رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

پیش بینی هفتگی EURUSD

آیا درد بازار را می توان با ارقام CPI ایالات متحده التیام بخشید؟

  • ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه را سه شنبه آینده منتشر خواهد کرد.
  • توليد ناخالص داخلي منطقه يورو مي‌تواند اثر گذار باشد.
  • مسیر نزولی EURUSD می تواند به سمت حمایت بلندمدت فیبوناچی در 1.0510 گسترش یابد.

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی سقوط کرد و بیشتر از منطقه 1.1000 عقب نشینی کرد و در اطراف رقم 1.0700 قرار گرفت. دلار آمریکا در روز دوشنبه بیشترین افزایش را به خود اختصاص داد، که این امر به دلیل جنون بانک های مرکزی و گزارش برجسته حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده افزایش یافت.

فدرال رزرو ایالات متحده سرعت انقباضات را کاهش داده و نرخ بهره را 25 واحد پایه “bps” افزایش داده است، اما از پیش بینی توقف در افزایش خودداری کرده و در عین حال احتمال کاهش نرخ را اعلام نکرد، چیزی که فعالان بازار برای آن شرط بندی کرده اند. از اواخر سال 2022 ادامه دارد.

فدرال رزرو بلاتکلیف مانده

فدرال رزرو مدت هاست که اعلام کرده است که مایل است تورم را به قیمت رشد اقتصادی مهار کند. ترس از رکود بر بازارهای مالی تا سال 2022 مسلط شد. آخرین گزارش شغلی برجسته نشان داد که بازار کار بدون توجه به سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو همچنان در وضعیت خوب قرار دارد. از یک سو به این معناست که تاب آوری اقتصاد بسیار بالاتر از حد انتظار است. با این حال، در همان زمان، بازار کار فشرده تمایل به افزایش تورم دارد و نبرد فدرال رزرو با فشار قیمت‌ها را دشوارتر می‌کند.

در این مرحله، مقامات فدرال رزرو فکر می کنند کاهش نرخ بهره در سال جاری ضروری نیست، اگرچه بازیگران بازار بر خلاف این باور دارند. آخرین صورتجلسه به وضوح بیان می‌کند که افزایش نرخ بهره اضافی در ماه‌های آینده «مناسب» خواهد بود و رئیس جروم پاول و همکارش آن را تکرار کردند.

با این حال، تصدیق رئیس پاول مبنی بر اینکه روند کاهش تورم از قبل آغاز شده است، سرمایه گذاران را به سمت محوریت این سیاست پولی رسانده است. پاول روز سه شنبه در یک بحث تعدیل شده در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی شرکت کرد و سخنرانی تعدیل شده خود را تکرار کرد. پاول مجدداً اظهار داشت که احتمالاً نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره دارند و اضافه کرد که این روند «پردست‌انداز» خواهد بود و داده‌های قوی‌تر از حد انتظار باعث افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد شد. او همچنین گفت که گزارش‌های بازار کار قوی یا گزارش‌های تورم بالاتر منجر به افزایش نرخ‌های فدرال رزرو بیش از آنچه در حال حاضر قیمت گذاری شده است، می‌شود.

سخنان پاول باعث تحرکات بی ثباتی شد، اما در نهایت، پیام مناقشه‌آمیزاو تقاضا برای دارایی های پربازده به نفع دلار آمریکا را تضعیف کرد.

بانک مرکزی اروپا به برنامه خود پایبند است

در آن سر اقیانوس، داده های متفاوت اروپایی و فقدان سرنخ های جدید سیاست پولی، یورو را به یک دارایی غیرجذاب تبدیل کرد. عقب‌گردی اقتصادی منطقه یورو ادامه دارد و بانک مرکزی اروپا “ECB” را برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار در مسیر انقباض قرار می‌دهد. پس از آخرین جلسه بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، گفت که مارس 50 واحد افزایش نرخ بهره را به همراه خواهد داشت، در حالی که این تصمیم پس از آن جلسه به جلسه وابسته به داده ها خواهد بود.

سیاستگذاران اتحادیه اروپا چند روز گذشته را صرف کاهش انتظارات برای یک رکود شدید اقتصادی کرده اند، همراستا با سخنان خانم لاگارد مبنی بر یک شکست اقتصادی احتمالی «کم عمق». با این حال، بیشتر ارقام کلان اقتصادی که این روزها منتشر می شود، خلاف این را نشان می دهد.

خرده‌فروشی در اتحادیه اروپا در ژانویه 2.8٪ کاهش یافت، در حالی که سفارشات کارخانه آلمان در دسامبر 10.1٪ سالانه کاهش یافت. علاوه بر این، تولیدات صنعتی کشور در همان ماه با سرعت سالانه 3.9 درصد کاهش یافت. از جنبه مثبت، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده آلمان “HICP” به طور غیرمنتظره‌ای 9.2 درصد در سال در ژانویه افزایش یافت که کمتر از 10 درصد مورد انتظار و کاهش نسبت به 9.6 درصد قبلی بود. کاهش فشارهای تورمی خبری خوشایند است، اما به این معنی است که بانک مرکزی اروپا فضایی برای کاهش سرعت انقباض دارد.

