رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فدرال رزرو و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در این آینده عمل می‌کنند

  • تورم ایالات متحده و ارقام مربوط به رشد، گمانه زنی ها را برانگیخت که فدرال رزرو برای مدت طولانی تری متوقف خواهد ماند.
  • سیاستگذاران اروپایی همچنان راه را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن هموار می کنند.
  • EURUSD برای به دست آوردن مجدد وضعیت صعودی در یک محیط ریسک گریز مبارزه می کند.

جفت ارز EURUSD در این هفته به طور موقت آستانه 1.0700 را مجدداً فتح کرد و در حدود آن سطح ثابت شد. دلار آمریکا جذابیت خود را به دنبال داده های اقتصاد کلان دلسرد کننده ایالات متحده که نشان دهنده رشد ضعیف و فشارهای تورمی مداوم است، از دست داد. این داده ها قبل از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در هفته آینده مرتبط تر شد، که با دوره خاموشی که مانع از اظهار نظر مقامات فدرال رزرو در مورد این موضوع ده روز قبل از رویداد می شود، تشدید میشود.

در حال آماده شدن برای یک فدرال رزرو جنجالی

فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم سیاست پولی خود را در اول ماه مه اعلام خواهد کرد و فعالان بازار معتقدند که جروم پاول و شرکا، تعصب مناقشه آمیز را حفظ خواهند کرد و حدس و گمان کاهش نرخ را کم اهمیت جلوه خواهند داد. علاوه بر این، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) احتمالاً محدوده فعلی نرخ بهره وجوه فدرال را بین 5.25٪ تا 5.5٪ بدون تغییر حفظ خواهد کرد، زیرا داده های اخیر نشان می دهد که تورم بیشتر از حد انتظار بوده است. این اتفاق واقعا خبر تازه ای نیست چیزی که با دفعه قبل متفاوت است این است که سیاستگذاران به دور زدن رکود خوشبین بودند. این بار اینطور نخواهد بود.

در طول هفته، چهره های مختلف ایالات متحده تصویری نگران کننده را ترسیم کردند. S&P Global برآوردهای اولیه شاخص های مدیران خرید (PMIs) آوریل را منتشر کرد که نشان دهنده انقباض شدید در بخش تولید ایالات متحده بود و شاخص به 49.9 سقوط کرد و دوباره به محدوده انقباض رسید. در همان زمان، تولید خدمات نیز کاهش یافت، با آمار خدمات PMI از 51.7 در ماه مارس به 50.9 رسید.

سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس 2.6% افزایش یافت که نسبت به کاهش 0.7% در ماه قبل بهبود یافته است. با این حال، برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول، افزایش متوسط 1.6 درصدی سالانه را در سه ماه منتهی به مارس نشان داد که بسیار کمتر از 2.5 درصد پیش بینی شده و 3.4 درصد قبلی است. علاوه بر این، شاخص قیمت سه ماهه هزینه های شخصی (PCE) که در کنار تولید ناخالص داخلی منتشر شد، در سه ماهه اول 3.4 درصد افزایش یافت که بسیار بیشتر از 1.8 درصد قبلی بود. روز جمعه، ایالات متحده شاخص قیمت PCE مارس را منتشر کرد که از 2.5 درصد در فوریه به 2.7 درصد در ماه مارس افزایش یافت که بالاتر از انتظار بازار 2.6 درصد بود. شاخص اصلی قیمت PCE، معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو، 2.8 درصد در سال گذشته افزایش یافت که بالاتر از انتظار 2.6 درصد بود.

در پایان، مقامات فدرال رزرو با دانستن اینکه با داده های فعلی جایی برای کاهش نرخ وجود ندارد، وارد جلسه سیاست پولی می شوند.

جالب توجه است که دلار آمریکا در بحبوحه ریسک گریزی شاهد پیشرفت کوتاه مدتی بود، اما حفظ سود شرکت کنندگان بازار به جای دارایی های پربازده، قیمت دلار را کاهش داد.

