رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

سورپرایز! مناقشه‌آمیزی پاول توسط NFP خنثی شد

  • گزارش اشتغال ماهانه ایالات متحده، نرخ بیکاری بالاتری را در بازار کار فشرده نشان داد.
  • تصمیم بانک مرکزی اروپا و شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای تکان دادن پایه ها در هفته آینده.
  • پتانسیل صعودی EURUSD محدود باقی می ماند، 1.0745 مانعی برای صعود است.

این هفته پس از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی در مقابل کنگره ایالات متحده، دلار آمریکا برای انتقام بازگشت. جفت ارز EURUSD به پایین ترین سطح 1.0523 سقوط کرد اما برای دومین هفته متوالی به سمت معاملات پایانی هفتگی بالاتر از 1.0600 حرکت کرد.

پاول بازارهای مالی را تکان می دهد

سخنان مناقشه‌آمیز پاول فدرال رزرو بازارهای مالی را شوکه کرد و ریسک گریزی را تحریک کرد، زیرا وی خاطرنشان کرد که بانک مرکزی آماده است تا سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهد تا تورم را به هدف 2 درصد برساند. او موافقت کرد که تورم در حال کاهش است، اما اضافه کرد که این تورم بسیار بالا است و هزینه کاهش ندادن آن “بسیار بیشتر از هزینه های کنترل آن خواهد بود.” علاوه بر این، او گفت که نشانه‌های کمی از کاهش تورم در خدمات اصلی مشاهده می‌کند.

وی سپس افزود که سیاستگذاران هیچ تصمیمی در مورد نشست آتی مارس نگرفته اند، زیرا این تصمیم به داده ها بستگی دارد. در مورد اشتغال، پاول خاطرنشان کرد که «گزارش‌های مشاغل فوق‌العاده قوی و گزارش‌های تورم در همین راستا هستند».

اخبار اشتغال بر دلار فشار وارد کرد، زیرا این ارقام مختلط می‌توانند توسط فدرال رزرو به ۲۵ واحد پایه “bps” آینده تبدیل شوند. به نظر می رسد فعالان بازار قبلاً این واقعیت را درک کرده اند که فشارهای قیمتی با سرعت کمتر از حد انتظار کاهش می یابد و نرخ بیکاری بالاتر را به عنوان یک تغییر بالقوه بازی برای بانک مرکزی خوانده اند. CME Group FedWatch Tool اکنون نشان می دهد که شانس افزایش 50 bps در جلسه سیاست بعدی به 40٪ پس از گزارش NFP کاهش یافته است.

داده های منتشر شده در چند روز اخیر به یورو آسیب زد. بیشتر ارقام نشان می دهد که اقتصاد منطقه یورو هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده است. خرده فروشی در ماه فوریه 0.3% افزایش یافت که نسبت به سال قبل 2.3% کاهش داشت. طبق گزارش رسمی، فروش آلمان نیز به شدت کاهش یافت و در ژانویه 6.9 درصد از دست داد. همچنین، برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم اتحادیه اروپا نشان داد که اقتصاد با سرعت سالانه 1.8 درصد رشد کرده است که نسبت به 1.9 درصد قبلی بازبینی شده است. در نهایت، آلمان شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده در ماه فوریه را در 9.3 درصد سالانه تایید کرد.

تعاریفات در سند چشم اندازها

سه شنبه آینده، 14 مارس، ایالات متحده شاخص قیمت مصرف کننده فوریه CPI را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود افزایش سالانه 6.2 درصدی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که آمار اصلی سالانه 5.5 درصد افزایش یابد، به سختی نسبت به 5.6 درصد قبلی کاهش یابد. چنین رقمی نشان می‌دهد که در حالی که تورم همچنان در مسیر درست حرکت می‌کند، تصمیم فدرال رزرو برای تسریع سرعت انقباض منطقی است. انتظار می‌رود این انتشار تاثیر زیادی در بازارهای مالی داشته باشد، که ممکن است قبل از آن متوقف باشند.

