رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار آمریکا در آستانه بازیابی قدرت خود است

  • شاخص قیمت PCE ایالات متحده در فوریه انتظارات را برآورده کرد و بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی ماند.
  • تورم اروپا و ارقام مربوط به اشتغال آمریکا سرمایه گذاران را در هفته آینده مشغول خواهد کرد.
  • EURUSD در نبرد خریداران در حدود 1.0800 شکست می خورد، فروشنده ها می توانند هفته آینده آن را به 1.0600 برسانند.

جفت ارز EURUSD برای سومین هفته متوالی در حالت نزولی بسته شد و در ماه مارس کمی بالاتر از 1.0767، پایین ترین سطح ماهانه به پایان رسید. دلار آمریکا هفته را با لحن ملایمی آغاز کرد، اما از روز سه‌شنبه شروع به افزایش کرد و سرانجام در اواخر روز پنجشنبه در میان اظهارنظرهای تندروانه مقامات فدرال رزرو حرکت کرد.

اقتصاد سالم ایالات متحده از دلار آمریکا حمایت می کند

ماه مارس ماه بسیار جالبی بود و بانک‌های مرکزی راه را برای کاهش نرخ بهره در ژوئن هموار کردند. با این حال، بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو فاصله زیادی با یکدیگر ندارند. انقباض تهاجمی پولی در دو سال گذشته اقتصادها را از هم جدا کرده است.

از یک سو، ایالات متحده همین هفته تأیید کرد که اقتصاد علیرغم رکوردهای نرخ بهره در مسیر رشد سالمی قرار دارد، زیرا برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم نشان داد که اقتصاد با سرعت سالانه رشد کرده است. تا 3.4٪. از سوی دیگر، رکود اقتصادی در منطقه یورو خارج از جدول نیست. بر اساس برآورد منتشر شده توسط Eurostat، اداره آمار اتحادیه اروپا، برای سال 2023 به طور کلی، تولید ناخالص داخلی 0.4٪ در هر دو منطقه یورو و اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

مطمئناً عدم تعادل رشد بر یورو/دلار و همچنین بر دیدگاه سیاستگذاران تأثیر گذاشته است. مقامات اروپایی مدام از کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن خبر می دهند که بیشتر به کاهش فشارها بر اقتصاد مربوط می شود تا نتیجه بازگشت تورم به سطوح مطلوب. با این حال، نمایندگان فدرال رزرو نشان دادند که تمایل بیشتری برای حفظ نرخ بهره در سطح فعلی خود دارند. کریستوفر والر، عضو فدرال رزرو، روز چهارشنبه پس از اینکه گفت عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد، آخرین نرخ دلار آمریکا را آغاز کرد، زیرا داده های اخیر نشان می دهد که بانک مرکزی ممکن است برای کمک به حفظ تورم روی نرخ تورم، نیاز به حفظ سیاست پولی محدودکننده فعلی برای مدت طولانی تری داشته باشد. مسیر پایدار به سمت 2٪.

بازارهای سهام رشد کردند و وال استریت در آستانه بسته شدن هفتگی به بالاترین حد خود نزدیک شد. در عین حال، دلار آمریکا در سراسر جفت ارزها قوی تر است، که زیربنای داده‌های خوش‌بینانه است که نشان می‌دهد اقتصاد با افتخارات یک بحران دیگر دوام خواهد آورد.

تورم و اشتغال مورد توجه هست

یک تقویم اقتصاد کلان، عدم تعادل را تایید کرد. ایالات متحده سفارشات کالاهای بادوام را منتشر کرد که در ماه فوریه 1.4 درصد افزایش یافت، بهتر از حد انتظار. برعکس، خرده‌فروشی آلمان در همان ماه 1.9% در ماه و 2.7% سالانه کاهش یافت که بسیار بدتر از آنچه انتظار می‌رفت. سرانجام در روز جمعه، ایالات متحده گزارش شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) را منتشر کرد. دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی نوسان را در بر نمی‌گیرد، 2.8 درصد به صورت سالانه افزایش یافت که مطابق با برآورد تحلیل‌گران بود، در حالی که رقم ماهانه 0.3 درصد مطابق پیش‌بینی بود. با این حال، ارقام ژانویه به ترتیب به 2.9% و 0.5% اصلاح شدند. با وجود این که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، افزایش فشارهای قیمتی در ابتدای سال را رد کرده بود، دلار با این خبر کمی کاهش یافت.

