رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تصمیم بانک مرکزی اروپا، تورم ایالات متحده در مرحله بعدی قرار می گیرد

  • جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، درها را برای افزایش بیشتر باز نگه می دارد.
  • بانک مرکزی اروپا تصمیم سیاست پولی خود را هفته آینده اعلام خواهد کرد.
  • EURUSD جلوتر از حرکت جهت دار بعدی به زیر 1.0600 تثبیت می شود.

جفت ارز EURUSD در این هفته کمی بهبود یافت و در حدود 1.0590 به پایان رسید. دلار آمریکا علیرغم شرایط ریسک گریز کاهش یافت زیرا مشکلات جغرافیایی در خاورمیانه همچنان در حال تشدید شدن است. جنگ بین اسرائیل و حماس فلسطینی، سرمایه‌گذاران را سرپا نگه داشته و ایران بیشتر درگیر شده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، خواستار تحریم نفتی و سایر تحریم‌ها علیه اسرائیل شد که بهای نفت خام را بالا برد که به نوبه خود نگرانی‌ها در مورد رکود تورمی جهانی را تشدید کرد. در همان زمان، گروه مسلح حزب الله از شمال به اسرائیل حمله کرد، در حالی که به نظر می رسد اسرائیل در حال آماده سازی عملیات زمینی در نوار غزه است.

وضعیت یورو را محدود کرد زیرا تقاضا برای دارایی‌های پربازده کم بود. برنده این هفته طلا بود و XAUUSD به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر یعنی 1985.86 دلار در هر اونس رسید.

رئیس جروم پاول مقداری آب سرد می ریزد

دلار آمریکا همچنین نتوانست از افزایش بازده اوراق قرضه دولتی استفاده کند. تقاضا برای اوراق قرضه در نیمه اول هفته بازدهی خود را پایین نگه داشت، اما بازدهی خزانه داری پیش از حضور جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در باشگاه اقتصادی نیویورک افزایش یافت و به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید. اوراق 2 ساله تا 5.25 درصد عرضه شد، در حالی که اوراق 10 ساله برای مدت کوتاهی بالاتر از آستانه 5 درصد قرار گرفت. افزایش بازده اوراق قرضه دولتی تا حدی می‌تواند با افزایش نگرانی‌ها در مورد کسری مالی ایالات متحده و افزایش حجم حراج برای تامین مالی این کشور توضیح داده شود.

بازدهی بالاتر باعث تقویت دلار می شود. با این حال، از آنجایی که فدرال رزرو خاطرنشان کرد که بازدهی بالاتر می تواند نیاز به افزایش نرخ برای کند کردن اقتصاد را جبران کند، همبستگی دلار و بازدهی اوراق شکسته شده است.

پاول چشم انداز اقتصادی را مورد بحث قرار داد و تکرار کرد که تورم “بیش از حد بالا” است و تاکید کرد که ارقام سپتامبر “کمتر دلگرم کننده” هستند. وی خاطرنشان کرد: اثرات افزایش نرخ سود گذشته در حال رسیدن است و برای کار نیاز به زمان دارد. در نهایت، پاول برای کاهش علاقه‌های گمانه‌زنی‌ها گفت که «ممکن است هنوز انقباض معناداری وجود داشته باشد». با عقب نشینی بازده اوراق قرضه دولتی، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره کاهش یافت، اما وال استریت نیز در بحبوحه گزارش های درآمدی متفاوت کاهش یافت.

در آخر هفته قبل، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا “ECB” در نشست های سالانه صندوق بین المللی پول “IMF” در مراکش، مراکش سخنرانی کرد. لاگارد هیچ چیز جدیدی به روی میز نیاورد و تکرار کرد که تورم اساسی در منطقه یورو همچنان قوی است در حالی که رشد دستمزدها در “بالاترین حد تاریخی” قرار دارد.