همانطور که بانک‌های مرکزی اشاره می‌کنند که برخلاف باورهای حرکت می‌کنند، عدم اطمینان افزایش می‌یابد که منجر به بازارهای ریسک گریز می‌شود.

تولید ناخالص داخلی اروپا و CPI ایالات متحده در حال بررسی است

سرنخ های تازه ای از تحولات اقتصادی هفته آینده در دسترس خواهد بود. روز سه شنبه، منطقه یورو برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال 2022 را منتشر خواهد کرد. اقتصاد با سرعت سالانه 1.9 درصد در سه ماهه سوم و متوسط 0.1 درصد در سه ماه منتهی به سپتامبر رشد کرد. بعداً در همان روز، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” ژانویه را منتشر خواهد کرد که 5.8 درصد در سال پیش بینی شده است. قرائت اصلی، بدون احتساب قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی، 5.3 درصد پیش بینی می شود. چنین ارقامی تأیید می کند که تورم همچنان کاهش می یابد و گمانه زنی ها درباره محوری فدرال رزرو را احیا می کند.

در روز چهارشنبه، ایالات متحده فروش خرده فروشی ژانویه را منتشر می کند که پیش بینی می شود پس از کاهش 1.1 درصدی در ماه قبل، 0.1٪ پیشرفت کند. به غیر از آن، فعالان بازار به سخنان سیاستگذاران توجه خواهند داشت، اگرچه بعید به نظر می رسد که آنها با مواضع غافلگیرکننده ظاهر شوند.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD زیر سطح 1.0745 معامله می شود، که درست در فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی لغزش سالانه 2022 است که نشانه ای کاملاً دلسرد کننده برای خریداران است. با این حال، خوانش های تکنیکال در نمودار هفتگی نشان می دهد که کاهش مداوم همچنان اصلاحی است. شاخص ها از حالت بیش از حد خرید کمتر شده اند، اما همچنان در محدوده مثبت باقی مانده اند. در عین حال، میانگین حرکتی 20 ساده “SMA” شیب صعودی شدید خود را بسیار پایین تر از سطح فعلی در حدود 1.0390 حفظ می کند. در این میان میانگین‌های حرکتی طولانی‌تر، بالاتر از سطح فعلی باقی می‌مانند و میانگین 100 روزه به عنوان مقاومت پویا در حدود 1.1050 عمل می‌کند. کاهش اصلاحی می تواند به منطقه 1.0510 گسترش یابد، جایی که این جفت دارای 50 درصد اصلاح فیبوناچی فوق است. روند صعودی بلندمدت در معرض خطر چنین نزولی قرار نخواهد گرفت، اما مطمئناً احساسات بازار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

نمودار روزانه EURUSD نشان می‌دهد که نشانه های بیشتری در بازار هستند. شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی به سمت جنوب حرکت می‌کنند و در حالی که حرکت نزولی محدود به نظر می‌رسد، در پایین‌ترین حد سه ماهه قرار دارند. در همان زمان، میانگین 20 روزه در منطقه قیمت 1.0830 اندکی کاهش یافته است و اکنون به عنوان یک مقاومت پویا عمل می کند. در یک نکته مثبت، میانگین صعودی 100 روزه از بالای میانگین ثابت 200 روزه در منطقه 1.0320/30 عبور می کند. فیبوناچی 38.2 درصدی نزول سال 2022 درست پایین تر است و به آخرین سنگر خریدارها تبدیل می شود.

خریدارها می توانند بعد از بسته شدن کندل روزانه بالای 1.0745 مقداری قدرت بگیرند، اگرچه برای حفظ کنترل باید منطقه 1.0830/50 را رد کنند و برای ری‌تست آستانه 1.1000 هدف قرار دهند.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی FXStreet Forecast نشان می دهد که خریداران در حال از دست دادن علاقه خود هستند. اکثر تحلیلگران نظرسنجی می بینند که این جفت در اطراف منطقه قیمت فعلی در نوسان است و میانگین هدف 1.0722 را باقی می گذارد. با این حال، چشم اندازهای بلندمدت همچنان تحت سلطه خریدار‌ها است که 48 درصد در نمای ماهانه و 55 درصد در سه ماهه است. برخی از موسسات کاملاً نزولی میانگین را به سمت پایین منحرف می‌کنند، اما با نگاهی به گسترش اهداف بالقوه، به نظر می‌رسد که روند صعودی پس از یک اصلاح نزولی شدید از سر گرفته خواهد شد.

نمودار نمای کلی نشان می‌دهد که میانگین حرکتی کوتاه‌مدت پایین‌تر شده است، اما میانگین‌های طولانی‌تر خنثی هستند. در چشم انداز ماهانه، یک ناحیه در حدود 1.0350 است، در حالی که انتهای بالای محدوده تا 1.1000 گسترش یافته است. نمای سه ماهه نشان می‌دهد که اوج‌های بالاتر محتمل‌تر می‌شوند، و این جفت عمدتاً در ناحیه 1.0800/1.1400 باقی می‌ماند.

EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-markets-pain-could-be-healed-by-us-cpi-figures-202302101521

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.