رویداد مرحله اول بعدی تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا “ECB” در روز پنجشنبه خواهد بود. رئیس کریستین لاگارد مدت ها پیش تصریح کرده بود که این جلسه افزایش 50 واحدی “bps” نرخ بهره را به همراه خواهد داشت که به طور کامل قیمت گذاری شده است. با این حال، در آخرین جلسه سیاست پولی، وی خاطرنشان کرد که از این به بعد برنامه خاصی وجود ندارد و در آینده تصمیمات به داده ها بستگی دارد و جلسه به جلسه اتخاذ می شود.

سیاست‌گذاران اروپایی در هفته‌های گذشته نگرانی‌های خود را در مورد رشد آهسته و تورم بالا تکرار کردند و یکی دیگر از عوامل غافلگیرکننده بالقوه در اعلامیه را باطل کردند. تغییر در عبارت مناقشه‌آمیز لاگارد یا تصمیم پیش بینی شده در مورد برنامه ریزی آنها برای آینده نزدیک می تواند یورو را شوکه کند.

در طول هفته، سایر ارقام مربوط به اقتصاد کلان برنامه ریزی شده است، از جمله خرده فروشی در فوریه ایالات متحده، برآورد نهایی HICP اتحادیه اروپا برای فوریه، و برآورد اولیه شاخص تمایل مصرف کننده میشیگان ایالات متحده در ماه مارس.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD برای سومین هفته متوالی بین سطوح فیبوناچی حرکت کرد. پایین ترین سطح هفتگی درست قبل از اصلاح 50 درصدی در 1.0515 تعیین شد، در حالی که پیشرفت ها کمتر از 1.0745 بودند، یعنی 61.8 درصد اصلاحی همان کاهش. این جفت در حال حاضر در میانه راه بین چنین سطوحی معامله می شود و باید برای حرکت واضح تربعدی آماده شد.

گزارش‌های تکنیکال در نمودار هفتگی نشان می دهد که همه چیز برای خریدارها از خراب نشده. میانگین حرکت 20 روزه ساده SMA به طور محکمی بالاتر می رود و در حال حاضر چند پیپ بالاتر از حمایت فیبوناچی فوق الذکر قرار دارد. از سوی دیگر، میانگین 100 روزه کاهش خود را بسیار بالاتر از سطح فعلی گسترش داد و اکنون در اطراف آستانه روانی 1.1000 قرار دارد. در نهایت، شاخص مومنتوم کاهش یافت و در آستانه به چالش کشیدن خط وسط خود است، در حالی که شاخص “RSI” در حدود 52 تثبیت می شود.

به صورت روزانه، پتانسیل صعودی محدود به نظر می رسد. این جفت در حال حاضر با یک میانگین مسطح 20 روزه می‌جنگند و هدف آن شکستن بالای آن است. میانگین 100 روزه به پایین تر از سطح فعلی پیش می رود و در حال حاضر در حدود 1.0520 قرار دارد و ناحیه حمایت ایستا را تقویت می کند. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال به سمت شمال چرخیدند، اما درست زیر خط وسط خود باقی ماندند.

این جفت در حال حاضر در 1.0600 حمایت دارد و حمایت مربوطه بعدی در 1.0515 است و باید از آن رد شود تا فضایی برای گسترش نزول خود به سمت منطقه قیمتی 1.0400 داشته باشد. در روند صعودی، کلید 1.0745 است، زیرا فروشندگان احتمالاً آنجا منتظر هستند. پس از آن، صعود می تواند به سمت 1.0820 ادامه یابد.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که جفت ارز EURUSD می‌تواند روند صعودی را حفظ کند. اکثر بازیگران بازار به دنبال اهدافی کمتر از هدف فعلی هستند، زیرا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آنها را غافلگیر کرده است. با این حال، نمودار نمای کلی نشان می دهد که میانگین های حرکت، قدرت صعودی اخیر خود را حفظ می کنند. با گذشت زمان، خریدارها از 0% در نمای هفتگی به 48% در نمای سه ماهه افزایش می یابند.

در نهایت، نمودار نمای کلی همچنین نشان می‌دهد که بیشتر اهداف بالای 1.0800 جمع می‌شوند، که نشان می‌دهد فعالان بازار کاملاً مناقشه‌آمیزی پاول را هضم کرده‌اند.

EUR/USD sentiment poll

منبع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-surprise-surprise-hawkish-powell-neutralized-by-mixed-nfp-202303101527

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.