رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

قدرت حمایت 2300 دلاری نشانه دلگرمی برای خریدار هست

  • طلا روز دوشنبه هفته قبل به شدت کاهش یافت اما بخشی از زیان خود در نیمه دوم هفته جبران کرد.
  • XAUUSD علیرغم بسته شدن کندل هفته در نقطه قرمز، از نظر تکنیکال صعودی باقی می ماند.
  • اعلامیه های سیاست پولی فدرال رزرو و داده های مشاغل ایالات متحده می تواند بر ارزش طلا در هفته آینده تأثیر بگذارد.

قیمت طلا XAUUSD هفته را تحت فشار نزولی شدید آغاز کرد و روز دوشنبه بزرگترین زیان یک روزه خود را در سال ثبت کرد. این جفت موفق شدند در نیمه دوم هفته یک اصلاح داشته باشند اما در محدوده منفی بسته شدند. اعلامیه های سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و داده های بازار کار ماه آوریل از ایالات متحده می تواند XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.

پس از افت شدید روز دوشنبه، طلا توانست بالای 2300 دلار باقی بماند

طلا در آغاز هفته با کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی پس از پایان هفته نسبتاً آرام از نظر اخبار مربوط به درگیری ایران و اسرائیل، به سمت جنوب چرخید. پس از بهره مندی از جریان های امن و ثبت سودهای چشمگیر در چند هفته گذشته، اصلاح معوقه در روز دوشنبه انجام شد و XAUUSD 2.7 درصد به صورت روزانه کاهش یافت. این جفت به روند کاهشی خود ادامه داد و در اوایل سه شنبه به ضعیف ترین سطح خود در بیش از دو هفته نزدیک به 2290 دلار رسید. از آنجایی که دلار آمریکا (USD) پس از انتشار اطلاعات ناامیدکننده PMI ایالات متحده تحت فشار فروش قرار گرفت، طلا بالاتر از 2300 دلار بهبود یافت و تقریباً بدون تغییر روز را پایان داد.

S&P Global Composite PMI در ایالات متحده در برآورد آوریل از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت. این گزارش نشان از کاهش شتاب رشد در فعالیت معاملاتی بخش خصوصی داشت. علاوه بر این، جزئیات زیربنایی گزارش به کاهش تورم ورودی اشاره می کند که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد. کریس ویلیامسون، مدیر بازرگانی، گفت: با ارزیابی یافته‌های نظرسنجی‌های PMI، «وخامت تقاضا و سرد شدن بازار کار به کاهش فشار قیمت‌ها منتهی شد، زیرا در آوریل شاهد کاهش در نرخ‌های قیمتی فروش کالاها و خدمات بودیم».

روز چهارشنبه، پس از گزارش اداره سرشماری ایالات متحده مبنی بر افزایش 2.6 درصدی سفارش کالاهای بادوام به 238.4 میلیارد دلار در ماه مارس، USD در برابر رقبای خود مقاومت نشان داد.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) روز پنجشنبه گزارش داد که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) با نرخ سالانه 1.6٪ (اولین برآورد) در سه ماهه اول افزایش یافته است. این گزارش به دنبال رشد 3.4 درصدی ثبت شده در سه ماهه آخر سال 2023 بود و پیش بینی بازار برای رشد 2.5 درصدی را با حاشیه بزرگ از دست داد. در نتیجه، دلار آمریکا به تضعیف خود ادامه داد و به XAUUSD اجازه داد تا روز خود را در محدوده مثبت به پایان برسانند. با این حال، بهبود طلا در حد محدود باقی ماند زیرا گزارش تولید ناخالص داخلی همچنین نشان داد که شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی، که به عنوان کاهش دهنده قیمت تولید ناخالص داخلی نیز شناخته می شود، از 1.7 درصد به 3.1 درصد صعود کرد که نشان دهنده تأثیر قوی تر تورم بر رشد تولید ناخالص داخلی است.

