی خود، بالاترین رکورد تاریخی خود را 2305 دلار ثبت کرد. اظهارات مقامات فدرال رزرو به دلار آمریکا در برابر رقبای خود کمک کرد و باعث شد XAUUSD در نیمه دوم روز مسیر خود را معکوس کند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، خاطرنشان کرد که او دو کاهش نرخ را در سال 2024 پیش بینی کرده است، اما گفت که اکنون به این فکر می کند که اگر نرخ تورم همچنان به سمت پایین حرکت کند، آیا فدرال رزرو باید در این سال نرخ ها را کاهش دهد یا خیر. علاوه بر این، توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، خاطرنشان کرد که «تطبیق وسعت تورم فعلی با پیشرفتی که فدرال رزرو برای کاهش نرخ باید ببیند، دشوار است».

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز جمعه اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مارس 303000 افزایش یافته است. این رقم به دنبال افزایش 270000 واحدی (بازبینی شده از 275000) ثبت شده در ماه فوریه بود و با حاشیه وسیعی از انتظار بازار 200000 فراتر رفت. سایر جزئیات گزارش مشاغل نشان می دهد که نرخ بیکاری از 3.9 درصد در فوریه به 3.8 درصد کاهش یافته است، در حالی که تورم سالانه دستمزد، که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری می شود، از 4.3 درصد پیش بینی شده به 4.1 درصد کاهش یافته است. دلار پس از داده‌های خوش‌بینانه بازار کار، جایگاه خود را حفظ کرد، اما طلا قدرت دلار را نادیده گرفت و بیش از 2310 دلار پیش رفت.

در طول این هفته، همبستگی معکوس معمول طلا با بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تضعیف شد. اگرچه بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا برای اولین بار از نوامبر به بالای 4.4 درصد رسید، اما طلا همچنان به رشد خود ادامه داد زیرا از تشدید تنش های ژئوپلیتیکی سود می برد.

پس از کشته شدن هفت افسر در حمله هوایی مشکوک اسرائیل به محوطه سفارت ایران در سوریه در اوایل هفته، ایران متعهد شد که علیه اسرائیل انتقام بگیرد و نگرانی ها از تعمیق و طولانی شدن درگیری در خاورمیانه را زنده کرد. علاوه بر این، گمانه زنی هایی در بازار وجود دارد که چین دارایی های اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را تخلیه می کند تا طلا را جایگزین آن کند. این می‌تواند توضیحی محتمل در مورد اینکه چگونه طلا همچنان به افزایش ارزش خود ادامه می‌دهد در حالی که بازده اوراق قرضه آمریکایی بالاتر می‌رود، اما به دلیل کمبود اطلاعات موجود، تأیید یا رد این نظریه دشوار است. بانک مرکزی چین تغییراتی را در ذخایر خود اعلام می کند، اما این اطلاعات در اواسط ماه مه در دسترس خواهد بود. شورای جهانی طلا در 13 مارس گزارش داد که بانک خلق چین (PBoC) اعلام کرد که ذخایر طلا در ماه فوریه 22 تن افزایش یافته است.

سرمایه گذاران طلا منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند

دفتر اقتصادی ایالات متحده در ابتدای هفته آینده هیچ گونه اطلاعات سطح بالایی را ارائه نخواهد کرد. روز چهارشنبه، BLS داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را برای ماه مارس منتشر خواهد کرد. به صورت ماهانه، CPI و CPI اصلی هر دو 0.3٪ افزایش می یابند. در صورتی که CPI ماهانه با سرعتی قوی تر از پیش بینی افزایش یابد، واکنش فوری می تواند دلار را تقویت کند و باعث اصلاح نزولی طلا شود. از سوی دیگر، آمار 0.2 درصد یا کمتر می تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ژوئن را احیا کند و به دلار آمریکا آسیب برساند.

BLS اطلاعات شاخص قیمت تولید کننده (PPI) را در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. در گذشته، فعالان بازار به داده‌های تورم تولیدکننده توجه چندانی نداشتند. با این حال، دو نسخه قبلی PPI واکنش‌های زیادی را برانگیخت. در ماه فوریه، PPI به صورت ماهانه 0.6 درصد افزایش یافت. یک رشد قوی مشابه در تورم ماهانه تولیدکننده می‌تواند به انتظارات در مورد ثابت ماندن تورم مصرف‌کننده کمک کند و از دلار آمریکا حمایت کند.

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا (ECB) تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد. این رویداد ممکن است تاثیر مستقیمی بر ارزش گذاری طلا نداشته باشد. با این حال، موضع بانک مرکزی اروپا می تواند واگرایی سیاست بین فدرال رزرو را برجسته کند و خروج سرمایه از یورو به دلار را هدایت کند. در این سناریو، قدرت مبتنی بر دلار آمریکا می تواند جذب XAUUSD را دشوار کند.

در سشن آسیایی روز جمعه، داده‌های تراز تجاری چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. اگر این داده ها حاکی از بهبود چشم انداز رشد اقتصادی در چین باشد، طلا می تواند از آن بهره مند شود.

سرمایه گذاران همچنین تحولات ژئوپلیتیکی و نظرات مقامات فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. تشدید بیشتر تنش ها در خاورمیانه می تواند بدون توجه به عملکرد کلی دلار آمریکا از XAUUSD حمایت کند.

image 638479207635797295 image 638479207635797295

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه بسیار بالای 70 باقی می ماند و نشان می دهد که طلا در کوتاه مدت از نظر تکنیکال بیش از حد خرید باقی می ماند. اگر XAUUSD نتواند به بالاترین حد جدید برسد و اصلاح تکنیکال را آغاز کند، اصلاح فیبوناچی 23.6% از روند صعودی فوریه تا آوریل می تواند به عنوان اولین هدف نزولی در 2230 دلار جلوتر از 2200 دلار “میانگین حرکت ساده 20 روزه” دیده شود.

تعیین اهداف صعودی برای طلا دشوار است، اما خریداران می‌توانند تا زمانی که قیمت طلا بالای 2300 دلار ثابت بماند، علاقه‌مند باقی بمانند. حد بالایی کانال صعودی می تواند به عنوان مقاومت در 2330 دلار عمل کند.

image 638479206915716551 image 638479206915716551

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-will-xau-usd-correct-or-set-new-record-highs-202404051431

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.