رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

قیمت رکورددار، قدرت انعطاف‌پذیری دلار را از دست می‌دهد

  • طلا پس از رسیدن به رکورد جدید بالای 2220 دلار، اصلاح عمیقی را انجام داد.
  • داده های تورم PCE ایالات متحده در جمعه عید پاک هفته آینده منتشر خواهد شد.
  • چشم انداز تکنیکال XAUUSD نشان می دهد که با وجود آخرین عقب نشینی، پتانسیل صعودی دست نخورده باقی می ماند.

طلا پس از افزایش بی سابقه در روز چهارشنبه به سمت جنوب چرخید و اکثر سودهای هفتگی خود را از بین برد، زیرا انتشار داده های خوش بینانه از ایالات متحده تأثیر منفی تصمیمات سیاست فدرال رزرو بر ارزش دلار آمریکا (USD) را خنثی کرد.

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رکورد جدید تاریخ، چرخشی شدیدی انجام داد

طلا هفته جدید را در آرامی آغاز کرد زیرا سرمایه گذاران از گرفتن مواضع بزرگ در آستانه نشست سیاست مورد انتظار فدرال رزرو در ماه مارس خودداری کردند. XAUUSD در روزهای دوشنبه و سه شنبه بین 2150 تا 2160 دلار در نوسان بود و هر دو روز تقریباً بدون تغییر بسته شد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که طبق پیش بینی، نرخ بهره را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪ قرار داده است. خلاصه بازبینی پیش‌بینی‌ها (SEP)، همچنین به عنوان نمودار نقطه‌ای شناخته می‌شود، نشان داد که سیاست‌گذاران همچنان انتظار دارند که نرخ سیاست را تا 75 واحد پایه در سال 2024 کاهش دهند، همانطور که در دسامبر انجام دادند. واکنش اولیه به نمودار نقطه ای باعث کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده شد و بر دلار آمریکا فشار آورد و سرمایه گذاران به سمت کاهش نرخ در ژوئن متمایل شدند. احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد در ماه ژوئن از 40 درصد قبل از اعلامیه فدرال رزرو به 25 درصد کاهش یافت.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، لحنی نسبتاً خوش بینانه در مورد چشم انداز تورم اتخاذ کرد و دلار را مجبور کرد که تحت فشار نزولی باقی بماند. پاول اذعان داشت که اعداد تورم در ماه های ژانویه و فوریه «بسیار بالا» بوده است، اما خاطرنشان کرد که آنها داستان کلی در مورد کاهش تورم را تغییر نداده اند و استدلال می کنند که به دلیل تأثیرات فصلی بیشتر بوده است.

از آنجایی که فروش دلار آمریکا در سشن معاملات آسیایی در روز پنجشنبه افزایش یافت، XAUUSD صعود خود را افزایش داد و به بالاترین رکورد جدید و بالای 2220 دلار رسید. با این حال، در اواخر روز، انتشار داده‌های خوش‌بینانه اقتصاد کلان از ایالات متحده به بازگشت قاطعانه دلار کمک کرد و طلا را مجبور کرد به زیر 2200 دلار عقب‌نشینی کند.

وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که تعداد درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به 16 مارس به 210,000 کاهش یافته است. علاوه بر این، S&P Global Composite PMI در برآورد فوری مارس به 52.2 رسید که نشان می‌دهد فعالیت‌های معاملاتی در بخش خصوصی با سرعتی سالم به رشد خود ادامه می‌دهد. کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار در S&P Global Market Intelligence، با ارزیابی یافته‌های نظرسنجی‌های PMI، گفت: «افزایش فزاینده در هزینه‌ها، همراه با تقویت قدرت قیمت‌گذاری در بحبوحه رشد اخیر، به معنای افزایش مجدد فشارهای تورمی در ماه مارس بود.

در همین حال، تصمیم غیرمنتظره بانک ملی سوئیس (SNB) برای کاهش نرخ بهره به میزان 25 واحد پایه و اعلامیه های سیاست بانک مرکزی انگلیس (BoE) باعث خروج سرمایه از پوند و فرانک سوئیس شد و باعث افزایش بیشتر دلار در روز پنجشنبه شد. . دو عضو کمیته سیاست پولی BoE (MPC)، جاناتان هاسکل و کاترین مان، پس از رای دادن به افزایش 25 واحدی در جلسه قبلی، به نفع توقف رای دادند، در حالی که سواتی دینگرا به کاهش 25 واحدی ادامه داد.

قدرت دلار بر مبنای گسترده، XAUUSD را مجبور می‌کند تا پیش از آخر هفته در وضعیت نزولی بماند، اما این جفت ارز موفق شد بخشی از زیان روزانه خود را با کاهش بازدهی 10 ساله آمریکا پاک کند.

قیمت طلا می تواند واکنش تاخیری به داده های تورم PCE آمریکا داشته باشد

سند اقتصادی ایالات متحده داده های سفارشات کالاهای بادوام برای ماه فوریه و شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس برای ماه مارس را در روز سه شنبه ارائه خواهد کرد. روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) ویرایش نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم (GDP) را منتشر خواهد کرد و اطلاعات شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) را برای ماه فوریه در روز جمعه منتشر خواهد کرد.

بازارها انتظار دارند رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سالانه 3.2 درصد باشد. واکنش بازار به داده های تولید ناخالص داخلی می تواند ساده و کوتاه مدت باشد. یک تجدید نظر رو به بالا احتمالاً از دلار حمایت می کند و بر XAUUSD تأثیر می گذارد، در حالی که یک تجدید نظر نزولی می تواند بر ارز تأثیر بگذارد.

اگرچه شاخص قیمت PCE معمولاً توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر گرفته می‌شود، اما احتمالاً معاملات در روز جمعه با تعطیلی بازارهای سهام و اوراق قرضه به دلیل تعطیلات جمعه خوب، ضعیف باقی می‌ماند. از این رو می توان در افتتاحیه هفتگی روز دوشنبه واکنش تاخیری را شاهد بود. افزایش شدیدتر از حد انتظار در شاخص ماهانه قیمت Core PCE می‌تواند از دلار آمریکا در ابتدای هفته آینده حمایت کند. از سوی دیگر، آمار پایین تر از اجماع بازار 0.3 درصد می تواند به افزایش جذب طلا کمک کند.

image 638467135642505153 image 638467135642505153

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به زیر 70 عقب نشینی کرد اما توانست بالای 60 باقی بماند، که نشان می دهد سوگیری صعودی طلا پس از اصلاح شرایط خرید بیش از حد دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر این، XAUUSD از ماه اکتبر در کانال صعودی باقی می‌ماند.

از جنبه نزولی، به نظر می رسد حمایت موقت در 2,150 دلار (سطح ایستا) قبل از 2,130 تا 2,120 دلار، جایی که میانگین حرکت ساده 20 روزه (SMA) و نقطه میانی کانال صعودی قرار دارد، شکل گرفته است.

مقاومت اول در 2,185 دلار (سطح استاتیک) قبل از 2,200 دلار (حد بالای کانال صعودی) و 2,223 دلار (بالاترین قیمت) قرار می‌گیرد.

image 638467135216294863 image 638467135216294863

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-record-setting-rally-loses-steam-on-usd-resilience-202403221411

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.