روز جمعه، BEA اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) در ماه مارس 2.8 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. این میزان با افزایش ماه فوریه مطابقت داشت و بالاتر از انتظار بازار 2.6% بود. USD قدرت خود را حفظ کرد و کار را برای XAUUSD  تا آخر هفته دشوار کرد.

تمرکز سرمایه گذاران طلا به تصمیم فدرال رزرو و داده های ایالات متحده تغییر می کند

فدرال رزرو روز چهارشنبه تصمیمات سیاست پولی را اعلام خواهد کرد. بازارها انتظار دارند بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪ باقی بگذارد. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال اینکه فدرال رزرو سیاست دیگری را در ژوئن انتخاب کند حدود 90 درصد است. بعید است که فدرال رزرو در بیانیه خود نکات جدیدی در مورد زمان چرخش سیاست ارائه دهد.

با این حال، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، به احتمال زیاد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد اینکه آیا هنوز احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن وجود دارد یا خیر، سوال خواهد شد. در صورتی که پاول درها را به روی کاهش ماه ژوئن نبندد، واکنش اولیه می تواند باعث کاهش شدید بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شود و باعث تقویت طلا شود. پس از نشست سیاست گذاری در ماه مارس، پاول خاطرنشان کرد که اعداد قوی تورم در ژانویه و فوریه ممکن است ناشی از عوامل فصلی باشد. فعالان بازار به نظرات پاول در مورد چشم انداز تورم نیز توجه زیادی خواهند داشت. در صورتی که پاول لحن نگران کننده ای در مورد آخرین تحولات تورمی اتخاذ کند، دلار آمریکا می تواند در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند و صعود طلا را محدود کند. در نهایت، اگر پاول میزان ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول را کم‌اهمیت جلوه دهد، سرمایه‌گذاران می‌توانند آن را به‌عنوان لحن پر مناقشه ببینند و جذب XAU/USD را دشوار کنند.

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل آوریل را منتشر خواهد کرد. کاهش قابل توجه در رشد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) که نزدیک به 150000 است، می تواند با واکنش فوری باعث فروش دلار شود. حتی اگر این داده ها به طور قابل توجهی بر انتظارات کاهش نرخ بهره در ژوئن تأثیر نگذارد، اگر سرمایه گذاران به سمت چرخش سیاست در سپتامبر متمایل شوند، همچنان می تواند بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد. CME FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال تقریباً 40 درصدی قیمت گذاری نرخ سیاست فدرال رزرو در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی می مانند. از سوی دیگر، افزایش قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده در NFP، به‌ویژه اگر با افزایش تورم دستمزد همراه باشد، می‌تواند منجر به انتظارات برای انفعال فدرال رزرو در سپتامبر شود و باعث کاهش شدید XAU/USD در آستانه آخر هفته شود.

image 638497392049930840 image 638497392049930840

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه پس از سقوط به 50 در اوایل هفته، به 60 صعود کرد، که نشان می دهد آخرین عقب نشینی یک اصلاح بود نه آغاز یک معکوس. علاوه بر این، طلا پس از بسته شدن به زیر این سطح در روز چهارشنبه، به بالای میانگین حرکت ساده 20 روزه (SMA) بازگشت که نشان دهنده تردید در فروشندگان است.

در روند صعودی، 2,360 دلار (سطح استاتیک) به عنوان مقاومت موقت قبل از 2,400 دلار (سطح ایستا، نقطه پایان آخرین روند صعودی) و 2,430 دلار (بالاترین قیمت تاریخ 12 آوریل) قرار می گیرد. از طرف دیگر،
2300 دلار (فیبوناچی 23.6% اصلاحی حرکت روند صعودی اخیر از اواسط فوریه) به عنوان حمایت قوی قبل از 2280 دلار (سطح استاتیک) و 2240 دلار (فیبوناچی 38.2% اصلاح) همسو می شود.

image 638497392263775870 image 638497392263775870

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-strength-of-2-300-support-is-an-encouraging-sign-for-bulls-202404261441

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.