تصمیم بانک مرکزی اروپا، تورم ایالات متحده بر روی میز

داده های کلان اقتصادی در هفته به طور کلی دلگرم کننده بود. خرده فروشی ایالات متحده در ماه سپتامبر 0.7% افزایش یافت که بسیار بهتر از 0.3% مورد انتظار بود. در سراسر قاره، آلمان نظرسنجی اکتبر ZEW را در مورد احساسات اقتصادی منتشر کرد که در این کشور به 1.1- و برای منطقه یورو به 2.3 بهبود یافت و از انتظارات پیشی گرفت. علاوه بر این، ارزیابی وضعیت فعلی بهتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، به چاپ رسید و در 79.9- بود. اتحادیه اروپا شاخص هماهنگ شده قیمت های مصرف کننده “HICP” در سپتامبر را در 4.5 درصد سالانه در ماه سپتامبر تأیید کرد، در حالی که شاخص قیمت تولید کننده آلمان در همان دوره 14.7 درصد کاهش یافت.

هفته پیش رو در حوزه داده شلوغ تر خواهد بود. S&P Global تخمین اولیه PMI اکتبر را برای همه اقتصادهای بزرگ منتشر خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده اولین برآورد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه سوم و شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی “PCE” سپتامبر، تورم مورد علاقه فدرال رزرو را منتشر خواهد کرد. در نهایت، بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را در مورد سیاست پولی اعلام خواهد کرد، در حالی که بازارها به طور گسترده پیش بینی می کنند که نرخ ها متوقف می شوند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

با این حال، از منظر تکنیکال، EURUSD نمی تواند پایین بودن موقت را تأیید کند. این جفت به طور پیوسته با فروشندگانی در حدود آستانه 1.0600 روبرو شده است و فروشنده‌ها تمایلی به تسلیم شدن ندارند روبروست. نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت در محدوده هفته قبل معامله می شود و زیر میانگین های نزولی قرار دارد. میانگین 100 هفته ای “SMA” نزدیک ترین است که مقاومت دینامیکی در حدود 1.0695 ارائه می دهد. در عین حال، شاخص مومنتوم شیب نزولی خود را بسیار پایین تر از سطح 100 حفظ می کند، در حالی که شاخص “RSI” به سختی از قلمروی بیش از حد فروش خارج شد و به جای نشان دادن صعودهای بیشتر در آینده، افزایش فعلی را منعکس می کند.

نمودار روزانه یک موضع خنثی به صعودی ارائه می دهد. این جفت برای غلبه بر میانگین 20 روزه در بیشتر هفته تلاش کردند و در روز جمعه بالاتر از آن رشد کردند. با این حال، میانگین‌های متحرک طولانی‌تر در منطقه قیمت 1.0820 قرار دارند و به آرامی کاهش می‌یابند. شاخص Momentum بسیار بالاتر از خط وسط خود قرار دارد، اما RSI در حدود 47 تثبیت می شود و از صعود بیشتر حمایت نمی کند.

این جفت در 12 اکتبر در 1.0639 به اوج رسید، سطحی که برای جذب خریداران باید شکسته شود. هنگامی که قیمت از آن بالاتر رفت، آستانه 1.0700 به عنوان مقاومت فوری در مسیر رسیدن به منطقه قیمت 1.0760 می آید. بسته شدن کندل هفتگی در حدود آن اولین گام به سوی تایید یک کف موقت خواهد بود. 1.0500 سطح حمایت فوری است و پس از آن پایین ترین سطح ماهانه در 1.0447 قرار دارد. شکست آن منطقه قیمت 1.0320-1.0340 را در معرض دید قرار می دهد.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet، EURUSD همچنان تحت فشار فروش باقی خواهد ماند. فروشنده‌ها پیشتاز چشم انداز هفتگی هستند، با میانگین 1.0550 جفت. در نمای ماهانه خنثی می شود، اگرچه هنوز هم دیده می شود که این جفت در زیر سطح 1.0600 در حال رشد است. در نهایت، خریدارها در چشم انداز سه ماهه، تا 70 درصد از کارشناسان نظرسنجی را به دست می گیرند. با این حال، به طور متوسط، EURUSD در 1.0718 مشاهده می شود، که نشان می دهد خریداران ممکن است متقاعد نباشند.

نظرسنجی احساسیEUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-ecb-decision-united-states-inflation-come-up-next-202310201454

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.