آوریل با یک تقویم شلوغ آغاز خواهد شد. ایالات متحده پیش از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، PMI تولید مارس ISM و ارقام متعدد مربوط به اشتغال را منتشر خواهد کرد. در میانه، این کشور همچنین PMI خدمات ISM را برای همان ماه رونمایی خواهد کرد.

در سراسر حوضچه، آلمان و منطقه یورو برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) را منتشر خواهند کرد. اتحادیه اروپا همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و داده های خرده فروشی را برای همان ماه منتشر خواهد کرد.

تورم و اشتغال برای تصمیمات بانک مرکزی حیاتی است. آخرین ارقام اصلی PCE به فدرال رزرو فضایی برای حفظ نرخ ها در سطوح فعلی می دهد. در هفته آینده، داده‌های مربوط به اشتغال ایالات متحده کلیدی خواهد بود، زیرا اگر هیچ نشانه‌ای از شل شدن بازار کار وجود نداشته باشد، کاهش نرخ در ایالات متحده ممکن است پس از ژوئن به تعویق بیفتد. یا حتی اگر کاهش نرخ بهره در ژوئن همچنان روی میز باقی بماند، سیاستگذاران ممکن است امسال تنها دو کاهش را به جای سه مورد پیش بینی شده در نمودار نقطه آخر انتخاب کنند.

EURcalen 638473195135275953 EURcalen 638473195135275953

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD در زیر 1.0803، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8% از روند 1.0694-1.0981 قرار دارد. نمودار هفتگی نشان می‌دهد که این جفت با فروشندگان حول 38.2% اصلاحی همان افزایش در 1.0871 ملاقات کرد، در حالی که میانگین حرکت 20 روزه (SMA) با سطح همگرا شده و ناحیه مقاومت را تقویت می‌کند. در همان زمان، میانگین 200 روزه بسیار بالاتر از سطح فعلی بدون جهت باقی می ماند، در حالی که میانگین 100 در حدود 1.0600 قرار دارد. فقدان قدرت در میان میانگین های حرکت نشان دهنده عدم وجود یک روند غالب است. در نهایت، شاخص های تکنیکال به سمت جنوب و زیر خطوط میانی خود حرکت می‌کنند و به نفع یک ریزش به سمت پایه منطقه قیمت 1.0690 هستند.

آنالیزهای تکنیکال در نمودار روزانه، جهت را به سمت نزول می کشاند. شاخص های تکنیکال به خوبی در محدوده منفی قرار دارند، اگرچه در بحبوحه تعطیل در جمعه عید پاک، قدرت نزولی خود را از دست می دهند. در این میان، یورو/دلار بسیار پایین‌تر از میانگین‌های حرکت خود باقی می‌ماند. میانگین 200 بدون جهت حول 50% اصلاحی فوق الذکر حرکت می کند و مقاومت قوی در اطراف 1.0840 ایجاد می کند.

EURUSD باید از 1.0870 عبور کند تا از موضع نزولی خارج شود، و سپس دامنه پیشرفت خود را به سمت منطقه قیمتی 1.0940 در مسیر تا مرز 1.1000 گسترش دهد. با این حال، مورد صعودی فعلا نامشخص است.

و اما حمایت در زیر پایین ترین سطح ماهانه در 1.0694 است و زمانی که از آن سطح پایین تر بود، ریزش به سمت 1.0600 محتمل به نظر می رسد.

EUR USD 638473195346267246 EUR USD 638473195346267246

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-king-us-dollar-set-to-recover-its-crown-202403291432

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.