پیشرفت در اروپا

در همین حال، یورو شاهد حمایت اندکی از داده های محلی مخلوط بود. بانک تجاری هامبورگ (HCOB) و S&P Global PMI نشان دادند که در حالی که تولید تولید در محدوده انقباض باقی می ماند، بخش خدمات به بهبود ادامه داد. بر اساس برآوردهای اولیه، PMI ترکیبی اتحادیه اروپا در آوریل به 51.4 افزایش یافت. علاوه بر این، نظرسنجی IFO آلمان نشان داد که آب و هوای تجاری در آوریل بیش از حد انتظار بهبود یافته است و پس از چاپ 87.9 در ماه مارس به 89.4 رسیده است. جزء فرعی ارزیابی جاری و انتظارات نیز از انتظارات فراتر رفت در حالی که نسبت به گزارش های قبلی بهبود یافت.

در همین حال، مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) راه را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن هموار کردند. بانک فرانسه و سیاست گذار بانک مرکزی اروپا، فرانسوا ویلروی دو گالهاو، گفتند که باید در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش دهند زیرا سیاست گذاران “اکنون به اندازه کافی و به طور افزاینده ای نسبت به مسیر کاهش تورم در منطقه یورو اطمینان دارند.” علاوه بر این، فابیو پانتا، رئیس بانک مرکزی ایتالیا، خاطرنشان کرد که اگر فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تر از آنچه بازارها انتظار دارند، نرخ‌ها را متوقف کند، احتمالاً به جای تضعیف آن، کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را تقویت می‌کند.

در نهایت، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، رویکرد محتاطانه خود را حفظ کرد و گفت که سیاستگذاران “نیاز دارند کمی اعتماد بیشتری در روند کاهش تورم ایجاد کنند” و افزود که سیاست محدودکننده پولی نزدیک است.

چه چیزی در فهرست بعدی هست

فراتر از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو، تقویم اقتصاد کلان برای هفته آینده شامل چندین ارقام مربوط به اشتغال ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در روز جمعه خواهد بود. علاوه بر این، این کشور PMI تولید آوریل ISM و PMI خدمات ISM را برای همان ماه منتشر خواهد کرد.

در آن طرف اقیانوس، آلمان فروش خرده فروشی مارس و برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد، در حالی که منطقه یورو نیز اولین برآوردهای تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) را منتشر خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

از نقطه نظر تکنیکال، EURUSD فاقد قدرت صعودی است، اما به نظر می‌رسد در نمودار هفتگی به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این جفت از میانگین حرکت 100 روزه (SMA) جهش کرد و یک Lowe Low و یک Higher Low را ثبت کرد. در همان زمان، این جفت در زیر میانگین های 20 و 200 روزه مسطح نیز رشد می کند و پتانسیل صعودی آن را محدود می کند. علاوه بر این، شاخص های تکنیکال نسبتاً افزایش یافتند، اما در زیر خطوط میانی خود باقی می‌مانند و نشانه صعودی ندارند.

نمودار روزانه نشان می دهد که EURUSD برای مدت کوتاهی از میانگین نزولی 20 روزه پیشی گرفت اما به سرعت به زیر آن عقب نشینی کرد. در این میان، میانگین 100 و 200 روزه، شیب نزولی خود را بسیار بالاتر از شیب کوتاه‌تر حفظ می‌کنند، که همگی خطر را به سمت نزول می‌کشند.

اگر این جفت از بالاترین سطح هفتگی در 1.0752 عبور کند، خریدارها ممکن است راحت تر باشند. سودهای فراتر از سطح می تواند منجر به تست منطقه قیمت 1.0820 در مسیر رسیدن به 1.0940 شود. بسته شدن روزانه بالاتر از آن، مورد نزولی را در میان مدت رد می کند. حمایت کوتاه مدت در 1.0680 و پس از آن پایین ترین سطح سال در 1.0600 قرار می گیرد. شکستن به پایین تر از آن می تواند منجر به ریزش به سمت منطقه قیمت 1.0520 و سپس سطح 1.0440 شود.

EUR USD 638497401292618073 EUR USD 638497401292618073

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-federal-reserve-and-nonfarm-payrolls-spell-action-next-week-202404261455

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.